Folketællinger ?
Fra : Carsten Fischer

Dato : 02-01-04 22:31

Hej.

Nu sidder man lige her og har fundet 2 stk. personer i folketællingerne fra
Nyborg 1880 og i København i 1885.

Uden denne hjælp m.h.t. på nettet havde det jo taget en år ud og ind for at
eventuel finde disse personer som jeg nu har fundet.

Men hvad sker der, når jeg nu har fundet disse personer.

Ved begge 2 står der gift. Og ikke mere.

Det der har min interesse er selvfølgelig hvad var ægtefællernes navne og
eventuelle børns navne.

Nu er Nyborg jo nok ikke det værste sted at lede i kirkebøger f. eks.. Men
København. Puh ha. Den bliver slem.

Hvad skyldtes at kun 1 navn figurere i visse folketællinger ?

Det er ikke 1. gang jeg er stødt på det.

mvh

Carsten Fischer

Fra : Bent Mortensen

Dato : 03-01-04 00:23

Hej Carsten
uden navne at søge på er det svært at sige hvad der er galt, er det manden
navn du søger på, så prøv at søge på løbe nr. det der kommer efter, så får
du sikkert konens navn frem prøv så at søge på henses navn så får du
muligvis hele husstanden.

V/h Bent Mortensen

Fra : Bo

Dato : 03-01-04 08:41

> Ved begge 2 står der gift. Og ikke mere.
>
> Det der har min interesse er selvfølgelig hvad var ægtefællernes navne og
> eventuelle børns navne.

En genvej er

i feltet Navn : %%%
i feltet Stilling i hus : gift
i feltet Indtastnr: det nummer du fik fra ægtefælden.

ved søgning kommer alle gifte i den pågældende indtastning og man kan så
finde den adresse du kender.
Hvis der kommer for mange hit, så sæt aldersinterval.

Bo

www.boekelund.dk