Camping norge
Fra : Per H

Dato : 02-01-04 20:16

Er der nogle der har erfaringer med sommer Camping i norge, bortset
fra at man skal have maden, og øllerne med hjemmefra.?

Vh Per

icq 8212837

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 02-01-04 23:01

Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Er der nogle der har erfaringer med sommer Camping i norge, bortset
>fra at man skal have maden, og øllerne med hjemmefra.?

Hvis det er noget med at pakke bilen med telt, sovepose, trangia osv?
Ja - så har jeg prøvet det nogle gange efterhånden.

Jeg har en enkelt af dagbøgerne fra turene på min hjemmeside:
http://hiker.dk/dagbog/norge2001/default.htm

Min seneste tur - Nordkapp 2003 er på trapperne, men det er på samme måde som
ovennævnte Norge 2001 tur.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Per H

Dato : 02-01-04 23:37

On Fri, 02 Jan 2004 23:01:04 +0100, Ove Kjeldgaard
<ReadMyEmail@The.Signature> skrev:

>http://hiker.dk/dagbog/norge2001/default.htm

Rigtigt flotte billeder. det ser ud ti at det er store oplevelser i
har, som man ikke glemmer så let.

Men det er nu campiggvognen jeg skal have med på et tidspunkt, og
gerne omkring noget strand eller stor badesø.

>Min seneste tur - Nordkapp 2003 er på trapperne, men det er på samme måde som
>ovennævnte Norge 2001 tur.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-01-04 12:41

Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> Rigtigt flotte billeder. det ser ud ti at det er store oplevelser i
>har, som man ikke glemmer så let.

Mange tak.

Der er store oplevelser - jeg holder meget af den nemme måde, at holde ferie på
og efterhånden kommer jeg mere eller mindre tilfældigt tilbage til nogle steder
igen.

>Men det er nu campiggvognen jeg skal have med på et tidspunkt, og
>gerne omkring noget strand eller stor badesø.

Jeg havde det på fornemmelsen, det med campingvognen, der er vist ikke ret mange
teltfolk her i gruppen

Men tilbage til emnet - er det så ikke området ved Vänern, Vätter og Hjälmaren i
Sverige hvis det skal være badeferie.

Og hvis i kommer til Hjälmaren, så husk at besøge Svampen i Örebro - et ca. 50
meter højt vandtårn med fri adgang og fri elevator:
http://www2.orebro.se/turism/se_gora/svampen.htm

Fra : Per H

Dato : 03-01-04 12:57

On Sat, 03 Jan 2004 12:40:44 +0100, Ove Kjeldgaard
<ReadMyEmail@The.Signature> skrev:

>Jeg havde det på fornemmelsen, det med campingvognen, der er vist ikke ret mange
>teltfolk her i gruppen
Nej, og det tynder også ud på campingpladerrne efterhånden.

men 25 år i telt i ferier, er vist rigeligt, så er man kommet i den
alder hvor man gerne vil stå oprejst og tage tøj på he he.

>Men tilbage til emnet - er det så ikke området ved Vänern, Vätter og Hjälmaren i
>Sverige hvis det skal være badeferie.

Er der ikke rigtige strande ved norges kyster, egnet til lidt baderi?

Jeg har camperet i sverige for en del år siden. Det var meget ringe
forhold dengang. men er sikkert blevet bedre.

Vh Per

icq 8212837

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 03-01-04 00:44

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in message news:<1ogbvv0oqqrbktigq0h2t5t4cchupraavm@4ax.com>...
> Er der nogle der har erfaringer med sommer Camping i norge, bortset
> fra at man skal have maden, og øllerne med hjemmefra.?
>

> Vh Per
>
> icq 8212837

Hej Per H

Jeg er en meget stor fan af Norge. Jeg har besøgt landet lige siden
jeg var ganske lille. Jeg har familie og mange venner i Norge.

Jeg kan fortælle dig, at når nordmænd vil opleve den skønneste natur i
deres land, tager de til området omkring Josterdalsbreen (Norsk
nationalpark med fantastiske campingpladser rundt omkring
nationalparken). Området ligger imellem Trondheim og Bergen.
Jeg kan slet ikke med ord beskrive for dig hvor smuk naturen er der,
den skal opleves. Søg på nettet byen Skei og Jølstervatnet som
centrum.Jeg har været mange smukke steder i Europa, men INTET slår
dette område i skønhed.Ja selv køreturen dertil er en oplevelse for
livet.

Der er også mulighed for en masse aktiviteter HELE sommeren : Stå på
ski! gauidede ture på isbræen! til fods og i hestevogn! masser af
højfjældssol! rafting ture! campingpladser ved elve hvor man lige
tager sin fiskestang og fanger en laks på 10-15 kg til grillen om
aftenen! ja og mange flere muligheder Per.

Jeg er klar til at svare på spørgsmål om området hvis du har nogen
spørgsmål Per H.

Venlig hilsen
verner

Fra : Per H

Dato : 03-01-04 01:06

On 2 Jan 2004 15:44:28 -0800, ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) skrev:

>Hej Per H
>
>Jeg er en meget stor fan af Norge. Jeg har besøgt landet lige siden
>jeg var ganske lille. Jeg har familie og mange venner i Norge.

Tak for det. jeg har været der for ca 8 år siden i efterårsferie i en
hytte, og selvfølgelig med skolen. dengang

Og der er jo en dejlig natur deroppe, så jeg vil følge dit råd, og
søge som du anbefaler. Jeg vender tilbage hvis der er flere ? , og
det er der nok.

Vh Per

icq 8212837

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 03-01-04 12:01

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in message news:<jl1cvvogp83356steir28rfcncb03afu4h@4ax.com>...
> [...]
> Og der er jo en dejlig natur deroppe, så jeg vil følge dit råd, og
> søge som du anbefaler. Jeg vender tilbage hvis der er flere ? , og

Hej igen PerH

Her et par links til dig som du kan bruge som udgangspunkt.

http://WWW.oldencamping.com
http://www.gryta.no
http://www.jolster.com/index.php

Venlig hilsen
verner

Fra : Per H

Dato : 03-01-04 12:39

On 3 Jan 2004 03:00:43 -0800, ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) skrev:

>Hej igen PerH
>
>Her et par links til dig som du kan bruge som udgangspunkt.
>
>http://WWW.oldencamping.com
>http://www.gryta.no
>http://www.jolster.com/index.php

Olden camping, ser rigtig lækker ud.

Hvordan er vandtemp. generalt i det nederste af norge. ( syd)

var inde på www.camping.no,

Vh Per

icq 8212837

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 03-01-04 15:08

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in message news:<02advv4perrdghblojpscun0i603r6nfno@4ax.com>...
> Hvordan er vandtemp. generalt i det nederste af norge. ( syd)
>

> var inde på www.camping.no,
>
> Vh Per
>
> icq 8212837

Hej PerH

Det er meget svært at sige noget præcist om, men generelt er
vandtemteraturen den samme som i Danmark, bortset fra områder hvor der
sker en tilstrømning af smeltevand fra fjeldene, DER er det s... koldt
ofte 5-10 grader

Ofte er der badestande og vandlande i forbindelse med campingpladser
ved søer og i bunden af fjorde og her er vandet ofte varmere end ved
vore strande. Et godt eksempel på et fantastisk vandland og
aktiviteter for børn er Leira på E14
(Link..http://www.valdresalpin.com/camp ).

Venlig hilsen
verner

Fra : Harry

Dato : 03-01-04 13:15

> [...]
> Er der nogle der har erfaringer med sommer Camping i norge, bortset
> fra at man skal have maden, og øllerne med hjemmefra.?

Prøv at gå ind på http://www.hanses-campingsider.dk/Norge.htm - der
ligger en del rejsebeskrivelser og en masse links.
Bedste nytårshilsner
Harry

Fra : Drageflyver

Dato : 03-01-04 13:21

Hej Per

Det med at tage øller med til Norge skal du passe på med, man må kun have 6
øl med ind i Norge og det koster ca 1500,- i bøde at blive taget med en
ramme.

VH Casper

Fra : John

Dato : 08-01-04 22:51

> "Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hej Per!

Jeg er "gammel" Norges-campist og har vel kørt deroppe i 10 år med
campingvogn. De seneste par år har vi svigtet Norge lidt og er taget sydpå i
stedet for. Men vi VIL derop igen. Og da jeg så så en henvisning til Gryta
Camping her i tråden, kommer det hele op i mig igen....

Vi var på Gryta det første år de havde åbent. Det er simpelthen Norges
bedste campingplads efter min mening. Flot beliggenhed, utroligt flotte
faciliteter, rare mennesker, gratis lån af robåde, bålplads ved vandet osv.
Og så ligger den lige ned til Olden-vattnet, som får smeltevandet fra
Jostedalsbræen - koldt vand - men utrolig smukt. Jeg tror vi har været der
6-7 år i træk. Det var ligesom bilen trak den vej af sig selv - uanset hvor
vi ellers var endte det altid med at vi var der nogle dage.

Og så kan du besøge Briksdalsbræen, som er en af Jostedalsbræens udløbere.
Og du kan nå Geiranger på en dagstur - det må du ikke snyde dig selv for.

Lige en ting: Du findes et specielt campingkort fra Norges Turistbureau.
Herpå kan du se hvilke veje der er velegnede til kørsel med campingvogn og
hvilke der ikke er. De har jo udbygget vejnettet meget de senere år, men,
hvis en vej er uegnet ifølge kortet, skal du tage det alvorligt! Jeg har
fået kortet fra FDM de sidste par gange.

Venlig hilsen

John