USB 2,0 på PCI kort
Fra : Salle \(8700\)

Dato : 04-01-04 11:48

kan en PCI port køre med USB 2,0 hastighed = 480 mb/s ?

jeg mener ikke at den kan køre mere end ens FSB er

D.V.S

FSB er på 100 mhz = 100 mb/s o.s.v

er det ikke rigtig ?

salle

Fra : Zulu

Dato : 04-01-04 12:35

Salle (8700) wrote:
> kan en PCI port køre med USB 2,0 hastighed = 480 mb/s ?
>
> jeg mener ikke at den kan køre mere end ens FSB er
>
> D.V.S
>
> FSB er på 100 mhz = 100 mb/s o.s.v
>
> er det ikke rigtig ?

Ikke just... Sådan kan man ikke regne det ud...
Din PCI bus kører 32 bit og 33 MHz = 133,3 MB/s (Så vidt jeg ved deles dette
dog mellem alle PCI-enheder)

De 480 mbit/s som USB2.0 kører = 60 MB/s

Husk at megabyte = 8 x megabit!

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 13:24

Zulu wrote:

> Din PCI bus kører 32 bit og 33 MHz = 133,3 MB/s (Så vidt jeg ved deles dette
> dog mellem alle PCI-enheder)

Rigtigt.

> De 480 mbit/s som USB2.0 kører = 60 MB/s

Forkert.
USB-protokollen har en masse overhead, så i praksis kommer hastigheden
ikke over 33 MB/s.

Fra : Zulu

Dato : 04-01-04 15:07

Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk] wrote:

> Rigtigt.

> Forkert.
> USB-protokollen har en masse overhead, så i praksis kommer hastigheden
> ikke over 33 MB/s.

Ja, jeg er godt klar over at de 480 mbit/s er meget teoretiske, men hvordan
kommer du frem til lige præcis 33 MB/s?

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 16:26

Zulu wrote:

> Ja, jeg er godt klar over at de 480 mbit/s er meget teoretiske, men hvordan
> kommer du frem til lige præcis 33 MB/s?

Ved at læse reviews af USB-harddiske.
Jeg opdagede desuden lige et review fra 18. December på tomshardware.com:

http://www4.tomshardware.com/storage/20031218/external-09.html

Der er ingen af USB-harddiskene der kan læse med mere end ca. 32 MB/s,
mens alle FireWire-harddiskene ligger en anelse højere.
Ved skrivning til harddiskene er der dog ingen forskel af betydning.

Fra : Zulu

Dato : 04-01-04 17:02

> [...]
> mens alle FireWire-harddiskene ligger en anelse højere.
> Ved skrivning til harddiskene er der dog ingen forskel af betydning.

Fint, jeg manglede bare et link til at overbevise evt. tvivlere...

Zulu