Dressur
Fra : Carsten Wede

Dato : 03-01-04 13:27

Hej

1) Er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen er på fordressur og
grunddressur?
2) Hvornår skal vi begynde at gå til hundetræning med vores 10 ugers
Labrador?
3) Hvor lange ture må vi gå med ham og hvor tit.

Med venlig hilsen

Carsten Wede

Fra : Is

Dato : 03-01-04 14:04

"Carsten Wede" <cwede@c.dk> skrev i en meddelelse

> 2) Hvornår skal vi begynde at gå til hundetræning med vores 10 ugers
> Labrador?

Så hurtigt som muligt !

hvor i landet bor du ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Thomas Brøgger

Dato : 03-01-04 19:55

> [...]
> Hej
>
> 1) Er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen er på fordressur
Jeg kender ikke de 2 termer men mit umiddelbare gæt er at der med
fordressur menes hvalpehold. På det er der ofte tale om mange
kontaktøvelser og lidt lederskab men kun meget lidt "excersitstræning".
Grunddressur er så det der direkte fører mod de første prøver som ex.
brugsprøven.

> 2) Hvornår skal vi begynde at gå til hundetræning med vores 10 ugers
> Labrador?
Så tidligt som muligt, så bare kom afsted, men gør det på hvalpens
præmisser. 1 times koncentreret træning er for voldsomt. Så når du kan
mærke at hvalpen begynder at tabe koncentrationen gælder det om at lege

> 3) Hvor lange ture må vi gå med ham og hvor tit.
Vi luftede vores mange gange om dagen da han var lille. Det var så meget
korte ture. Man kan tydeligt mærke det på hvalpen når den begynder at
have fået nok... til sidst sætter den sig simpelthen og ser meget
sørgmodig ud....
Vores kunne max klare 20 min. i meget langsomt tempo (læs dens eget)...

Håber dette kan hjælpe, ellers er der masser af hjælp at få fra div.
hundesider. DCH, DKK, specialklubber osv.

--
Hilsen
Thomas og Koda

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-01-04 22:35

"Thomas Brøgger" <thomas@broeggerklanen.dkxxx> skrev i en meddelelse

Carsten skrev:
> [...]

Som andre også har skrevet, bare se at kom igang *G*, jo før jo bedre.

Thomas skrev:
> Så tidligt som muligt, så bare kom afsted, men gør det på hvalpens
> præmisser. 1 times koncentreret træning er for voldsomt. Så når du kan
> mærke at hvalpen begynder at tabe koncentrationen gælder det om at lege

Jeg vil sige at det sted jeg gik, og de steder jeg har hørt om, er
hvalpeholdene i det store hele lege hold, hvor træning selvfølgelig indgår i
det små, men leg er vist nøgle ordet for hvalpehold, og bestemt ikke
Koncentreret træning .

Mange venlige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Thomas Brøgger

Dato : 03-01-04 22:45

Hej
"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
indgår i
> det små, men leg er vist nøgle ordet for hvalpehold, og bestemt ikke

jeg er enig i den udtalelese.... det er bare ikke altid at mine hvalpe
har syntes at pauserne lå tit nok Så man skal være parat til at tage
en ekstra pause når ens hvalp giver udtryk for det... det var den pointe
jeg ikke lige fik med...
--

hilsen
Thomas

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-01-04 22:48

> [...]
> har syntes at pauserne lå tit nok Så man skal være parat til at tage
> en ekstra pause når ens hvalp giver udtryk for det... det var den pointe

Ahhhhh okay så er jeg helt med .

I øvrigt en rigtig skøn, køn og dejlig hund du har, han er bare lækker

Mange nilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Thomas Brøgger

Dato : 03-01-04 23:35

> I øvrigt en rigtig skøn, køn og dejlig hund du har, han er bare lækker

takker fra Koda og undertegnede.... vi er også ufatteligt glade for
hinanden

--
hilsen
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 23:00

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Brøgger" <thomas@broeggerklanen.dkxxx> skrev i en meddelelse

> Som andre også har skrevet, bare se at kom igang *G*, jo før jo bedre.

Lige et tillægsspørgsmål her:

Skal hvalpen ikke have begge sine vacciner, inden man begynder til træning ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Thomas Brøgger

Dato : 03-01-04 23:12

> Skal hvalpen ikke have begge sine vacciner, inden man begynder til
træning ?

hmmmmm. Det kommer mest an på dig selv... Vores dyrlæge gav os ok da den
jo havde fået den første, jeg valgte at følge det. Jeg nævnte det for
træneren og han havde heller ikke et problem med det, så vi trænede.
Du holder jo heller ikke din hund fra at møde andre hunde selvom den
ikke er helt gennem vaccineret... håber jeg da

--
hilsen
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 23:14

> [...]
> Du holder jo heller ikke din hund fra at møde andre hunde selvom den
> ikke er helt gennem vaccineret... håber jeg da

Nej, jeg troede bare, at man var meget strikse med det.
Er den alm. hundeansvarsforsikring nok, når man skal til træning, eller skal
man bruge en udvidet ( er det ikke det, man kalder den ) ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Thomas Brøgger

Dato : 03-01-04 23:30

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> Er den alm. hundeansvarsforsikring nok, når man skal til træning,
eller skal
> man bruge en udvidet ( er det ikke det, man kalder den ) ?

Det kommer an på træneren og især hvad du skal træne. Den udvidede har
bla. figurant dækning som mange klubber kræver.

--
hilsen
Thomas

Fra : Is

Dato : 04-01-04 00:02

> Er den alm. hundeansvarsforsikring nok, når man skal til træning, eller
skal
> man bruge en udvidet ( er det ikke det, man kalder den ) ?

Tjek det i den forening du skal træne, inden du tegner den udvidede !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-04 00:14

> ikke er helt gennem vaccineret... håber jeg da

HAr snart mødt nogle stykker som har sagt "stop min hund er ikke færdigt
vaccineret endnu, så den må ikke "snakke" med andre hunde"

Mvh MArtin

Fra : Is

Dato : 04-01-04 16:35

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> HAr snart mødt nogle stykker som har sagt "stop min hund er ikke færdigt
> vaccineret endnu, så den må ikke "snakke" med andre hunde"
---

Hvis den hund der har født hvalpene er vaccineret (hvad den sikkert er) så
har hvalpene der igennem også fået en smule vaccination .

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-01-04 23:27

> Lige et tillægsspørgsmål her:
>
> Skal hvalpen ikke have begge sine vacciner, inden man begynder til træning
?

Vores trænings klub forlangte bare en første vaccination, og så den
almindelig hundeansvarsforsikring.

God weekend

Bolette
www.bolettes.dk