MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
PC fryser fast....
Fra : Michael-7500

Dato : 01-01-04 10:30

Hvad kan være skyld i at min pc af og til fryser totalt....? Der er intet at
gøre end at slukke for strømmen. Ctrl-alt-delete reagerer den heller ikke
på. Sidst den gjorde det, var det filen msgsrv32 der havde lavet en ulovlig
handling.

Bruger WIN98 SE

Anyone?

Mvh
Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-04 13:36

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre end at slukke for strømmen. Ctrl-alt-delete reagerer den heller ikke
> på. Sidst den gjorde det, var det filen msgsrv32 der havde lavet en

Der er desværre flere fejlmuligheder. Prøv i Google at søge på msgsrv32

Det giver en masse links, bl.a.
http://www.windows-help.net/windows98/troub-25.shtml
hvor der står en del om det.
Den sidste pc jeg så det på havde en defekt ramkreds, så da den blev
udskiftet forsvandt problemet.

Fra : Michael-7500

Dato : 01-01-04 22:41

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Den sidste pc jeg så det på havde en defekt ramkreds, så da den blev
> udskiftet forsvandt problemet.

Det sker også tit når der er flere programmer i brug på een gang. Forklarer
det din teori?

Mvh
Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-04 00:44

> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Det sker også tit når der er flere programmer i brug på een gang.
Forklarer
> det din teori?

Nu var det ikke mig selv der havde problemet, og det er mere end et år
siden, men jeg mener at huske, at det var ved brug af enkelte programmer, at
den gjorde det. Altså hver gang et eller flere specielle programmer blev
aktiveret, gik den ned. Det er så også et typisk tegn på, at når særlige
områder af hukommelsen skulle bruges gik det galt, og det er jo ikke alle
programmer, som bruger de samme områder. Jeg kan huske, at det var noget
med, at msgsvr forårsagede en fejl i forbindelse med lydkortet, så i starten
troede jeg, at det var lydkortet, men det var altså rammen. Men måske var
det lydkortet, som skulle bruge den del af hukommelsen, som var defekt.

Ku