Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mit Fiji FinePix S7000 er en batteri sluge~
Fra : Anders Lybecker

Dato : 02-01-04 15:09

Hej

Jeg købte lige før Jul ovennævnte kamera og nogle genopladelige
Ansmann 2200 mAh (købt hos www.billigebatterier.dk) genopladelige
batterier.

Jeg har lagt mærke til, at batterierne hurtigt bliver flade selvom jeg
ikke bruger kameraet. Hvis jeg lader kameraet stå med batterierne i,
efter ca. 3 dage er de falde.

Er der nogen, der har samme problem med sit digitale kamera?

Skyldes det måske, at batterierne er noget lort?

Hilsen
Anders Lybecker

Fra : Karsten

Dato : 02-01-04 15:14

Hej Anders.

Jeg tror ikke det er dine batterier der er noget galt med, mit Fuji 602Z gør
det sammen. Og det er ligegyldigt hvilke opladelige batterier jeg bruger.

Hilsen Karsten

Fra : Esben

Dato : 02-01-04 16:24

Hej Anders
Hvis batterierne også taber strømmen selvom de bare ligger på bordet er der
fejl i dem, det er vel ikke fordi kameraet både har en stand by og en off
funktion (fx for hurtig klar til foto)
Mvh. Esben

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-01-04 17:03

Esben wrote:

> Hvis batterierne også taber strømmen selvom de bare ligger på bordet er der
> fejl i dem, det er vel ikke fordi kameraet både har en stand by og en off
> funktion (fx for hurtig klar til foto)

Et normalt indstillet Fuji's digicam går automatisk på "stand by"
efter 30 sek. og efter 2 minutter slukker det helt.

Og alle genopladelige batterier taber kapasitet når de ligger og
ikke bliver brugt, 3 dage er dog uacceptabelt hurtigt, jeg ville
klage til leverandøren.

Min erfaring er, at gode genopladelige batterier kan holde deres
kapasitet i mindst 3 uger, herefter må man regne med, at de har
tabt kapasitet, og at de skal ha' en kort genopladning inden brug.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 16:37

> Jeg købte lige før Jul ovennævnte kamera og nogle genopladelige
> Ansmann 2200 mAh (købt hos www.billigebatterier.dk) genopladelige
> batterier.

Ved ikke lige med Ansmann men flere andre batterileverandører kan slet ikke
holde de 2200 mAh som batterierne bliver solgt under.
Ser man leverandørens specifikaioner efter i sømmene så kan der med lethed
mangle en 20-30% kapacitet på gennemsnitsbatteriet i forhld til det bedste i
serien. Sjovt nok bliver batterier navngivet efter de bedste i serien

--
Tom

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 02-01-04 20:21

Hej
> [...]
> efter ca. 3 dage er de falde.
>
> Er der nogen, der har samme problem med sit digitale kamera?
>
> Skyldes det måske, at batterierne er noget lort?

Jeg vil tro at det er batterierne/måske kun et af dem, da jeg har s602z og
der går mindst 3 uger før jeg kan mærke at batterierne begynder at drille,
jeg har bla. også et sæt ansmann 2200mA.

Morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-01-04 21:50

Morten Lynnerup wrote:

> ...cut... batterierne/måske kun et af dem, ...cut...

Ja det er en god pointe, det er ofte kun en enkelt celle i et sæt
som er deffekt, og det kræver et multimeter med batteritester at
finde den pågældne celle...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-01-04 21:41

> [...]
> efter ca. 3 dage er de falde.
>
> Er der nogen, der har samme problem med sit digitale kamera?
>
> Skyldes det måske, at batterierne er noget lort?

Selvfølgelig er der en helt masse forhold omkring batterier i det hele taget
som er afgørende for hvor gode de er til digitalkamera, det er jeg i hvert
fald blevet klogere på ved at spørge på www.batterier.dk. De fortalte at det
rigtige er hvor meget strøm batterierne kan levere nå kameraet skal tage et
billede, de flade batterier i S7000 kameraet vil sikkert køre lystigt videre
i meget andet udstyr efter kameraet har forkastet dem.

De 2000mAh Panasonic jeg købte hos dem (batterier.dk) blev første (og
foreløbig eneste) gang ladet op natten mellem 27 og 28/5 2003, der er siden
taget 132 billeder (mere end 50% med blitz, alle med skærmen tændt) og de er
set igennem 3-4 gange. Det er stadig strøm på så kameraet brokker sig ikke
endnu og tager fine billeder, de Uniross jeg har prøvet holdte til 1 billede
og Philips til 5-6 stykker. Så der er åbenbart stor forskel på de
forskellige mærker, kameraet er i øvrigt Canon PowerShot A40.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-01-04 13:51

"Anders Lybecker" skrev
> Jeg har lagt mærke til, at batterierne hurtigt bliver flade selvom jeg
> ikke bruger kameraet. Hvis jeg lader kameraet stå med batterierne i,
> efter ca. 3 dage er de falde.

Det skyldes formentligt at du bruger et CF kort af tvivlsom
kvalitet.
Når du slukker for kameraet er CF kortet så længe om at resette
at det aktiverer kameraets strømstyringsprint.
Resultater bliver at kameraet faktisk ikke slukkes 100%.
Dermed opstår det store batteriforbrug.
Dine batterier er antaelig i orden. Husk dog at rense
kontaktpunkter på batterier såvel som i kamera
med jævne mellemrum. Det vil øge kapaciteten
betragteligt.

Du skal, når du slukker for kameraet, lige åbne og lukke
batteridækslet så strømmen afbrydes. Eller bruge XD kort
eller Microdrive, som kameraet er designet til.
Der vil komme en firmware upgrade som fixer problemet
senere. (Fuji's første firmware opgradering)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Anders Lybecker

Dato : 04-01-04 16:08

On Sat, 3 Jan 2004 13:51:19 +0100, Peter Schrøder
<petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

>"Anders Lybecker" skrev
>
>Det skyldes formentligt at du bruger et CF kort af tvivlsom
>kvalitet.

Det er et CF SanDisk Ultra II

> [...]
>Dine batterier er antaelig i orden. Husk dog at rense
>kontaktpunkter på batterier såvel som i kamera
>med jævne mellemrum. Det vil øge kapaciteten

Det vil jeg huske.

> [...]
>eller Microdrive, som kameraet er designet til.
>Der vil komme en firmware upgrade som fixer problemet
>senere. (Fuji's første firmware opgradering)

Kender du til problemet og ved du, at der kommer en update?
Det er meget ret at vide inden jeg begynder at teste mine nye
batterier.

Hilsen
Anders

Fra : DMJ

Dato : 05-01-04 16:02

On Fri, 02 Jan 2004 15:09:01 +0100, Anders Lybecker
> [...]

>efter ca. 3 dage er de falde.
>
>Er der nogen, der har samme problem med sit digitale kamera?
>
>Skyldes det måske, at batterierne er noget lort?

Jeg har et Fuji S5000, og den sluger ikke for meget, jeg har snart
taget 500 billeder siden jeg opladede sidst. (og det var engang i
December)

så jeg tror dine batterier er problemet.

Mine batterier er Panasonic 2100 mAh, købt hos www.batterier.dk
jeg købte også oplader der hedder: MW4798

DMJ

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 18:28

> [...]
> efter ca. 3 dage er de falde.
>
> Er der nogen, der har samme problem med sit digitale kamera?
>
> Skyldes det måske, at batterierne er noget lort?

Hej Anders

Jeg tror at det skyldes, at dit kamera har en hukommelse, som der åbenbart
skal forsynes med strøm. Check hvis den har dato setting, om dato'en så
skal stilles igen, fordi det løb tør for strøm. Så kommer så det gode
spørgsmål, er det en fejl, eller skulle det være sådan. Jeg har nemlig et
som gør det samme, bruger lystigt af strømmen medens det bare ligger i
tasken. Så det regner jeg med at skulle have indleveret, og der er intet
ramkort at beskylde for det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-01-04 19:13

Benny Mortensen wrote:

> Jeg tror at det skyldes, ....cut...

Læs message-ID: <news:bt6dno$28mu$1@news.cybercity.dk>, Peter
Schrøder's svar er ikke tro eller gætteri...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 20:24

> Læs message-ID: <news:bt6dno$28mu$1@news.cybercity.dk>, Peter
> Schrøder's svar er ikke tro eller gætteri...!

Hej Niels

Jeg kunne aldrig drømme om, at mistænke Peter's svar som værende vildt
gætteri. Det er han højt hævet over. Men som jeg skrev, jeg har selv et,
som laver samme nummer, og der er intet ramkort at give skylden, af den
simple årsag, at jeg ikke har købt noget. At Peter's forklaring også har
alle muligheder for at være rigtig, gør ikke pr automatik, at min er
forkert.
Har i øvrigt ikke på nogen måder anfægtet Peter's svar.
Kan heller ikke se, at han skulle have anfægtet mit, så derfor betragtes det
af mig, stadig som værende muligt, lige så vel som Peter's. Jeg kender ikke
Peter, men han har altid imponeret mig, med netop sine svar, hvilket, hvis
jeg ikke husker helt galt, også har skrevet, og bestemt ikke vil have spor
imod at gøre igen....Så stadig...Godt gået Peter....

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-01-04 08:22

"Benny Mortensen" skrev
> Men som jeg skrev, jeg har selv et,
> som laver samme nummer, og der er intet ramkort at give skylden, af den
> simple årsag, at jeg ikke har købt noget.

Du har en 7000 som bruger strøm mens den
ikke bruges? Og du har ikke noget CF kort?
Det checker jeg lige.
Tak for den venlige omtale iøvrigt. Jeg bliver helt flov....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-01-04 12:02

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke bruges? Og du har ikke noget CF kort?
> Det checker jeg lige.
> Tak for den venlige omtale iøvrigt. Jeg bliver helt flov....

Hej Peter

Nej jeg har ikke et Canon, det er blandt årsagerne til at ordet tro indgik i
det indlæg, som Niels åbenbart var ved at kvæles i. Jeg sagde jeg havde et
kamera, som lavede samme nummer.
Det samme har jeg været udsat for, med et HP, som også når man skulle bruge
det, havde spist batterierne. Igen så det ud til, at hukommelsen brugte en
masse strøm, næsten mere end kameraet ... Lad nu være med at blive flov
, Du har altid bragt nogle rigtigt gode svar, og altid været rigtig god
til at skrive dem, så alle kan forstå dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-01-04 12:51

"Benny Mortensen" skrev
> Nej jeg har ikke et Canon, det er blandt årsagerne til at ordet tro indgik
> det indlæg, som Niels åbenbart var ved at kvæles i. Jeg sagde jeg havde et
> kamera, som lavede samme nummer.

Ahh.. Ok. Både Niels og jeg misforstod dit indlæg
og mente du have en Finepix 7000 (som i øvrigt er et Fujikamera)
S7000 aflader på 18 timer, hvilket må siges at være
en anelse for hurtigt...

> Det samme har jeg været udsat for, med et HP, som også når man skulle
bruge
> det, havde spist batterierne. Igen så det ud til, at hukommelsen brugte en
> masse strøm, næsten mere end kameraet

Jeg klippede lige lidt i dit indlæg, mest for ikke
at sprænge et blodkar. He he.
Mht. dit kamera ( som jeg forstår at du ikke har mere?)
må udgangspunktet være at, hvis batterierne er
korrekt opladede og kameraet er slukket, bør
batteriforbruget være minimalt. Selvfølgelig bruger
kameraet lidt strøm til at gemme dato osv. men
ikke noget der burde kunne mærkes i det samlede
forbrug. Hvis batterierne aflader hurtigt, uden egentlig
belastning, som f.eks. ved en minimal kortslutning, burde
der være komponenter i kameraet som bliver
meget varme. Faktisk så varme at det burde kunne
mærkes uden på apparatet.
Sådan et kamera ville jeg betegne som en ombytter
under garanti.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-01-04 14:01

> [...]
> meget varme. Faktisk så varme at det burde kunne
> mærkes uden på apparatet.
> Sådan et kamera ville jeg betegne som en ombytter

Hej igen Peter

Ja det burde man jo syntes. For HP kameraets vedkommende, så mente ejeren
heller ikke, at det burde blive noget problem. Men desværre mente Fona det
anderledes. Mit eget har jeg ikke reklameret over endnu.
Men 18 timer, ja det er godt nok hurtigt. Det er jo næsten umætteligt. Det
er jo lige før man skal have købt en extern psu som det kan ligge og være
tilsluttet, eller lære at genoprette hukommelsen meget hurtigt ..
Jeg bruger selv 2 ældre Agfa, uden nævneværdig hukommelse, et ældre DiMera
med lidt hukommelse, de skal bruge måneder om at tømme et sæt batterier,
samt et Minolta, hvor forbruget også er minimalt. Det kan endda ligge i over
en uge, selvom man har glemt at slukke det, samt det famøse Zolid fra Aldi,
som så til gengæld kan spise for dem alle sammen , så det skal nok
retur.

M.V.H.....Benny..