Hvorfor KAN jeg logge på???
Fra : Dan

Dato : 03-01-04 21:20

Hejsa,

Jeg har fået TDC medarbejder bredbånd med en trådløs linksys router.
Jeg vil selvfølgelig gerne have høj sikkerhed, så jeg sætter WEP til
"Mandatory" og indtaster et 128-bit encryption keyword.

MEN! Jeg kan sgu' stadig logge mig på, og surfe på Internet, fra min
bærbare via det trådløse del af mit lokal hjemme-netværk!!!
Selvom jeg ikke har indtastet noget WEP på den bærbare!

Hva' gør jeg galt?!?!

TIA,
Dan

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-01-04 21:35

On Sat, 3 Jan 2004 21:19:37 +0100, Dan wrote:
> [...]
> bærbare via det trådløse del af mit lokal hjemme-netværk!!!
> Selvom jeg ikke har indtastet noget WEP på den bærbare!

Du skal naturligvis have samme WEP key paa baade router og den
baerbare, paa linksys routeren kan du indtaste enten selve key'en,
eller en "passphrase" - det sidste er en linksys specifik maade at
lave en key paa, saa du boer finde paa en key selv, og taste samme
key ind i baade router og den baerbare.

/Jesper

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Dan

Dato : 04-01-04 07:37

Jamen, det er netop det der er problemet!
Jeg har IKKE samme WEP-key på router og bærbar, og ALLIGEVEL kan jeg få
forbindelse!!!

Det betyder jo at WEP krypteringer er nytteløs!

mvh.,
Dan

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-01-04 11:00

> Jamen, det er netop det der er problemet!
> Jeg har IKKE samme WEP-key på router og bærbar, og ALLIGEVEL kan jeg få
>forbindelse!!!
>
> Det betyder jo at WEP krypteringer er nytteløs!

Inden du drager for mangle konklusioner, så gå opsætningen på din
Linksys router systematisk igennem igen. Det lyder som om du ikke har
fået aktiveret WEP-kryptering. På mit Linksys-udstyr indtaster du
WEP-kode ét sted og aktiverer det et andet.

Du logger ind på din router via en browser ved at taste dens IP.

/Jan