Problemer med ny AMD 2600+ Thorton
Fra : Anders S...

Dato : 31-12-03 09:51

Hej.
CPU = 2600+ Thorton clokfrekvens 2133/333 0,13 micron 1,65V, 256kb L2 c.
MB= MSI 6570 k7n2 delta L nForce 2
Bios ver. W6570ms V. 5,6 110703
CPU FSB = 166
Køler = GlacialTech Igloo 462 AMD Silent Breeze

Jeg har problemer med at få min 2600+ thorton til at køre med 2133 MHz som
den skal. som standart køre den bare 1916 MHz og jeg kan ikke rigtig få den
højre op uden at cpuen bliver for varm´( over 57 grader) hvis jeg sætter CPU
FSB til 172. Har en GlacialTech Igloo 462 AMD Silent Breeze køler. burde den
som standart ikke køre 2133?

MVH
Anders

Fra : LC

Dato : 31-12-03 12:08

Fra : Zulu

Dato : 31-12-03 13:51

> [...]
CPU
> FSB til 172. Har en GlacialTech Igloo 462 AMD Silent Breeze køler. burde

Det lyder som om det er en 2600+ Barton du har fået fat i. Den skal kører
11,5 x 166 = 1917 MHz.
Prøv at hente CPU-Z fra www.cpuid.com og se hvad den siger når du kører 11,5
x 166.
Tjek fx om CPU'en har 256 eller 512 kb L2 cache.

Zulu

Fra : Anders S...

Dato : 31-12-03 16:03

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
11,5
> x 166.
> Tjek fx om CPU'en har 256 eller 512 kb L2 cache.

Her er logen fra CPU-Z

er det godt eller skidt at det er barton 2600 i stædet for Thorton 2600+

Code Name Barton
Specification AMD Athlon(tm) XP 2600+
Family / Model / Stepping 6 A 0
Extended Family / Model 7 A
Core Stepping
Technology 0.13 µ
Supported Instructions Sets MMX, Extended MMX, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
CPU Clock Speed 1921.0 MHz
Clock multiplier x 11.5
Front Side Bus Frequency 167.0 MHz
Bus Speed 334.1 MHz
L1 Data Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L1 Instruction Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Cache 512 KBytes, 16-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Speed 1921.0 MHz (Full)
L2 Location On Chip
L2 Data Prefetch Logic yes
L2 Bus Width 64 bits

MVH
Anders

Fra : Zulu

Dato : 31-12-03 17:16

> [...]
> L1 Instruction Cache 64 KBytes, 2-way set associative, 64 Bytes line size
> L2 Cache 512 KBytes, 16-way set associative, 64 Bytes line size

Så er det en Barton...
512 kb L2 cache og så skal den rigtignok kører 166 x 11,5 = 1917 MHz

Zulu

Godt Nytår!

Fra : Anders S...

Dato : 01-01-04 16:59

> [...]
meddelelse

> Så er det en Barton...
> 512 kb L2 cache og så skal den rigtignok kører 166 x 11,5 = 1917 MHz

sjovt jeg bestilte en thorton og parpirene siger en thorton men jeg har en
barton?

MVH
Anders

Fra : Zulu

Dato : 01-01-04 17:03

Anders S... wrote:
> "Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> sjovt jeg bestilte en thorton og parpirene siger en thorton men jeg
> har en barton?

Sådan kan det gå...
Har du prøvet at ændre multiplieren i BIOS, eller er den låst?
Hvis du har gode ram PC3200+ kan du sikkert få den til at kører 2300 MHz =
11,5*200 MHz.

Zulu

Fra : Michael Andersen

Dato : 31-12-03 17:14

> [...]
> højre op uden at cpuen bliver for varm´( over 57 grader) hvis jeg sætter CPU

Er du sikker på dine ram kan klare det.
Prøv i stedet at sætte den til de 166 og så
brug en højere multiplier, det får du mere
ud af.
Min 2500 Barton kører da snildt 2000 MHZ og
idle godt 40 grader.