Argh :-(
Fra : AEK

Dato : 02-01-04 21:26

Jeg er bare SÅ sur,ked af det og gal i skralden !
For ca. 1,5 år siden var der uro mellem Oscar & Tøsen.
Nu er den så gal igen !
Til morgen kommer jeg til at vælte nogle plastflasker i køkkenet.
Oscar & Tøsen står ved siden af. De bliver bange, og flyver på hinanden.
Der lyder skrig, hylen og totterne flyver i luften.
Kæresten kommer straks, og vi får dem ind i hver sit rum.

Skynder mig at finde FeliFriend frem og få det på dem.
Lige meget hjælper det. Hver gang Oscar nærmer sig Tøsen, knurrer hun på
livet løs.

Oscar fatter ikke en dart, for han vil blot snakke. MEN, det vil hun ikke !
De er nu skilt ad, og bliver det nok de næste par dage. Så der kan falde
lidt ro på " tropperne ".

Det gør mig forfærdeligt ondt, og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre.
Skulle lige have luft.

Hilsen,
Anya.

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 00:43

"AEK" <hex_@_esenet.dk> wrote in

> Jeg er bare SÅ sur,ked af det og gal i skralden !

Det kan jeg dælme godt forstå. Var det ikke også noget med nogle
flasker sidst? Eller forveksler jeg det med en lignende historie?

Det er dog mærkeligt at de giver hinanden skylden for deres
forskrækkelse i den grad. Godt nok kan mine da godt gi' hinanden en på
skallen hvis de er for tæt når noget forskrækker dem, men oftest
styrter de bare i hver sin retning.

Jeg håber i får genoprettet freden hurtigt. Held og lykke til jer alle.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : AEK

Dato : 03-01-04 10:14

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message

> Det kan jeg dælme godt forstå. Var det ikke også noget med nogle
> flasker sidst? Eller forveksler jeg det med en lignende historie?

Det må være en anden historie. Vi fandt aldrig ud af, hvad der var gået
galt.
For mig virker det som om, at hvis Tøsen viser svaghed - er Oscar straks
over hende !
Hun er lederen blandt rødderne. Vi passer altid på med, at hun aldrig kommer
i en situation, hvor hun er " den lille " - for han udnytter det straks.
I går bliver hun så bange over at plastflaskerne vælter - straks er han
der - og vupti en kamp er i gang !

Jeg aner ikke mine levende råd

> Jeg håber i får genoprettet freden hurtigt. Held og lykke til jer alle.

Tak for det, Kate.

/ Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 11:04

Hej Anya

Hmm det lyder som om at Oscar egentlig reagere naturligt
selvom det absolut er en uønsket handling, ser han et
svaghedstegn hos lederen ja så forsøger han om han
kan overtage pladsen. Hjemme i stuerne er det ikke så
"vigtigt" om det er den stærkeste der har lederskabet,
men det viser at selv om vores små pelsdyr er forkælede
"sofapuder" så ligger deres indstinkter lige under over-
fladen. Desværre har jeg ikke rigtig nogle gode råd der
kan hjælpe

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : AEK

Dato : 03-01-04 11:17

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> wrote in message

> Hej Anya

Hej Marianne

> Hmm det lyder som om at Oscar egentlig reagere naturligt
> selvom det absolut er en uønsket handling, ser han et
> svaghedstegn hos lederen ja så forsøger han om han
> kan overtage pladsen.

Når alt er normalt, ved han godt, hvem der er " boss " og respekterer det.
MEN, bliver hun usikker eller bange - så er han der.
Nu er alt igen normalt fra Oscars side. Han vil gerne i kontakt og hygge -
men hun vil ikke.
Hun er bange for ham og knurrer på livet løs - hvis han kommer for tæt.

Tøsen er nu i samme rum som de andre. Hun er i den øverste hængekøje, hvor
hun har udsigt.

Kæresten har netop spurgt, om det vil hjælpe, at vi kontakter dyrlægen og
får noget beroligende til dem begge ?
Så de bliver lidt sløve.

Vi er klar til at gøre ALT, vi elsker de katte så højt !

/ Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 12:17

Anya skrev
<Kæresten har netop spurgt, om det vil hjælpe, at vi kontakter dyrlægen og
får noget beroligende til dem begge ? Så de bliver lidt sløve. >

Hm jeg tør ikke sige det, min erfaring er at det "ofte"
kan gøre tingene værre fordi katten føler at den "mister"
kontrollen over sin krop, der kan selvfølgelig være kommet nye præparater
siden, så en snak med dyrlægen
er måske ikke af vejen.

<Vi er klar til at gøre ALT, vi elsker de katte så højt ! >

Ja jeg kender det desværre er der ikke altid "nemme"
løsninger, men jeg håber da at Felifriend og tid kan få
Tøsen til at "slappe lidt af"

knus

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 12:20

"AEK" <hex_@_esenet.dk> wrote in

> Kæresten har netop spurgt, om det vil hjælpe, at vi kontakter
> dyrlægen og får noget beroligende til dem begge ?

Beroligende er aldrig godt til katte. De kan blive meget mere bange
fordi de ikke kan styre deres reaktioner, så det ville jeg ikke
anbefale (og sikkert heller ikke jeres dyrlæge).
Der er mange som har talt om Bach Blomster medicin (tror det er
medicin, men er ikke helt sikker) og det ville jeg nok overveje hvis
jeg stod i situationen. Det skulle som jeg forstår det tage toppen af
nervespidserne, det kunne måske hjælpe Tøsen lidt på vej.
Mener at huske at Marianne ved en hel del om dette, eller hvad
Marianne?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 12:30

Kate skrev
<Mener at huske at Marianne ved en hel del om dette, eller hvad Marianne?

Hm "en hel del" ved jeg ikke rigtigt, ikke nok til at det
kan afhjælpe mine problemer med Baby og Olivia, men
jeg har da prøvet ihærdigt. Så et bud kunne være
hmm vil lige starte forfra med at læse tråden, jo tættere
på jeg kommer, jo større chance for at det virker.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 12:53

Hmm lad mig slå fast at jeg er kun en "amatør" der ind
imellem har været "heldig" men umiddelbart ville jeg
udfra Anya's beskrivelse vælge, til Tøsen Bævreasp,
Vinranke og måske Bøg, til Oscar Valnød Vinranke
og Jernurt. Der er på hjemmesiden en oversigt over de
forskellige remedier

men "tricket" med remedierne er at jo bedre man kender kattene og deres
reaktioner, jo bedre kan man "ramme" de rigtige remedier, som så vil hjælpe,
og som sagt før selvom jeg virkelig kender Baby og Olivia, så har jeg altså
ikke haft held til at afhjælpe deres problemer, sikkert fordi min viden
langtfra er stor nok, hmm eller måske fordi Baby er en "hård nød" Det er
alle de "små" nuancer i kattenes væremåde og sind man skal have "fat i"

Fra : AEK

Dato : 03-01-04 13:14

Hej Marianne,

og tak.
Hvor bestiller jeg det ?
Kan jeg evt. få det i Matas ?

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 03-01-04 15:04

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> wrote in message

Jeg har talt med Marianne.

Matas har kun Bachs Rescue.
Det er nu købt - Tøsen & Oscar har fået det.
Det gled fint ned med vådkosten,

Nu håber jeg og beder til, at det vil berolige lidt....
Tak for hjælpen.

/ Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-01-04 15:58

Hej Anya

Vi krydser poter for jer. Kate's mail fik mig til at "tænke"
lidt ( tak Kate ) kan Tøsen have et eller andet der
"genere" hende og gør hende lidt "utidig" som Oscar
så opfatter som "svaghed" i lederskabet, hmm det blev
vidst lidt kringlet skrevet.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 03-01-04 16:31

AEK wrote:

> Matas har kun Bachs Rescue.
> Det er nu købt - Tøsen & Oscar har fået det.
> Det gled fint ned med vådkosten,

Hej Anya!

Jeg har købt Bach´s blomsterdråber hos Matas - de havde dem ikke hjemme, men
kunne bestille dem.

Pøj, pøj med "projektet"

Mvh.
Danielle

Fra : Kate

Dato : 03-01-04 11:58

> [...]

> selvom det absolut er en uønsket handling, ser han et
> svaghedstegn hos lederen ja så forsøger han om han

Ja, det ligner jo egentligt lidt af hvad der foregik her i Sofies
sidste tid. Mowgli og tildels Lante var meget efter hende og først
efter hendes død kunne jeg se at det var hendes svaghed de udnyttede.
Derfor er jeg også ekstra opmærksom på Mowglis opførsel overfor Johan,
for nogle gange går Mowsen lidt over gevind og så har Johan tydeligvis
ikke kræfterne til at holde stand.
Heldigvis går det ikke så galt som hos Anya. Til det har jeg heller
ikke noget at hjælpe med.

Fra : Denise

Dato : 03-01-04 11:13

"AEK" <hex_@_esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt ro på " tropperne ".
>
> Det gør mig forfærdeligt ondt, og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre.

Hej Anya
Puha, hvor træls. Ja, jeg kender jo selv problemet, hvor Blonde og Dino blev
uvenner i løbegården. Nu er det heldigvis snart 1 år siden sidst tror jeg.
Jeg løser det jo ved at adskille dem lidt, indtil roen er faldet på, og
derefter tage den bange kat og sætte ned ham foran den _ikke_ bange kat, så
de kan snuse til hinanden, og han opdager, at det ikke er et fremmed uhyre.
Så plejer det at være nok for at de er venner igen (måske skal jeg prøve et
par gange med et par timers mellemrum). Men det er jo fordi de daglig er
venner og vasker hinanden og er glade for hinanden, at det går hurtigt. Men
det afhænger også af, hvor voldsomt slagsmålet har været, altså hvor hurtigt
de kommer videre. Men man bliver godt nok bange og ked af det, når det sker.
Håber du snart kan introducere dem til hinanden igen, måske ved at
holde/sætte Tøsen ned til Oscar, så hun lige kan snuse til ham, og er der så
optræk, så fjerne hende igen. Held og lykke.

--
Hilsen Denise

Fra : AEK

Dato : 03-01-04 11:29

Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> Hej Anya

Hej Denise.

> Puha, hvor træls. Ja, jeg kender jo selv problemet, hvor Blonde og Dino
blev
> uvenner i løbegården.

Ja,det husker jeg.

> [...]
> derefter tage den bange kat og sætte ned ham foran den _ikke_ bange kat,

> de kan snuse til hinanden, og han opdager, at det ikke er et fremmed

Det er prøvet - og Tøsen er total arrig !

> Men det er jo fordi de daglig er venner og vasker hinanden og er glade for
hinanden, at det går hurtigt.

Tøsen & Oscar er også de bedste venner, normalt. Der vaskes, nusses og
leges.

>Men det afhænger også af, hvor voldsomt slagsmålet har været, altså hvor
hurtigt
> de kommer videre.

Slagsmålet var slemt. Jeg er ret bange for, at det ikke lige bliver så let,
at få dem gode venner igen.

> Held og lykke.

Mange tak - det får jeg vist også brug for denne gang.

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 03-01-04 23:17

Det har åbenbart hjulpet !!!!!!
Efter ca. 2,5 time begyndte Tøsen at skrabe på køkkendøren - nu ville hun
ikke være der længere.
Gode tegn.
Oscar og Tøsen fik lov til at snuse til hinanden i køkkenet - uden probl.
Senere gik Tøsen en runde i hytten , mens Fedeberg lå og dasede i
radiatorsengen.
Hun kom hen forbi ham, kiggede kort på ham og sendte ham et KORT halvhjertet
hvæs.

Efter samråd med Marianne, er Tøsen taget fra igen. Hun har i aften fået et
par dråber til.
For lidt siden tog jeg Oscar med ind i soveværelset til hende.
Vi satte os op i sengen til Tøsen. Jeg holdte ham i hans halsbånd.
De snusede til hinanden et par gange, uden problemer.
Jeg tog så Oscar med ud igen - til hans store sorg ;-(
Hun elsker ham ikke pt. - meeeen nu hvæser og sprutter hun dog ikke.

De savner hinanden, ingen tvivl om det. Tøsen gider ikke længere være alene,
og Fede savner en til at vaske ham

Jeg håber og beder til, at alt vil falde på plads igen - så mine rødder
atter kan lave ballade sammen.

Det var alt for nu. Tøsen og jeg vil snart daffee til drømmeland.
TAK for, at I ville lægge øre til. Og kæmpe TAK til Marianne.

Må der falde ro over hytten...
Hilsen,
Anya.

Fra : Charlotte

Dato : 03-01-04 23:30

Hej Anya

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i

Jeg har fulgt tråden og ventet spændt på at høre nyt...

> Det har åbenbart hjulpet !!!!!!

Hvor er det bare skønt at høre - jeg tror, jeg vil studere ham Bach lidt
mere, hvad dyr angår

Håber på fortsat "bedring" i hytten.

Godnat og KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-01-04 23:33

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alene,
> og Fede savner en til at vaske ham
>
> Jeg håber og beder til, at alt vil falde på plads igen - så mine rødder

Hey Anya

Det var godt at høre *S*
Håber at det holder ved, så der ikk er mere ballade.

Nus rødderne fra mig *S*

Knus
Joan

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-01-04 00:26

Anya skrev
<Det var alt for nu. Tøsen og jeg vil snart daffee til drømmeland.
TAK for, at I ville lægge øre til. Og kæmpe TAK til Marianne. >

Det var sørme så lidt, jeg ved jo hvor elendigt man har
det når er "ballade" i flokken, det er rart at vide at det hjælper nogle,
selvom det ikke fungere for min
lille "kinesiske mokkemeser"

næsemøz til alle rødderne

Fra : Kate

Dato : 04-01-04 00:36

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Det har åbenbart hjulpet !!!!!!

Åhh, hvor dejligt at høre. Håber det varer lææææænge før de får de sære
idéer igen.

Sov godt

Fra : AEK

Dato : 04-01-04 09:52

> idéer igen.

Øv - jeg lod dem snuse til hinanden i morges.
Desværre var den gal igen med Tøsen.
Håber, at hun ændrer mening op ad dagen.

> Sov godt

Tak, det gjorde jeg

/ Anya.