lydproblemer
Fra : Claus Larsen

Dato : 31-12-03 15:05

Hej. Jeg har et intel d865gbf bundkort i min computer. I maskinen er der
et soundmax lydkort som jeg ikke ønsker at bruge.

Istedet vil jeg bruge mit soundblaster lydkort som jeg selv har sat i.

Jeg får ikke lyd. Jeg har tidligere fået det til at virke på samme
maskine ( jeg har netop måtte geninstallere xp pga ustabilitet). Jeg
disablede audio i bios, samt satte noget andet i bios som jeg desværre
ikke kan huske hvad var, eller hvor jeg hentede information om det :(

på intels hjemmeside kan jeg se at det kan klares ved at fjerne en jumber:

http://developer.intel.com/design/motherbd/bf/bf_confg.htm#3

Nu vil jeg gerne være sikker på at jeg læser rigtigt. Er det rigtigt at
jeg ved at fjerne jumperen vil få lukket maskinens eget lydkort ned så
jeg kan få adgang til at sætte egne lydkort op?

Er der evt et hints til hvad det er jeg skal gøre ved bios for at den
kan gøre jobbet istedet for at pille ved hardwaren?

Hilsen Claus

Fra : webfactor

Dato : 01-01-04 16:27

"Claus Larsen" <brev@linuxwaves.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der evt et hints til hvad det er jeg skal gøre ved bios for at den
> kan gøre jobbet istedet for at pille ved hardwaren?

Nej det har ikke noget med sagen at gøre det er om du vil have lyd for eller
bag på Cabinettet
En driver der matcher skulle da kunne gøre det,og checket PCI port
Og disablet Lyd i bios som du havde gjordt,Xp burde faktisk selv havet
instillet lydkortet
www.webfactor.dk