1 adsl 2 pc'er
Fra : Gilbert{5750}

Dato : 03-01-04 17:36

hvad skal jeg bruge switch eller router, har ladet mig fortælle at den "
eneste " forskel er firewall i roteren, hvilket jeg jo engeligt ikke har
brug for når det er i mit antivirus prog ??
hilsen Gilbert

Fra : Tom Madsen

Dato : 03-01-04 17:51

"Gilbert{5750}" <cgmr@roen(_slet_dette_)have.dk> wrote in news:acCJb.314
$8B.154@news.get2net.dk:

> [...]
> eneste " forskel er firewall i roteren, hvilket jeg jo engeligt ikke har
> brug for når det er i mit antivirus prog ??

Jeg vil klart anbefale en router. Du kan ikke regne med at dit antivirus
program kan fungere som firewall. Et antivirus tager sig kun af en ting,
nemligt vira.

Antivirus programmer kan fange nogle bagdørs programmer, men kan ikke
bruges til at filtrere trafik på specifikke porte. Det kan kun en router.

Mvh

Tom Madsen

Fra : Calle.

Dato : 04-01-04 00:58

Tom Madsen wrote:
> [...]
>
> Antivirus programmer kan fange nogle bagdørs programmer, men kan ikke
> bruges til at filtrere trafik på specifikke porte. Det kan kun en

sludder, i f.eks PC-Cillin den nye antivirus, er der indbygget firevall

--
Calle

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 04-01-04 01:38

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> sludder, i f.eks PC-Cillin den nye antivirus, er der indbygget firevall
>
> --
> Calle

det er der oxo i den norman jeg har 3 års licens til
hilsen Gilbert

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-01-04 08:50

On Sun, 4 Jan 2004 00:58:22 +0100, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>sludder, i f.eks PC-Cillin den nye antivirus, er der indbygget firevall

Sludder vil jeg nu ikke kalde det.

Et anti-virus-program og et firewall/NAT-program er to *vidt*
forskellige ting, som ikke har noget som helst med hinanden at gøre.
At de så sælges i samme boks med en fælles skal omkring ændrer ikke
ved dette.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Calle.

Dato : 04-01-04 11:27

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> forskellige ting, som ikke har noget som helst med hinanden at gøre.
> At de så sælges i samme boks med en fælles skal omkring ændrer ikke

Det er så din måde at se det på. Man da det jo er 1 program, så kan man nu
godt sige det er integreret i antivirusprogrammet

--
Calle

Fra : Harald

Dato : 03-01-04 17:53

"Gilbert{5750}" <cgmr@roen(_slet_dette_)have.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eneste " forskel er firewall i roteren, hvilket jeg jo engeligt ikke har
> brug for når det er i mit antivirus prog ??

En trådløs mus burde kunne dække dit behov.

Mvh
HK

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 17:56

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse

> En trådløs mus burde kunne dække dit behov.

Jeg går ud fra du joker? :) ...
Dette burde du måske bare lige henvise til overfor Gilbert?

Fra : Harald

Dato : 03-01-04 18:03

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse

> "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går ud fra du joker? :) ...
> Dette burde du måske bare lige henvise til overfor Gilbert?

Hvad mener du? Jeg har trådløse mus på alle computere i mit netværk og er
yderst tilfreds.

Mvh
HK

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 18:12

> Hvad mener du? Jeg har trådløse mus på alle computere i mit netværk og er
> yderst tilfreds.

Til lykke ... men hvis du læste subj. .. ville du ikke kunne bruge en
trådløs mus til at løse problemet

Fra : Harald

Dato : 03-01-04 18:39

> "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse

> Til lykke ... men hvis du læste subj. .. ville du ikke kunne bruge en
> trådløs mus til at løse problemet

Det siger du, men nu kender jeg en som også hedder Davidsen og han ved
heller ikke noget om computere.

Mvh
HK

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 03-01-04 18:57

On Sat, 3 Jan 2004 18:39:01 +0100, Harald wrote:

> "Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse

> er

> Det siger du, men nu kender jeg en som også hedder Davidsen og han ved
> heller ikke noget om computere.

Det er da synd for ham Davidsen, men jeg kunne nu egentligt også godt
tænke mig at høre, hvordan du mener en trådløs mus kan hjælpe den
oprindelige spørger (Gilbert) med at få to PC'er sat til hans
ADSL-forbindelse?

--

/Jesper

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 17:53

Hej Gilbert,

Du har fået forkerte informationer. Hvis du sætter en switch til din Tele 2
ADSL linje (det er umiddelbart det jeg kan se du har), vil det kræve at du
har mere end en IP på ADSL-linjen. Jeg antager at du kun har en IP. Her er
så en router vejen frem.

Routeren får din IP adresse på WAN-siden: 130.228.181.200
Og du kan herefter koble dig på LAN-siden med op til 253 computere, som får
IP-adresse f.eks. 10.0.0.2 og op til 10.0.0.254

Så du skal nok købe en router - se priser her:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-router.asp

/MD

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 03-01-04 18:41

> [...]
får
> IP-adresse f.eks. 10.0.0.2 og op til 10.0.0.254
>
> Så du skal nok købe en router - se priser her:

jeg har 2 dynamiske ip'er
hilsen Gilbert

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-01-04 19:00

> jeg har 2 dynamiske ip'er

Så burde en switch bare kunne gøre det, dog kan det være at du får IP'er på
forskellige IP-ranges, hvilket kan gøre det lidt besværligt hvis du skal
have lokalnetværk mellem de to PC'er ...
Hvis de bare begge to skal på nettet, burde du som sagt kunne benytte en
switch.

/MD

Fra : Hellrider

Dato : 03-01-04 19:48

On Sat, 3 Jan 2004 19:00:27 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> [...]
>forskellige IP-ranges, hvilket kan gøre det lidt besværligt hvis du skal
>have lokalnetværk mellem de to PC'er ...

Det kan så klares ved at installere ipx/spx protokollen, sammen med
tcp/ip. Tcp/ip til internet og ipx/spx til lokalnet!!

Mvh: Henrik S

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 03-01-04 18:48

> [...]
> eneste " forskel er firewall i roteren, hvilket jeg jo engeligt ikke har
> brug for når det er i mit antivirus prog ??

kan jeg nøjes med sådan en ?? D-Link DI-604
hilsen Gilbert

Fra : Lars

Dato : 04-01-04 00:43

> "Gilbert{5750}" <cgmr@roen(_slet_dette_)have.dk> skrev i en meddelelse
> >

> kan jeg nøjes med sådan en ?? D-Link DI-604
> hilsen Gilbert

Ja det kan du, men overvej en wireless router, det gør det nemmere hvis du
senere skal lege med wireless og den koster kun 495 for DI 514 og 671 for DI
614+.
http://home19.inet.tele.dk/larsfunder/div/pc/mit_pc_net.htm

Lars
www.larsfunder.dk

Fra : nederen

Dato : 02-04-04 06:36

Hej Gilbert

Håber ikke du har købt den D-Link endnu, jeg har haft min 604 i 14 md. og nu
er den bare sort. D-link kan ikke hjælpe med problemet, så jeg har skiftet
fabrikant.

Hilsen den lidt triste