Jeg troede jeg havde problemer -- men det ~
Fra : Jesper

Dato : 02-01-04 20:55

Hej NG.

Jeg havde en 3com Ofiice connect, jeg bare ikke kunne komme i kontakt med.
Den kørte fint nok på net på de 3 maskiner jeg har sat til, men jeg kunne
bare ikke indstille noget på den. Nå, men den røg så ud, og ind kom en
D-LINK DI-604, og så begyndte problemerne da først for alvor. Det er nok mig
der ikke lige er en ørn til at sætte den korrekt op, og derfor spørger jeg
så Jer om ikke en af Jer ved lige hvordan den skal indstilles. Problemet er,
at den kobler nettet fra routeren og til maskinerne af et stykke tid, for så
at slå det til igen. Nogne gange er det så nødvendigt at gå ind og køre
opsætningen igen, for at den overhovedet vil reagere. Jeg har en fast IP -
endnu - og jeg har været inde i routeren og kigge på de indstillinger der er
fra den, indtastet alle de data (IP, Subnet maske, Gateway og DNS) men den
vil bare ikke køre ordentligt. Det er ret irriterende når jeg/vi spiller
over nettet at det hele bare stopper. En mulighed for en der kan noget med
de routere er at komme til en god aftensmad, og lige indstille den inden jeg
får (flere) grå hår i hovedet. Ellers er jeg åben for alle forslag.

Skulle måske lige tilføje at jeg bor i Struer.

MVH.

Jesper.

Fra : Cubus

Dato : 02-01-04 21:42

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> vil bare ikke køre ordentligt. Det er ret irriterende når jeg/vi spiller

Selvom du har en såkaldt "fast IP" kan det sagtens tænkes du skal indstille
routeren til at modtage en dynamisk IP (DHCP). Du får bare den samme IP
hver gang. Medmindre du har TDC Bredbånd Professionel skal du sikkert
indstille den til at modtage IP'en dynamisk.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 03-01-04 06:52

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver gang. Medmindre du har TDC Bredbånd Professionel skal du sikkert
> indstille den til at modtage IP'en dynamisk.

Ja, jeg ville sige det samme. Jeg har fast IP ved TDC og den er
server-tildelt, dvs jeg skal bare lade som om jeg har dynamisk IP, så
tildeler TDC mig den samme hver gang jeg logger på.
Når du siger den kobler nettet fra, er det så ALT, eller kan du f.eks. godt
bruge Messenger, Irc, ICQ, o.l. men bare ikke surfe. Næste gang den kobler
dig af, så prøv at pinge en internet side for at se om den kan det. (start -
kør - skriv: cmd - skriv: ping www.tdc.dk <-- eller en anden)

Hilsen Jakob