Printerserver og router
Fra : TS

Dato : 04-01-04 13:02

Hej

Jeg har en Netgear WGR 614 router/switch/wlap. Til den har jeg tilsluttet en
HP Jetdirect Ex printerserver. Jeg kan se på routeren at den er tilsluttet
grundet at den lyser orange (10 mbit forbindelse) - men jeg kan ikke på
Routerens hjememside se at der er tilsluttet nogle 'devices' - så den får
ikke tildelt et ip nummer, hvorved jeg heller ikke kan se den med HPs
software eller via Windwos printerhåndtering (søg printer på netværk).

Er der nogen som har erfaring med noget af ovenstående vil jeg meget gerne
høre Jeres erfaringer.

/TS

Fra : Allan Ryder

Dato : 06-01-04 16:23

Hej

Jeg har ikke nogen erfaring med lige netop disse produkter, men vover nu
pelsen alligevel.

Som regel følger der noget software med til printerserveren, der når du
kører programmet finder printerserveren. Du kan herefter konfigurere
printerserveren med en ny IP adresse. Normalt skal der også installeres en
printer klient. Denne installeres fra den medfølgende software (til
printersserveren), hvormed at der tilføjes en port i printerindstillingerne,
der peger på printerserveren.

håber det er nogen hjælp.
Allan