Klik i inputfelter
Fra : Bo Dudek

Dato : 02-01-04 22:20

Hejsa

Jeg var næsten helt færdigt med et nyt website, da jeg fandt en
irriterende fejl. Æv æv. Fejlen består i, at man ikke kan klikke (og
dermed skrive) i inputfelterne.

Prøv selv, og forklar mig, hvor den er gal:
http://www.poolhus.com/index.php?mode=9&la=da

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-04 23:01

Bo Dudek skrev:

> [...]
> klikke (og dermed skrive) i inputfelterne.
>
> Prøv selv, og forklar mig, hvor den er gal:

Jeg kan slet ikke se din side. Alt jeg får op er et sort vindue
uden nogen form for tekst.

Prøv at begynde med at validere din side. Der er mange fejl i såvel
html som css.

Læs evt.
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-01-04 23:45

[...]

>Jeg kan slet ikke se din side. Alt jeg får op er et sort vindue
>uden nogen form for tekst.

hvilken browser sidder du på?

>Prøv at begynde med at validere din side. Der er mange fejl i såvel
>html som css.

tjekker jeg lige

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-04 00:16

Bo Dudek skrev:

> hvilken browser sidder du på?

Jeg sidder på en kontorstol af ældre årgang. Men min browser er
Mozilla 1.6b (hvad jeg naturligvis burde have oplyst i foregående
indlæg - beklager).

Jeg har nu prøvet med Opera og IE.

I Opera virker siden fint. IE har, som du beskriver det, problemer
med felterne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-01-04 16:51

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> I Opera virker siden fint. IE har, som du beskriver det, problemer
> med felterne.

Sjovt nok ikke her (IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633)

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-04 00:42

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Men min browser er Mozilla 1.6b
> Jeg har nu prøvet med Opera og IE.
> I Opera virker siden fint. IE har, som du beskriver det, problemer
> med felterne.

Enten har Bo rettet siden, eller også er der forskel på
Mozillaversionerne. Jeg har lige prøvet med version 1.41. Siden kommer
frem, og jeg kan skrive i indtastningsfelterne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-01-04 08:50

[...]

>Enten har Bo rettet siden

nixen, har intet rettet..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-04 01:18

Kim Ludvigsen skrev:

> Enten har Bo rettet siden, eller også er der forskel på
> Mozillaversionerne.

Det er nok det sidste. Jeg har lige prøvet med FireBird - her vises
siden fint. Betaversionerne er nogle gange mere følsomme over for
fejl på websider.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-04 18:03

Kurt Lund skrev:

> Sjovt nok ikke her (IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633)

Sikkert fordi Bo har rettet siden, jf. hans indlæg fra kl 16:12.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-01-04 19:52

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Sikkert fordi Bo har rettet siden, jf. hans indlæg fra kl 16:12.

Doh!
(reminder til undertegnede: opdater lige gruppen før du svarer!)

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-01-04 01:09

Bo Dudek wrote:

> [...]
> dermed skrive) i inputfelterne.
>
> Prøv selv, og forklar mig, hvor den er gal:

Det er et problem der kan opstå i IE når man benytter absolute
positionering.

Prøv evt. at fjern overflow eller z-index.

Hvis det ikke hjælper så kan jeg kun anbefale dig at lave dit design med
relative positionering i stedet for absolute, samt at validere din HTML
og CSS.

Hintzmann c",)

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-01-04 14:48

[...]

>Det er et problem der kan opstå i IE når man benytter absolute
>positionering.

har jeg prøvet at ændre til relative.. og selvom siden bliver møggrim,
så hjælper det ikke spor...

>Prøv evt. at fjern overflow eller z-index.

har jeg ligeledes prøvet.. hjælper heller ikke..

>Hvis det ikke hjælper så kan jeg kun anbefale dig at lave dit design med
>relative positionering i stedet for absolute, samt at validere din HTML
>og CSS.

har netop valideret stylesheetet, men html'en hænger stadig lidt..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-01-04 16:12

[...]

så fandt jeg vist fejlen.. ehm.. jeg fandt ud af, at menuen og selve
siden lå på samme z-index, og det kunne mine inputfelter ikke lide..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk