måske dumt spørgsmål men kan man ??
Fra : Thomas

Dato : 29-12-03 21:34

Hejsa allesammen

og ja bær over med mig og skær det ud i pap hvis i svarer, lidt kan jeg men
denne bliver alt for teknisk for mig

Kan jeg finde ud af følgende så jeg kan søge et udtræk i mysql ud fra disse
forudsætninger.

1. hvilken ugedag er det
2. Hvilken uge er det (er den lige eller ulige)

Thomas@4701.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-12-03 21:41

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in

> Kan jeg finde ud af følgende så jeg kan søge et udtræk i mysql
> ud fra disse forudsætninger.
>
> 1. hvilken ugedag er det
> 2. Hvilken uge er det (er den lige eller ulige)

Hvordan er datoen gemt i MySQL ?

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-03 21:43

On Mon, 29 Dec 2003 21:34:24 +0100, Thomas wrote:

> [...]
> disse forudsætninger.
>
> 1. hvilken ugedag er det
> 2. Hvilken uge er det (er den lige eller ulige)

Prøv at tjekke
http://php.net/date

Der skulle det hele gerne stå hvis du læser det igennem :)

Hint:
Du skal nok bruge noget ala
if($ugeNummer%2) { echo "Ugen er lige"; } else { echo "Ugen er ulige"; }

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-03 21:52

On Mon, 29 Dec 2003 21:42:53 +0100, Johan Holst Nielsen wrote:

> Prøv at tjekke
> http://php.net/date

Sorry, næste gang vil jeg prøve at læse igennem hvad du skriver :D

mvh
Johan

Fra : Kim Emax

Dato : 29-12-03 22:19

Thomas wrote:

> [...]
> fra disse forudsætninger.
>
> 1. hvilken ugedag er det
> 2. Hvilken uge er det (er den lige eller ulige)

Jeg bærer over med dig, men dit spørgsmål er database specifikt, så du bør
spørge i dk.edb.database

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 30-12-03 13:17

"Thomas" <thomas@4701.dk> tastet:

> Hejsa allesammen
>
> Kan jeg finde ud af følgende så jeg kan søge et udtræk i mysql ud
> fra disse forudsætninger.
>
> 1. hvilken ugedag er det

DATE_FORMAT(NOW(),"%w")
DAYOFWEEK(NOW())

> 2. Hvilken uge er det (er den lige eller ulige)

DATE_FORMAT(NOW(),"%u")
WEEK(NOW(),1)

Hvis du ikke ønsker å bruke mysql.com, så foreslår jeg at du kjøper deg en
bok. Jeg har kjøpt en som jeg er veldig fornøyd med ihvertfall :)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no