Palomino XP 1800 - Nyt bundkort søges
Fra : Jakob Jensen

Dato : 02-01-04 21:12

Mit bundkort giver mig alt for mange probs. Først kunne jeg kun køre
100 i bussen i stedet for 133 (altså nu er det en 1150 i stedet for
1533 mhz) og nu kommer der blå skærme og andet. Jeg gider ikke mere.
Nu skal det virke.

Hvad koster et rimeligt billigt bundkort, som dog også kan være lidt
fremtidssikret? Jeg er fattig, så ikke nogle fancy dyre nogle :(

På forhånd tak.

Fra : Leony

Dato : 02-01-04 21:51

In news:l0kbvv0cejjpns2ebp6mi5h8vlrjscas81@4ax.com,
Jakob Jensen <maddrkis@hotmail.com > typed:

> Hvad koster et rimeligt billigt bundkort, som dog også kan være lidt
> fremtidssikret? Jeg er fattig, så ikke nogle fancy dyre nogle :(

http://www.edbpriser.dk/hardware.asp
klik på "bundkort", så kan du se priser på en række bundkort.

Hvis du vil have svinebilligt, så kig på ECS.
Hvis du vil have billigt, men med gode muligheder, så kig efter Asrock.
Hvis du vil have rimeligt billigt, men godt isenkram, så kig efter Abit.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob Jensen

Dato : 04-01-04 12:20

Jo tak.
men jeg aner ikke hvad "Socket" og alt det andet skal være.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264597936

Kan jeg eks. køre med denne? Der står Athlon XP. Er det det samme som
Palomino?

Fra : Leony

Dato : 04-01-04 14:07

In news:4jtfvv4lmfrhvhjt8b1avi45jvtelv1l1a@4ax.com,
Jakob Jensen <markdds@hotmail.com > typed:

> Jo tak.
> men jeg aner ikke hvad "Socket" og alt det andet skal være.

Socket A eller Socket 462 (det er samme socket).

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264597936
> Kan jeg eks. køre med denne? Der står Athlon XP. Er det det samme som
> Palomino?

Uden at have tjekket, så burde det ikke give problemer.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-01-04 14:41

Jakob Jensen wrote:
> Jo tak.
> men jeg aner ikke hvad "Socket" og alt det andet skal være.

Socket A eller Socket 462, de er ens...

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264597936
>
> Kan jeg eks. køre med denne?

Ja, det burde du, det var dog ikke noget jeg ville vælge. Se hellere lidt
nærmere på et Asus A7V600 (med VIA KT600 chipset).

> Der står Athlon XP. Er det det samme som Palomino?

Mange af AMD's Socket A CPU'er hedder Athlon XP. Men der er forskellige
kerner, og disse har forskellige navne. Palomino var den første Athlon XP
kerne. Senere kom så Thoroughbred og Barton...

--
Martin K

Fra : Jakob Jensen

Dato : 04-01-04 12:22

Fandt også et :

Matsonic MS8167C ATX
CPU: AMD Athlon XP 3000+ / Duron
Socket: Socket A
Chip: VIA KT333
FSB: 333/266/200MHz
Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP x8 / LAN / Audio
IDE: 4-Ultra DMA/133
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: MS-8167C

Det vil tiltale mig at jeg så senere kunne købe en XP 3000 CPU.
Er det et ok kort?

Og som sagt. Kan jeg bruge min nuværende Palomino 1800 XP processor
(og ddrram)på det?

Fra : Leony

Dato : 04-01-04 14:21

> [...]

> 100 i bussen i stedet for 133 (altså nu er det en 1150 i stedet for
> 1533 mhz) og nu kommer der blå skærme og andet. Jeg gider ikke mere.

Hvilket kort har du?
Al logik siger at det er et ECS K7S5A.
Hvis det er, så prøv at opdatere BIOS på det (hvis du ikke har gjort
det).

> Hvad koster et rimeligt billigt bundkort, som dog også kan være lidt
> fremtidssikret? Jeg er fattig, så ikke nogle fancy dyre nogle :(

700-900 kr.
Hvis du vil have billigt så kig på AsRock eller Soltek, eksempelvis:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1265007908
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970

Fra : KEP

Dato : 15-01-04 19:56

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message news:<5pUJb.66602>

> 700-900 kr.
> Hvis du vil have billigt så kig på AsRock eller Soltek, eksempelvis:
> [...]

Kan jeg ikke få dig eller en til at give mig de 2 links igen. Jeg
mener nu har edbpriser da ændret deres links struktur, da jeg ryger på
forsiden ved at klikke der.

VH
Jakob Jensen

Fra : Leony

Dato : 18-01-04 20:24

In news:32ecbde2.0401151056.5bbc6bd8@posting.google.com,
KEP <digtekat@hotmail.com> typed:

> Kan jeg ikke få dig eller en til at give mig de 2 links igen. Jeg
> mener nu har edbpriser da ændret deres links struktur, da jeg ryger på
> forsiden ved at klikke der.

De kommer her: