Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kontroller om 300d er i OK stand
Fra : Lars Kirkegaard

Dato : 02-01-04 12:20

Jeg overvejer at købe et brugt 300d. Der er ingen garanti på kameraet
(begrundelsen lyder troværdig).

Vi kan evt. handle med 14 dages returret.

Mit spørgsmål er, om / hvordan jeg kan kontrollere kameraet tilstrækkelig i
denne periode til at jeg kan have tillid til at kameraet er OK (det vil i
givet fald blive mit først digitale og/eller spejlreflekskamera).

--
Lars Kirkegaard
E-mail: Fjern "nospam"

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-01-04 12:46

Lars Kirkegaard wrote:
> Jeg overvejer at købe et brugt 300d. Der er ingen garanti på kameraet
> (begrundelsen lyder troværdig).

Hvordan kan der ingen garanti være på kameraet. Det er da ikke så lang tid
siden det kom på markedet at garantien kan være udløbet....?

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Lars Kirkegaard

Dato : 02-01-04 13:26

Fordi det er købt gennem canon servicecenter, efter en rep.

Fra : Deaster

Dato : 02-01-04 13:43

Lars Kirkegaard wrote:
> Fordi det er købt gennem canon servicecenter, efter en rep.

Men det må da stadigt være købt hos en forhandler på et eller andet
tidspunkt ?

Deaster

Fra : Kenneth

Dato : 02-01-04 14:01

"Lars Kirkegaard" <newsnospam@kirkegaards.dk> wrote in message
> Fordi det er købt gennem canon servicecenter, efter en rep.

Hvis det er købt igennem et auth. Canon service-center, må man da gå yd fra
det er i orden, hvis det er lavet efter en reperation.

Kenneth

Fra : Thor

Dato : 02-01-04 23:55

"Lars Kirkegaard" <newsnospam@kirkegaards.dk> wrote in message
> Fordi det er købt gennem canon servicecenter, efter en rep.

Det lyder sært, - de skulle da om nogen kunne yde garanti.
Har du spurgt dette Canon servicecenter om historien er sand?

mvh Thor

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-01-04 00:02

On 2004-01-02, Thor <thr@image.danmark> wrote:

> "Lars Kirkegaard" <newsnospam@kirkegaards.dk> wrote in message
>
> Det lyder sært, - de skulle da om nogen kunne yde garanti.
> Har du spurgt dette Canon servicecenter om historien er sand?

Nej nej nej. Der er i Danmark IKKE automatisk garanti, da garanti
stiller kunden væsentlig bedre end købeloven.

Men, i Danmark er der ALTID 2 års reklamationsret når man køber
en vare, brugt som ny. Men jeg kender medarbejdere der henter ting
i skraldespanden. Og så er der ikke reklamationsret.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 03-01-04 13:19

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in

> Men, i Danmark er der ALTID 2 års reklamationsret når man køber
> en vare, brugt som ny.

....i forbrugerkøb.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-01-04 14:18

On 2004-01-03, Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote:
> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in

> ...i forbrugerkøb.

Korrekt. Men det er vel også en forbruger der køber den ?
Og med hensyn til den generelle købelov, hvis andet ikke er
aftalt, så overføres som udgangspunkt de mere specifikke
tolkninger fra forbrugerkøb (jvf en jurist).

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 03-01-04 17:52

> Korrekt. Men det er vel også en forbruger der køber den ?

Det har Lars som har startet tråden ikke skrevet noget om, så det er ikke til
at vide. Nu er det jo et lidt specielt køb, så jeg ville bare lige være sikker
på at "det hele" blev nævnt

Fra : Mic Holm

Dato : 02-01-04 14:01

For det første må du ikke give mere end 5000 for kameraet under de
omstændigheder.
For at checke det, skal du da bare tage nogle billeder og se om de er OK.
Find eventuelt en anden der også har et 300D, og tag på foto-tur til zoo
eller sådan noget sammen. Så kan i sammenligne billederne bagefter, og
checke at de er "samme" kvalitet.

Sørg for at bytte objektiv en gang imellem, så det ikke er det der er
forskellen.

--Michael