ftp gennem router...
Fra : Carit

Dato : 02-01-04 17:57

Hey,

Måske findes her nogen der kan give en forklaring på flg.:

Jeg har en 3com router (OfficeConnect-serien) forbindet til mit ADSL modem.
Umiddelbart fungerer tilslutningen upåklageligt (mail & http mv.), men jeg
kan ikke ftp'e igennem routeren (med mig selv som klient til f.eks.
ftp.sunet.se). Jeg har slået routerens firewall fra og pr. default givet
alle klienter adgang til alle porte. Jeg har mulighed for at dirigere
indkommende forespørgelser til en bestemt host på mit LAN (evt.
ftp-klienten).
Jeg anvender ms ftp via command prompt.
Jeg kan connecte til ftp-serveren og angive id og password, men hvis jeg
forsøger ls/dir får jeg ikke noget svar.

Hvis jeg kobler en PC direkte til ADSL-modemet, virker ftp uden problemer.

Løsningsforslag?

--
Med venlig hilsen, Carit.

Fra : Tom Madsen

Dato : 02-01-04 19:02

"Carit" <spam@forbrugerstyrelsen.dk> wrote in

> [...]
> jeg forsøger ls/dir får jeg ikke noget svar.
>
> Hvis jeg kobler en PC direkte til ADSL-modemet, virker ftp uden

Hej

Du skal sætte din FTP session til at anvende passive mode.

Mvh

Tom Madsen

Fra : Carit Benike

Dato : 04-01-04 14:38

Er forsøgt som:

ftp> literal pasv
227 Entering Passive Mode (217,157,234,110,91,106)
ftp> dir
Tilslutningen blev lukket af fjernvært.
ftp>
som det ses af ovenstående, desværre uden resultat....