Holde planter på bunden
Fra : Luten[9400]

Dato : 03-01-04 00:08

Hej.

Hvordan holder i jeres planter nede på bunden? Jeg bruger det metal som
følger med vandpest feks. Men når de så skal deles er der ik nok metal. er
det bly eller zink eller hvad er det? og er det godt for fisk?

Mvh Lasse

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-01-04 01:27

Luten[9400] wrote:
> [...]
> følger med vandpest feks. Men når de så skal deles er der ik nok metal. er
> det bly eller zink eller hvad er det? og er det godt for fisk?

Mine planter er plantet i bundlaget. Det er den gængse måde at forankre
dem på.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jørgen

Dato : 04-01-04 01:26

"Luten[9400]" <migselvmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> følger med vandpest feks. Men når de så skal deles er der ik nok metal. er
> det bly eller zink eller hvad er det? og er det godt for fisk?

Hej Lasse
Hvis man har planter bruger man normalt også et bundlag af grus eller sten,
som man så kan plante i.
Hvis det kniber med at holde planterne nede kan man bruge lidt sten af
passende størrelse til at holde på roden eller stilkene alt efter hvilke
planter man taler om.
Bly, zink, kobber eller metaller i det hele taget vil jeg personlig ikke se
i mit akvarie.
Hilsen
Jørgen

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 04-01-04 10:24

> Bly, zink, kobber eller metaller i det hele taget vil jeg personlig ikke
se
> i mit akvarie.

Glemmer vi ikke at informere om at Bly er giftigt for naturen(dyr) og at
Kobber også er giftigt, der er visse fisk der ikke kan tåle det(kan ikke
lige huske hvilke)....

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 04-01-04 13:05

> Glemmer vi ikke at informere om at Bly er giftigt for naturen(dyr) og at
> Kobber også er giftigt, der er visse fisk der ikke kan tåle det(kan ikke
> lige huske hvilke)....

arghhhh hvad gik der galt her... damn... den skulle da i en anden tråd...
undskyld