Herp Albert?
Fra : Ultimatos

Dato : 03-01-04 23:20

Jeg er rimeligt klar på, hvilken musikstil "Herb Alpert & The Tijuana Brass"
står for, men jeg har ladet mig fortælle, at Herb Albert også har lavet
nogle mere jazzét albums. Kender nogen i denne nyhedsgruppe til disse albums
(-og evt. nogle titler)??

m.v.h.

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 03-01-04 23:46

Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk) wrote:
> [...]
> har lavet nogle mere jazzét albums. Kender nogen i denne nyhedsgruppe
> til disse albums (-og evt. nogle titler)??

Herb Alperts soloprojekter spænder vidt indenfor genren.
Personligt holder jeg meget af hans samarbejde med Hugh Masekela:

Herb Alpert / Hugh Maselela fra 1978
Main Event Live ligeledes fra 1978

Herb Alpert udgav en lang række indspilninger på A&M Records i 80´erne og i
starten af 90´erne. Den sidste A&M Records indspilning er fra 1992 og hedder
Midnight Sun. Den er en perle.

Volds
--
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : Michael Westi

Dato : 06-01-04 12:40

> [...]
>
> Herb Alpert udgav en lang række indspilninger på A&M Records i 80´erne og
> starten af 90´erne. Den sidste A&M Records indspilning er fra 1992 og

Helt enig

> Volds
> --
> Hasta La Victoria Siempre!

"Rise" fra 1979 også en lille perle IMO.

Af nyere musik kan der også anbefales:

Under a Spanish moon 1988 A&M records
My abstract heart 1989 A&M Records
Second Wind 1996 ALMO Records
Passion dance 1997 ALMO Records
Colors 1999 ALMO Records

De 2 sidste skiver er en mere rendyrket tilbagevenden til hans rødder i det
latin amerikanske musikmiljø. De andre er mere fussion mellem jazz, funk og
latin.

Kan lige indskyde at A&M Records var et selskab som Alpert stiftede sammen
med Jerry Moss. Deraf A og M.
I starten af 90´erne solgte han selskabet for $500 mill. (fed lille
fortjeneste)
Og stiftede ALMO Records. Igen med deres navne som grundstenen.

--
Mvh Michael
"The intelligence on the globe is constant,