Problemer med K7S5A igen
Fra : Monty

Dato : 31-12-03 10:00

Jeg har stadig vrøvl med mit bundkort. Nu har jeg prøvet at flashe den
både med den officelle og uofficelle bios men lige lidt hjælper det.

Når jeg starter maskinen op så får den rigtig nok læst det hele ind men
lige før opstartsskærmen hvor der står windows xp så dukker der bare en
blinkende kursor op og så er jeg nødt til at genstarte og så virker det
igen.

Problemet har nu været i et lille halvt års tid og jeg kan ikke finde ud
af hvad der kan være galt. Jeg har også prøvet at opdatere driver til
mit grafikkort men lige lidt hjælper det.

Kan det være en af de mange windows update man har hentet i tidens løb
eller hvad mener i?

Maskinen: 1.3 512 mb DDR Ram, K7S5A rev. 1.xx og kører windows xp pro.
Grafikkort er et Nvidia Geforce2 Ti. Kigger jeg på driverversioen står
der 4.5.2.3 og den er fra d. 28-07-2003 hvis det har noget at sige.

Monty

Fra : Jens

Dato : 31-12-03 14:24

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
en
| blinkende kursor op og så er jeg nødt til at genstarte og så virker

Klip

| Monty

Hej Monty

Straks efter du har flashet din BIOS og genstartet -
skal du gå ind i BIOS og vælge "LOAD OPTIMAL SETTINGS"
- ellers får du problemer ala det du skriver...
Jeg kan ikke læse ud af dit spørgsmål om du er klar over dette ?

Håber du får det til at køre stabilt i det nye år
Godt Nytår til alle
Jens

Fra : Henrik Sahl

Dato : 31-12-03 17:52

> [...]
> Grafikkort er et Nvidia Geforce2 Ti. Kigger jeg på driverversioen står
> der 4.5.2.3 og den er fra d. 28-07-2003 hvis det har noget at sige.

Prøv at sætte ram-blokken over i den anden slot. Jeg har haft nogenlunde det
samme problem, jeg fik abre en sort skærm, så skiftede jeg slot og indtil
videre har jeg ikke set fejlen igen.

Mvh
Henrik

Fra : Monty

Dato : 01-01-04 22:44

> [...]
> samme problem, jeg fik abre en sort skærm, så skiftede jeg slot og indtil

Jeg har skiftet blokken over og indtil videre ser det ud til det virker,
så jeg takker mange gange.

Monty