Kan ikke åbne radiobøfferne
Fra : Klostervej

Dato : 03-01-04 11:52

Hej!
Jeg har fået nye dele i pc'en og formateret osv.
Nu kan jeg ikke åbne radiobøfferne på flg. side:
http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/baggrund/tema2000/boffer/

Det er som om programmet til at åbne med ikke er installeret. Det er vist en
fil med navn *.jhtml
Kan nogen hjælpe?
Er det noget med java? Jeg er ikke så ferm til edb, så en rimelig udførlig
vejledning/link vil være dejligt.
På forhånd mange tak.
NB - sendt til flere grupper - FUT til dk.edb.internet.software.browser
(håber det er den rigtige gruppe.)
Mvh
Dorthe

Fra : Mads M

Dato : 03-01-04 11:57

On Sat, 3 Jan 2004 11:52:26 +0100, "Klostervej" <news@blop.dk> wrote:

> [...]
>http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/baggrund/tema2000/boffer/
>
>Det er som om programmet til at åbne med ikke er installeret. Det er vist en

Svaret er såmænd simpelt nok. Kik lige neden under burgeren på siden.
Du mangler Real Player som der jo linkes til lige der.

mvh Mads

Fra : Flemming Steffensen

Dato : 03-01-04 12:01

Du skal installere RealPlayer - http://www.real.com/realone/?src=realplayer
Flemming

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-01-04 12:06

> [...]
> Hej!
> Jeg har fået nye dele i pc'en og formateret osv.
> Nu kan jeg ikke åbne radiobøfferne på flg. side:

Du skal have installeret det gratis-program "Real Player", hvilket i øvrigt
også fremgår af den pågældende side.
God fornøjelse --- det er sjove bøffer.

Hans-Jørgen

Fra : Klostervej

Dato : 03-01-04 12:12

Med røde ører....sorry - sådan plejer jeg ikke lige at spørge løs uden at
undersøge først.
Men det er øjnene man først bliver blind på. Der har bare været så mange
ting, som lige skulle indstilles, og det troede jeg også lige var tilfældet
her.

Mange tak for de hurtige svar.

Mvh Dorthe

Fra : Leony

Dato : 03-01-04 18:19

In news:drxJb.71$og.64@news.get2net.dk,
Klostervej <news@blop.dk> typed:

> Med røde ører....sorry - sådan plejer jeg ikke lige at spørge løs
> uden at undersøge først.

Med tryk på spørge løs. Det er vist 3. gruppe jeg læser dit spørgsmål i.

Du kan læse lidt relevant info om det at poste til mange grupper her:
http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost
Bid især mærke i "post til flere grupper" og "brugen af FUT".

Vær flink at opfatte det som et venligt tip, for det er ikke andet.
Vi skal jo lære, så længe vi har lever.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Klostervej

Dato : 04-01-04 00:35

Hej Leony!

> Med tryk på spørge løs. Det er vist 3. gruppe jeg læser dit spørgsmål i.
Sorry, jeg troede faktisk det var okay at gøre det på den måde; jeg vidste
ikke rigtig hvilken gruppe det hørte hjemme i (det er ikke nogen
undskyldning).
Nu var det jo så også lige en bommert fra min side... det gør jo ikke sagen
mere interessant at læse om!

> [...]
> http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost
> Bid især mærke i "post til flere grupper" og "brugen af FUT".
Tak for linksne - det er gode.
Jeg synes måske det er lidt en vurderingssag fra gang til gang, og synes, at
jeg har brugt metoderne rigtigt. Dog igen... det var jo ikke lige noget godt
indlæg jeg sendte...
Synes du jeg har gjort noget forkert ved brug af FUT? Eller brugt det
forkert?

> Vær flink at opfatte det som et venligt tip, for det er ikke andet.
> Vi skal jo lære, så længe vi har lever.
Så absolut - jeg takker for tippet og modtager gerne flere

Fra : Leony

Dato : 04-01-04 22:55

In news:MgIJb.2343$%B.1373@news.get2net.dk,
> [...]

> ikke lige noget godt indlæg jeg sendte...
> Synes du jeg har gjort noget forkert ved brug af FUT? Eller brugt det

Jeg beklager rigtig mange gange.
Du har brugt FUT og det er ganske korrekt sat osv.

Ofte plejer folk at poste løs i forskellige grupper.
Dem der bruger FUT plejer at gøre opmræksom på at spørgsmålet er postet
i flere grupper med FUT til en relevant gruppe.

Endnu en gang en million milliard undskyldninger.

Fra : Klostervej

Dato : 04-01-04 22:59

> Endnu en gang en million milliard undskyldninger.

Ingen årsag!
Dorthe

Fra : Leony

Dato : 04-01-04 23:05

In news:E%%Jb.1502$%S7.10@news.get2net.dk,
Klostervej <news@blop.dk> typed:

> Ingen årsag!

Det var hurtigt
Jeg er meget ked af det, da fejlen udelukkende ligger i min ende af
bredbåndet.
Jeg håber ikke jeg har kvalt din lyst til at bruge nyhedsgrupperne.

Fra : Klostervej

Dato : 04-01-04 00:37

Sorry - lige et tillægsspørgsmål - da du nu synes at have rimelig tjek på
det her med nyhedsgrupper!
Hvordan kan det være, at nogle af svarene står i de andre grupper, når jeg
nu har sat FUT til denne gruppe?
Mvh Dorthe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-04 01:14

"Klostervej" <news@blop.dk> skrev :

>Hvordan kan det være, at nogle af svarene står i de andre grupper, når jeg
>nu har sat FUT til denne gruppe?

Fordi svareren har ændret gruppenavnet til den pågældende gruppe.

Såvidt jeg kan se, har du da gjort det rigtigt.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-04 18:25

Leony skrev:

> Med tryk på spørge løs. Det er vist 3. gruppe jeg læser dit
> spørgsmål i.

Det var også sendt til tre grupper.

> Bid især mærke i "post til flere grupper" og "brugen af FUT".

Har du bidt mærke i at "Klostervej" faktisk har brugt krydspostning
og FUT. Måske er dk.edb lidt langt fra spørgsmålets emne, men med
en korrekt sat fut fra begyndelsen synes jeg ikke det er noget
problem.

(ovenstående er med det forbehold at jeg ikke ved om indlægget også
er postet separat i andre grupper)
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Leony

Dato : 04-01-04 23:03

In news:Xns9465BB5DFC37jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk,
Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> typed:

> Har du bidt mærke i at "Klostervej" faktisk har brugt krydspostning
> og FUT.

Nej, det har jeg jo åbenbart ikke.
Hvilket jeg undskylder rigtig mange gange.

Som oftest bliver der gjort opmærksom på at spørgsmålet er postet i
flere grupper med FUT til 1 gruppe.
Det er min erfaring, at dem som ikke gør opmærksom på dette ikke bruger
FUT.

Jeg bed mærke i at der var svar i 3 grupper, derfor min post.
Jeg var så uheldig at svare i den gruppe der var FUT'et til derfor
opdagede jeg det ikke
Jeg er selvfølgelig en bøllehat for ikke at checke det inden jeg farede
i blækhuset.

Jeg har givet en undskyldning til Dorthe/klostervej, som jeg håber hun
vil modtage.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-04 01:26

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fordi svareren har ændret gruppenavnet til den pågældende
> gruppe.

Eller fordi der svares med et program der ikke understøtter fut (fx
virker fut ikke når der skrives fra webportalen på html.dk)

> Såvidt jeg kan se, har du da gjort det rigtigt.

Sådan ser det også ud herfra.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-04 23:20

Leony skrev:

> Som oftest bliver der gjort opmærksom på at spørgsmålet er
> postet i flere grupper med FUT til 1 gruppe.
> Det er min erfaring, at dem som ikke gør opmærksom på dette
> ikke bruger FUT.

Ikke for at vade i det, men Dorthe skrev faktisk i det oprindelige
indlæg:

| NB - sendt til flere grupper - FUT til
| dk.edb.internet.software.browser
| (håber det er den rigtige gruppe.)

> Jeg bed mærke i at der var svar i 3 grupper, derfor min post.

Det har jeg til gengæld ikke bemærket (jeg læser ikke de to andre
grupper).

> Jeg er selvfølgelig en bøllehat for ikke at checke det inden
> jeg farede i blækhuset.

Så er det heller ikke værre. Alle kan begå fejl - og det ser ikke
ligefrem ud til at Dorthe har lidt overlast ;)

Fra : Leony

Dato : 05-01-04 14:42

In news:Xns9466ED6618E18jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk,
Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> typed:

> Ikke for at vade i det, men Dorthe skrev faktisk i det oprindelige
> indlæg:

Jeg har virkelig været træt.

> Så er det heller ikke værre. Alle kan begå fejl - og det ser ikke
> ligefrem ud til at Dorthe har lidt overlast ;)

Nej, men det er stadig irreterende, at få på puklen når nu man har gjort
det rigtigt.

Fra : Leo.E

Dato : 03-01-04 18:28

"Klostervej" <news@blop.dk> wrote in message news:<P8xJb.66$Kf.60@news.get2net.dk>...
> [...]
> vejledning/link vil være dejligt.
> På forhånd mange tak.
> NB - sendt til flere grupper - FUT til dk.edb.internet.software.browser
Hvis du går lidt ned på deres side, kan du henter-Real Player
til at afspille med;)
Leo

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 04-01-04 00:11

> [...]
> vejledning/link vil være dejligt.
> På forhånd mange tak.
> NB - sendt til flere grupper - FUT til dk.edb.internet.software.browser

Som det er skrevet i de andre posts så mangler du RealPlayer som er gratis.
Jeg vil dog i den anledning anbefale "Real Alternative" den virker på samme måde,
men man skal ikke registerer sig, den prøver ikke på at integere sig eller over
tage filtyper som den ikke skal pille ved.
Man får ikke den fancy afspiller som RealPlayer har men istedet en af de ældre
versioner af mediaplayer til Real-filer.
Jeg fandt den selv ved et tilfælde og er blevet MEGET positivt overrasket.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-04 15:16

In article <h_HJb.66521$jf4.4270974@news000.worldonline.dk>,
TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com says...

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

> Man får ikke den fancy afspiller som RealPlayer har men istedet en af de ældre
> versioner af mediaplayer til Real-filer.

Kan klart anbefale UltraPlayer

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-01-04 12:28

> [...]
> http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/baggrund/tema2000/boffer/

Du skal have installeret det gratis-program "Real Player", hvilket i øvrigt

(Og så tror jeg faktisk nok, at jeg også fik sendt denne besked til gruppen
"edb.software")

Hans-Jørgen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-01-04 12:32

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@invalid.paradis.dk> skrev i en meddelelse

> (Og så tror jeg faktisk nok, at jeg også fik sendt denne besked til
gruppen
> "edb.software")

dk.edb.internet.software.browser - hedder gruppen søreme..
so sorry

Hans-Jørgen