udelukke en computer i netværk ??
Fra : Peter M

Dato : 03-01-04 19:35

Hejsa
jeg har lige fået et ?, men kan desværre ikke svare på det
EN computer på et netvært på en internetforbindelse skal udelukkes fra
internettet
Kan det lade sig gøre da computeren er en ud af 2 computerer som er
forbundet i en swich efter en computer som er mastercomputer, forstået på
den måde at internettet går ind i mastercomputeren og igen går ud af et
andet netkort som går ud til EN af de computere som skal udelukkes

mvh
Peter M

Fra : Peter M

Dato : 03-01-04 19:42

Glemte lige at sige at computeren kun skal udelukkes fra internettet men
ikke fra selve netværket

Mvh
Peter M.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 03-01-04 20:08

Peter M wrote:
> Glemte lige at sige at computeren kun skal udelukkes fra internettet men
> ikke fra selve netværket

Er det internettet delt i den såkaldte "mastercomputer" (må være det vi
andre ville kalde en server :)), eller bare i switch'en?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter M

Dato : 03-01-04 21:08

Hejsa
ja ok, jeg ved det i normal tale bliver kaldt en server, men nogle gange er
man nødt til at kalde det alternative navne for at andre der følger med i ?
her forstå hvad jeg sankker om, og hermed også hende jeg har fået ? af
Men ja, serveren deler internettet ud til de andre 2 computere via en swich
koblet til serveren i netkort 2

>Jeg vil mene at din firewall burde kunne klare det for dig, >hvis du har en
>sådan...
>Kan se i min Zone Alarm at den kan skelne mellem >internet og lokalnet...

jeg vil prøve at give det svar videre omkring om hun måske kan "frakoble"
den ene klient i hendes fierwall

mvh
Peter M

Fra : Winie Ravn

Dato : 03-01-04 20:05

Hej Peter

"Peter M" <lpm@_remove_it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan...

Kan se i min Zone Alarm at den kan skelne mellem internet og lokalnet...

Carsten, Østerbro

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 04-01-04 04:10

Du kan evt bare give den computer som ikke skal kunne gå på internettet, en
dårlig gateway.

Dvs i default gateway, taster du bare en tilfældig ipadresse ind.. så kan
den ik gå på nettet men vil virke på netværket..

--

Venlig hilsen
Lars Andersen