Falsters Kattehjem og Mortens eks-katte
Fra : zasha

Dato : 03-01-04 13:37

Lad mig liiiiige slå én ting fast:

Jeg har aldrig skrevet at de på kattehjemmet var "pengegriske" (indlæg fra
Eva Schmidt 03/01/2004)

Ej heller har jeg bragt Tortie-kontoen på banen (indlæg fra Pia Nave
02/01/2004)

Jeg har heller ikke foreslået at der skulle samles penge ind, det forslag
kom fra anden side (indlæg Kim Bengtsson 02/01/2004) jeg tog blot tråden op,
da jeg mente det var en god idè.

Jeg er da frygtelig ked af at folk nærmest bliver vrede/oprørte over ting
der er sagt/skrevet/gjort i denne mærkværdige "sag"

Problematikken er, set med mine øjne, at - fra kattene blev afleveret på
kattehjemmet, til jeg fik fat i kattenes ejer med navnet på de "nye ejere"
gik der kun den tid det tager at køre fra kattehjemmet til Næstved.
Ærgerligt, ærgerligt

Jeg mener det er glimrende med regler, men samtidig at man kan være
fleksibel og i det mindste lytte til argumenterne, fremfor at ...skal vi
kalde det...være fjendtlig/afvisende fra begyndelsen af.

I sidste ende handler det nemlig ikke udelukkende om regler og paragraffer,
men om at hjælpe dyr videre i livet, når de af forskellige årsager ender
uden et hjem. For mig er det sådan set lidt underordnet hvordan formidlingen
sker, for hvis folk vil have et dyr af en slags, ja, så kan de få det stort
set hvorsom helst. Og man kan altså ikke se på folk, om de er god ved dyr
eller ej, og hvis mankan, hvordan er kendetegnene så?
Men lad den tråd ligge...den hører nok mere til i en diskussionsgruppe.

Så vil jeg så sige at jeg overhovedet ikke kender hverken Morten, hans
eks-katte, eller familien i Årre. Jeg havde blot sendt en "hjælp to
katte-drenge-mail" ud til min omgangskreds, og bedt dem sende mailen
videre....og så var der pludselig bingo i 4-5. led. Desværre var jeg på
arbejde og så først mailen da jeg kom hjem om aftenen, og altså ca. en time
efter kattene var afleveret - ærgerligt, ærgerligt, ærgerligt

Hvis der sker nyt i sagen, vender jeg naturligvis tilbage, men lad nu
nytårsfreden dale ned over os og nyde dagen, intet er gjort i en ond
mening - tværdigmod!

Mange hilsner
Heidi - Miver og Mulle's mor

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 13:49

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in

> Hvis der sker nyt i sagen, vender jeg naturligvis tilbage, men lad nu
> nytårsfreden dale ned over os og nyde dagen, intet er gjort i en ond
> mening - tværdigmod!

Det tvivler jeg bestemt heller ikke på, Heidi. Jeg synes du har gjort
et fremragende fodjob med at hjælpe Mortens katte.

Det er meget ærgerligt at det var så kort tid der skilte vandende, men
nu håber jeg at kattene får gode blivende hjem og hvile i viden om at
du har gjort hvad du kunne og folk har vist deres velvillighed atter
engang. Jeg ved at du hverken havde bedt om penge fra os eller
tortiekontoen, men bare at der var villighed til at hjælpe fra mange
sider viser at kattes velfærd ligger brugerne her stærkt på sinde

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : zasha

Dato : 03-01-04 14:12

Tak for de pæne ord, der glædede mig meget *smil*
Hilsen Heidi

http://hei.homepage.dk

Fra : Charlotte

Dato : 03-01-04 14:12

Kære Heidi
"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i

> Jeg er da frygtelig ked af at folk nærmest bliver vrede/oprørte over ting
> der er sagt/skrevet/gjort i denne mærkværdige "sag"

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke kun taler for mig selv, når jeg siger, at
jeg synes, du er en gutterkvinde!!! Du har sgu taget sagen til dig og vist,
at du har hjertet på rette sted.

Jeg ved også, at hvis jeg sætter mig noget for - som det, du gik igang med -
så ville jeg også blive ved med at kæmpe for at opnå det, jeg i første
omgang satte mig for. Både fordi jeg ved, jeg ville gøre det af et ærligt og
kærligt hjerte, men også fordi jeg ved, at når folk bakker mig op i det - så
må det være det rigtige!

> [...]
> kattehjemmet, til jeg fik fat i kattenes ejer med navnet på de "nye ejere"
> gik der kun den tid det tager at køre fra kattehjemmet til Næstved.

Enig, enig!
Men sagen har udviklet sig og der er sket en masse på ganske kort tid - og
kattene er nu på Falster, og er ikke blevet aflivet, som alternativet til en
ny familie var på først givne tidspunkt.
Jeg synes du har gjort/tænkt/skrevet det helt rigtige...men tror bare også,
at vi med god samvittighed kan lade det ligge nu. Både fordi tingene har
udviklet sig, men også fordi de ikke er blevet aflivet og at jeg er sikker
på, at de får et godt hjem

[snip]
> Hvis der sker nyt i sagen, vender jeg naturligvis tilbage, men lad nu
> nytårsfreden dale ned over os og nyde dagen, intet er gjort i en ond
> mening - tværdigmod!
Vi vil sikkert alle gerne høre, hvad der sker

Thumbs up, Heidi!!

KH og blot min mening...
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : zasha

Dato : 03-01-04 14:12

Også tak til dig for de pæne ord *smil*

--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Ragna

Dato : 03-01-04 14:25

>Hvis der sker nyt i sagen, vender jeg naturligvis tilbage, men lad nu
>nytårsfreden dale ned over os og nyde dagen, intet er gjort i en ond
>mening - tværdigmod!

Hej Heidi!
Der er vist ingen, der kan være i tvivl om, at du har arbejdet for kattenes
sag gennem hele forløbet, og at du har været villig til at yde en helt
ekstraordinær indsats.
Al ære og respekt for din vilje til at gøre noget i en meget vanskelig sag.
At det så viste sig umuligt at nå det resultat, du håbede på, var jo ikke
din fejl.
Du har helt ret i, at vi nu bør lade nytårsfreden sænke sig og huske på, at
alle deltagerne i debatten kun ønsker det bedste for de to katte, men at
folks udgangspunkter bare er forskellige.
Godt gået, Heidi!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 03-01-04 14:39

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis der sker nyt i sagen, vender jeg naturligvis tilbage, men lad nu
> nytårsfreden dale ned over os og nyde dagen, intet er gjort i en ond

At du har lagt så meget energi i at hjælpe 2 katte og at du ville køre flere
100 km med dem. Viser bare at du har et stort kattehjerte og at det sidder
det rigtige sted.

Selvføgelig vil vi alle kattene´s bedste, så lad os håbe på en snarlig og
god løsning.

Mvh Kim

Fra : Lene Hansen

Dato : 03-01-04 14:52

Igen, mit største fingerpeg som man kan gøre for at sikre sig bare en lille
smule at det er dyrevenlige mennesker, man sælger katte /dyr til. Jeg
vurderer altid hvordan folk reagere når jeg siger at jeg kommer på besøg
eller vil aflægge hjemmet et besøg inden dyret afleveres o.s.v. Hvis folk er
meget imødekommende, så er det som regel fordi deres samvittighed og
dyreglæde er helt ok. Trækker de på det eller bliver småsure eller andre
ubehagelige reaktioner, så er det ikke hos disse mennesker mine dyr havner.
Jeg selv har intet imod at vise mine dyr frem, fordi jeg ved at de har det
super godt.
Man kan vel aldrig gardere sig 100%, for man kan ikke se et mennesker
længere end til tænderne.

Lene Hansen

Fra : Katrine Nederby

Dato : 03-01-04 14:58

> [...]

> eller ej, og hvis mankan, hvordan er kendetegnene så?
> Men lad den tråd ligge...den hører nok mere til i en diskussionsgruppe.

Og så er det jo godt, vi befinder os i sådan een

Jeg er nu af den overbevisning, at man kan vurdere rigtigt meget ved at møde
folk personligt. Når jeg har en køber på besøg (ok, har kun solgt to katte
indtil videre ), handler det nemlig ikke kun om, hvad folk siger, men i
høj grad også om at se, hvordan de omgåes/håndterer mine katte. Jeg tror
aldrig, man bliver 100% sikker, men jeg ville altså ikke undvære det ekstra
vurderingsgrundlag. Og jeg forstår udemærket internaternes krav om
personligt fremmøde. De skal jo ikke blot formidle et dyr her og nu, men
også forebygge at situationen opstår igen - for dyrets skyld. Derfor bør
interessen også være tilstrækeligt stor til at man gider bevæge sig
hjemmefra.

> intet er gjort i en ond mening - tværdigmod!

Det tror jeg godt, de fleste er klar over

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-01-04 16:29

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse news:bt6d0n$271c$1@news.cybercity.dk...
> Lad mig liiiiige slå én ting fast:
>
> Jeg har aldrig skrevet at de på kattehjemmet var "pengegriske" (indlæg fra
> Eva Schmidt 03/01/2004)

Heidi, jeg har da aldrig påstået, at du har udtalt dig sådan.
Jeg skrev bare mit indlæg ud fra den generelle holdning,
som jeg fornemmede, der var til kattehjemmet og Gitte!

Jeg har i to indlæg skrevet, at jeg synes du har gjort et godt stykke arbejde for kattene
- men også at jeg syntes, at det var på tide at indse, at du ikke kunne gøre mere.

Jeg forstår da til fulde, at du gerne ville have gennemført det,
du havde påbegyndt, ingen tvivl om det!
At dit hjerte banker varmt for katte, er der vist ingen,
der er i tvivl om overhovedet.
Jeg stillede så bare nogle spørgsmål, som jeg ikke syntes
jeg fik svar på - men lad det nu ligge!

Jeg mener heller ikke, at nogen har beskyldt dig for at ville "malke"
Tortie-kontoen eller at du ville påbegynde en indsamling.

Jeg er da ked af, at du har fået det indtryk, at jeg ville nedgøre det arbejde,
du har lagt i at skaffe kattene et nyt hjem.
Det var bestemt ikke meningen og jeg vil da gerne undskylde,
hvis det har virket sådan!

mvh Eva