php fejl ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 02-01-04 18:21

Hej,

jeg har skrevet noget php, og det laver nogle gange den nedenstående fejl,
jeg troede først det var mit script, men det viser sig det også sker
nogengange ved brug af scripts jeg har hentet fra nettet og brugt før (så
jeg ved de virker)... er der nogen der kan identificere fejlen, og evt
hvordan den afhjælpes ? min webhost kan ikke finde ud af det... domænet jeg
arbejder på er online-amateurs.com, pcsex domænet den refererer til er ikke
mit. min webhost siger han ikke forstår hvorfor den refererer til pcsex også
(den gør også til nogle af de andre sites på serveren nogengange ?).
Han siger også vores sites er sat op i deres eget "secure" webspace, så de
overhovedet ikke burde have adgang til hinanden.... håber der er nogen der
ved hvad der går galt, og hvordan det afhjælpes.... fejlen kommer ikke hver
gang, man kan tit bare reloade siden så er fejlen væk og siden kører som den
skal. det er nok det der er værst, havde den bare været konstant vidste man
man havde lavet noget galt, men noget tyder på det er serveren der er sat
forkert op.

al hjælp modtages med kyshånd
på forhånd tak

mvh.Simon

Warning: Unknown(): open_basedir restriction in effect.
File(/home2/simon/public_html/online-amateurs-com/members/index.php) is not
within the allowed path(s):
(/home2/pcsexdk:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp) in Unknown on line 0

Warning:
Unknown(/home2/simon/public_html/online-amateurs-com/members/index.php):
failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening
'/home2/simon/public_html/online-amateurs-com/members/index.php' for
inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in Unknown on
line 0

Fra : John Vedsegaard

Dato : 03-01-04 02:50

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> [...]
| '/home2/simon/public_html/online-amateurs-com/members/index.php' for
| inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in Unknown on

Hvis din side ligger hos TDC (homex-serverne kan du slet ikke anvende php..

--
John Vedsegaard

http://www.taform.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-01-04 03:52

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> wrote in

> [...]
> hp) is not within the allowed path(s):
> (/home2/pcsexdk:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp) in Unknown

Forsøger du at inkludere filer der er ligger i et bibliotek højere
oppe i biblioteksstrukturen end den fil der inkluderer den ? Det kan
godt give problemer med safemode og det ser ud til det godt kan være
det der sker her.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Simon [2700]

Dato : 03-01-04 11:56

Hej igen,
nej det er faktiskt et PHP bug viser det sig:

http://bugs.php.net/bug.php?id=24282
http://bugs.php.net/bug.php?id=25753

mvh. Simon