Åbne porte på Zywall2...?
Fra : Martin

Dato : 02-01-04 10:54

Hey,

Har for nyligt installeret in Zywall2 til vores lille hjemmekontor. Jeg vil
imidlertid også gerne ha sat en webserver og mailserver op, og har i den
forbindelse også fået en fast IP-adresse hos Tele2.

Jeg har nu et par dage bixet med at få åbnet for port 80 og 25 på routeren -
dog uden held. Jeg har via webinterfacet åbnet for portene i "SUA/NAT"
menuen samt lavet en regl i firewallen om at trafikken fra disse porte
(WAN -> LAN) skal tillades. Er dette ikke den rigtige måde at gøre det
på...?

Nogen KLOGE hoveder...?

Mvh

Martin

Fra : Tom Madsen

Dato : 02-01-04 16:23

"Martin" <martin@REMOVETHISbrogaard.nu> wrote in

> [...]
> i "SUA/NAT" menuen samt lavet en regl i firewallen om at trafikken fra
> disse porte (WAN -> LAN) skal tillades. Er dette ikke den rigtige måde

Hej Martin

Som jeg forstår dit spøgsmål, så kører du med NAT. Det du gør er at sige
at hvis der kommer trafik til portene 25 og 80. Så skal den trafik
forvardes til den/de servere som du nu har sat op til at køre de
services. Det gøres typisk ved at angive IP adressen på serveren.

Mvh

Tom Madsen