Omkring FSB - igen :-)
Fra : René Nielsen

Dato : 01-01-04 12:14

Hej NG,
Jeg har med stor interesse fulgt jeres tråd om FSB. Står får at opgradere
min "gamle" computer i feb. mnd. Jeg har endelig besluttet nig for følgende:
Asus A7N8X de luxe, (Rev. 2.0) mobo
AMD 2800+ FSB: 333 mhz. (Barton)
Kingston PC-3200 Ram, (2x256 MB, Cl 2,5)
Nu er mit spm.: PC-3200 ram har en FSB på 400 mhz., men min CPU understøtter
333 mhz. Kan jeg så ikke nøjes med PC-2700 ram der har en FSB på 333 mhz.?
Eller hur? Der er sikkert noget jeg har misforstået?
På forhånd tak - og godt nytår til jer alle.

MVH: René
(A+)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-01-04 13:04

In article <3ff400d4$0$9804$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, René Nielsen wrote:
> [...]
> 333 mhz. Kan jeg så ikke nøjes med PC-2700 ram der har en FSB på 333 mhz.?

Jo. Hvis du vil overclocke eller genbruge din ram senere i et andet setup,
saa er det maaske mere fremtidssikret at koebe 3200!?

Thomas

Fra : JK

Dato : 01-01-04 13:43

On Thu, 1 Jan 2004 12:13:39 +0100, "René Nielsen" <rni@jubiimail.dk>
wrote:

> [...]
>Eller hur? Der er sikkert noget jeg har misforstået?
>På forhånd tak - og godt nytår til jer alle.

Jo, pc2700 er godt nok, men næppe billigere end pc3200 i dag.

Jeg synes at det er bedst med det kingston pc3200. Du skal/bør køre
det som pc2700 med CL2. Det kan det klare, da det er CL2,5 ved 200
MHz. AMD cpu'erne yder bedst, når ram og cpu kører synkront, altså
fsb166 (eller fsb333 hvis man vil gange med 2). Med pc3200 har du
noget margin at give væk af. Dårlig pc3200 ram kan ofte ikke køre 200
MHz, så pc2700 ram kan heller ikke altid køre 166 MHz.

mvh

John

Fra : Michael Andersen

Dato : 01-01-04 17:33

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse news:i658vv405a28q6rsd1r05die4tr1o7170m@4ax.com...
> On Thu, 1 Jan 2004 12:13:39 +0100, "René Nielsen" <rni@jubiimail.dk>
> wrote:
>
> AMD cpu'erne yder bedst, når ram og cpu kører synkront, altså
> fsb166 (eller fsb333 hvis man vil gange med 2).

Hvordan definerer du synkront ?

Fra : Zulu

Dato : 01-01-04 17:39

Michael Andersen wrote:
> "JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan definerer du synkront ?

At ram og FSB kører samme hastighed...
fx 166 MHz som 2500+ og PC2700 ram

Zulu

Fra : Michael Andersen

Dato : 01-01-04 18:34

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse news:3ff44d0a$0$9762$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> At ram og FSB kører samme hastighed...
> fx 166 MHz som 2500+ og PC2700 ram

Ja, det forstår jeg godt, men det forklarer jo ikke noget ?
Hvad nu hvis vi sagde 158 MHz i stedet for, hvad går galt
der ?
Ellers er det måske fordi jeg ikke kan ændre på ramhastighed ?
Jeg kan ændre multiplier og FSB, hvilket sætter CPU hastighed.

Fra : Zulu

Dato : 01-01-04 18:40

Michael Andersen wrote:
> [...]
> Ellers er det måske fordi jeg ikke kan ændre på ramhastighed ?
> Jeg kan ændre multiplier og FSB, hvilket sætter CPU hastighed.

Du kan sætte en FSB:Ram ratio samme sted i BIOS. Så længe den står til Auto
eller 1:1 er det som det skal være.

Zulu

Fra : Michael Andersen

Dato : 01-01-04 23:53

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse news:3ff45b72$0$9827$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Du kan sætte en FSB:Ram ratio samme sted i BIOS. Så længe den står til Auto
> eller 1:1 er det som det skal være.

OK, det betyder vel også at vi kan se bort fra alle dine tidligere
indlæg mht. synkron og CPU frekvens

Fra : René Nielsen

Dato : 01-01-04 23:54

Takker for alle svarene, og John har ret - prisen er den samme for 2700 og
3200 Ram. Så det bli'r PC-3200 Ram. Endnu engang, tak for hjælpen.
MVH: René