Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Registrering
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 02-01-04 12:29

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg prøver.
Når jeg gemmer mine fotos i filen "billeder" er det Windows der bestemmer
rækkefølgen af disse fotos. - Når jeg prøver at ændre rækkefølgen - f.eks.
til anvendelse i diasshows - ryger de tilbage igen i oprindelig rækkefølge.
Hvordan ændrer jeg den fortløbende nummerering af mine fotos således at det
er mig der bestemmer rækkefølgen??

mvh
Erik

---

Fra : Anders Köhler

Dato : 02-01-04 13:10

"Erik Kirkeby Rasmussen" <erkirkeby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
rækkefølge.
> Hvordan ændrer jeg den fortløbende nummerering af mine fotos således at

Har du husket at definere at der skal sorteres alfabetisk/nummerisk og ikke
eksempelvis efter oprettelsesdato el. lign?

Mvh
Anders

Fra : Mic Holm

Dato : 02-01-04 13:46

Windows sortere filerne efter navn. Hvis du vil bestemme rekkefølgen, skal
du bare omdøbe filerne.

Vælg det billede der skal komme først, og tryk F2. Omdøb den så til 001
(husk at beholde endelsen, f.eks. 001.jpg) - Så kommer de i den valgte
rekkefølge.

Men en bedre løsning er at bruge et diasshow program som kan bruges til at
definere et "slideshow" Så kan du selv bestemme rekkefølgen.
Jeg har kigget lidt på nettet for dig, og fundet et godt slideshow program,
ProShow. Du kan downloade det her:
http://www.photodex.com/products/proshow/

Det koster $30, men du kan downloade en gratis version så du kan prøve det
først.

--Michael

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 03-01-04 23:07

Michael foreslog bl.a. følgende:

[...]

Jeg har forgæves afprøvet denne model, men det vil ikke lykkes. - Jeg må
gøre et eller andet forkert - eller??

Mvh
Erik

---