Nogen der har et tip til at lave et forum?
Fra : Sergej Pedersen

Dato : 04-01-04 01:30

Hejsa allesammen,
ja jeg er totalt grøn i det her fag, men ikke desto mindre står
jeg for at skal lave en ny klub side der blandet andet skal
indeholde et forum, her er jeg så rendt ind i lidt af et problem.
Jeg bruger Xp office med frontpage (frontpage er mit valg, da jeg
har rodet med det før)
Men hvordan laver jeg nemmest et forum, det skal have følgende
egenskaber.
Der er 3 kategorier hvor brugerne kan lave deres indlæg,
Når en bruger laver indlægget skal det kunne vises med det samme
som her på siden.
Jeg skal som webmaster, have mulighed for at kunne stoppe en tråd
og slette den.

Er der nogen der har nogle tips til et script eller kan fortælle
mig mere om hvordan jeg bør lave det, og OM jeg kan lave det i
html.
Ved godt at det måske virker som ret alternative spørgsmål men
jeg har søgt på nettet i flere timer, og ikke rigtig fundet det
jeg gerne ville deraf mine spørgsmål, jeg håber i gider give mig
lidt feedback.
På forhånd mange tak.

Bedste hilsner,
Sergej ( En newbie med rusten erindringer om html fra skolen)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-04 02:44

Sergej Pedersen <pedersenogmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev :

>Når en bruger laver indlægget skal det kunne vises med det samme
>som her på siden.

Hvilken side?

Jeg læser dit indlæg i en newsreader og ikke på web.

At html.dk så giver adgang til at læse og poste
nyhedsgruppeindlæg via web er en anden sag.

http://usenet.dk

>Er der nogen der har nogle tips til et script eller kan fortælle
>mig mere om hvordan jeg bør lave det, og OM jeg kan lave det i
>html.

Nej, du kan ikke lave det med html, der skal noget serverside til
php eller asp.

Find ud af hvad du har mulighed for dr, hvor din hjemmeside
ligger, og spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
eller news:dk.edb.internet.webdesign.serverside,asp.

Der findes flere færdige scripts til og i en af ovennævnte
grupper kan de hjælpe dig med det.

Mig bekendt, så kan du ikke lave det direkte i FP.
--
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-01-04 09:28

File | New | Frontpage Web | Discussion Web Wizard.
Kræver FP Extensions.

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-01-04 12:20

Sergej Pedersen skrev bl.a.:
> [...]
> jeg har søgt på nettet i flere timer, og ikke rigtig fundet det
> jeg gerne ville deraf mine spørgsmål, jeg håber i gider give
Du kan få et gratis her

http://www.zip.dk/message/

Det er nok det hurtigste at sætte op. Du kan også selv lave det i
PHP men det andet er færdig lavet.

Jeg har brugt det og det virker meget godt.

/Lars
--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : Mogens Dammand

Dato : 13-01-04 17:26

> [...]
>
> Det er nok det hurtigste at sætte op. Du kan også selv lave det i
> PHP men det andet er færdig lavet.
>
> Jeg har brugt det og det virker meget godt.

Kan du få det over på din egen hjemmeside eller ligger det fast ude på
nettet??
Helt ny i det her

/Mogens