Zywall home/VPN mod zywall 10w
Fra : Allan Ryder

Dato : 03-01-04 21:02

Hej
Håber nogen der har et godt råd. Her er følgende problem.

Opsat en prøve opstilling som følgende.

mod internettet sidder der en zywall 1.

På lAN siden af zywallen 1 er der sat en switch.

I switchen er der sat dels en zywall 10W samt der er sat en zywall Home/VPN.

Både zywall10 W og zywall Home/VPN er sat til at hente automatisk ip på
zywall 1. Altså så virker zywall 1 som en slags internet.

Zywall 10W er sat til DHCP server på LAN siden, og her er tilsluttet en PC

Zywall home/vpn betjener en PC på porten "VPN" iøvrigt også som dhcp.

Jeg vil gerne have opkoblet en VPN tunnel mellem zywall10W og zywall
Home/VPN.

Men skidtet vil ikke rigtig det samme som jeg. Jeg har forbindelse mellem
lan siden på Zywall10w og Pc-eren på zywall /home/VPN. Dette er testet med
VNC. Ingen problemer med dette, kan sagtens overtage den anden PC. Kræver
lidt portforwarding men ingen problemer med dette. Det virker. Telnet mellem
begge routere, er heller ikke noget problem.

Men en VPN forbindelse ser det ikke ud til at der etableres. Under VPN og SA
monitor vises der ikke en forbindelse.
Mener virkelig jeg har fulgt diverse instruktioner fra zyxel og læst
manualen. Men ingen er ufejlbarlige, så hvad gør jeg galt?

Er det ikke meningen at routerne etablere VPN tunnelen med det samme, så man
kan se den under "SA monitor" eller skal der etableres en connection mellem
de 2 PC-ere først? Dette har jeg jo gjort med VNC! og også med telnet!

Jeg kan heller ikke se den anden PC gennem windows(begge veje), selvom
NetBIOS over TCP/IP er enabled.

Er der nogen der har et godt råd?

På forhånd tak

Allan

Fra : anders majland

Dato : 04-01-04 22:05

> [...]
> Mener virkelig jeg har fulgt diverse instruktioner fra zyxel og læst
> manualen. Men ingen er ufejlbarlige, så hvad gør jeg galt?

Prøver at kaste hele dine vpn konfigurationer og relavante
netværksinformation ind her.

> [...]
> så man kan se den under "SA monitor" eller skal der etableres en
> connection mellem de 2 PC-ere først? Dette har jeg jo gjort med VNC!

Ja den oprettes som standard først når der er trafik.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid