Validering
Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 04-01-04 14:22

Når jeg prøver at tjekke en af mine sider for fejl får jeg følgende
fejlmeddelelse:

"Sorry, I am unable to validate this document because on lines 15, 17, 41 it
contained one or more bytes that I cannot interpret as us-ascii (in other
words, the bytes found are not valid values in the specified Character
Encoding). Please check both the content of the file and the character
encoding indication."

Hvad er der galt?

MVH Camilla, der prøver at lære html og css.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-04 14:48

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> skrev

> [...]
> words, the bytes found are not valid values in the specified Character
> Encoding). Please check both the content of the file and the character

Det er søreme svært at gætte på. Du ville gøre det meget lettere for os at
hjælpe dig, hvis du fortalte url på den side, du har problemer med.

Det giver os mulighed for at kigge i kildekoden.

Da du stiller dit spørgsmål som et svar på et efterhånden halvgammelt
spørgsmål fra en anden person, vil jeg også foreslå, at du starter en ny
tråd.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 04-01-04 15:47

Således skrev "Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> i
dk.edb.internet.webdesign.html Sun, 4 Jan 2004 14:47:47 +0100:

>Da du stiller dit spørgsmål som et svar på et efterhånden halvgammelt
>spørgsmål fra en anden person, vil jeg også foreslå, at du starter en ny
>tråd.

Det er en ny tråd, da Camillas indlæg ikke indeholder en
reference-header.

Det er din OE, der samler tråde med ens overskrifter.

Knud
--
"Ah'm thinkin'! . . . And muh head hurts."
-- Yosemite Sam

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-01-04 15:59

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev

> Det er en ny tråd, da Camillas indlæg ikke indeholder en
> reference-header.
>
> Det er din OE, der samler tråde med ens overskrifter.

Du har minsandten ret. Jeg beklager, at jeg overså dette. Som du selv
antyder, så har min OE smidt Camillas ? ned under en tråd, der startede 5/12
03. Det er en klar bug i OE.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-04 16:21

Erik Ginnerskov skrev:

>antyder, så har min OE smidt Camillas ? ned under en tråd, der startede 5/12
>03. Det er en klar bug i OE.

Nej. Det er en valgmulighed som bør findes i ethvert læseprogram
og sikkert også gør det.

Den anden måde at tråde på (som jeg benytter), retter sig efter
referencer. Men den har den 'bug' at den af og til samler indlæg
med vidt forskellig overskrift.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-04 01:01

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev

> [...]
>
> Den anden måde at tråde på (som jeg benytter), retter sig efter
> referencer. Men den har den 'bug' at den af og til samler indlæg

Nu er vi vist ved at være OT, men jeg kan ikke i min OE (6.0) finde nogen
mulighed for at ændre på det.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-04 15:46

Camilla W. Pedersen skrev:

>Når jeg prøver at tjekke en af mine sider for fejl får jeg følgende
>fejlmeddelelse:

Vi har ikke mange chancer uden et link til din side.

> [...]
>words, the bytes found are not valid values in the specified Character
>Encoding). Please check both the content of the file and the character

Der er nogle tegn i teksten som ikke hører til det tegnsæt som er
erklæret på siden (evt. indirekte).

--
Bertel