Forbud Tak
Fra : Fessor

Dato : 02-01-04 08:37

Efter en Nytårsaften , hvor min lille American Bulterrier havde forhøjet
vejrtrækning 2 gange, af skræk,
og hvor jeg måtte opholde mig 1½ time inde på badeværelset med hunden , med
alle døre lukket , så lyden
blev så svag som muligt , hilser jeg et forbud imod kraftigt fyrværkeri
velkomment.

Hilsen Fessor

Fra : Freedom

Dato : 02-01-04 09:01

"Fessor" <tikkijensen(slet)@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> alle døre lukket , så lyden
> blev så svag som muligt , hilser jeg et forbud imod kraftigt fyrværkeri

Se det har "vi andre" gjort i 100 år:) man behøver ikke selv have hunde som
bliver bange for at man kan se at det er problematisk med fyrværkeri!!

Jeg mener måske ikke man helt skal forbyde selv om jeg har haft hunde som
var bange for fyrværkeri, men var der en medicin som flere mennesker døde af
og i stakkevis af huse brændte ned af, ja se....så blev det forbudt!!!!!

Noget at tænke over!
Iben

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-01-04 13:26

Hvis man har så ondt af ens hund skal ha skærk et par dage om året, så
kunne man jo selv gøre noget istedet for at at kræve at alle andre som ikke
har valgt at have hund skal tilpasse dig. Det er jo faktisk mulig at få
hunden til at synnes det er sjovt, hvis man ellers er indstillet på at
trænne det. Man kan tage på landet henover nytår. Leje en hytte i det
svenske. Lave lydterapi som starter mere end 2 dage før nytår, eller man kan
give hunden noget beroligende. Det er dig der har valgt at få hund ikke de
andre, så derfor er det med min logik dit problem og ikke de andres.
Min hund var med til stor nytårs fest, og tror faktisk glæder sig til
klokkerne slår ind til 2005

Godt nytår til jer allle

Peter

Fra : Fessor

Dato : 02-01-04 19:49

Du skriver som om hunden er et fremmed væsen , der ikke har noget at gøre
her på jorden.
Hunde var til længe før menneskene, og har ret til at være her.
Desværre kan de ikke tale deres egen sag , men kunne vi ikke levne bare et
lille hjørne til at vore
medskabninger også kunne være her.

Fessor

Fra : UG

Dato : 03-01-04 00:21

Fra : JBH

Dato : 02-01-04 17:27

> [...]
med
> alle døre lukket , så lyden
> blev så svag som muligt , hilser jeg et forbud imod kraftigt fyrværkeri

Det bliver nok svært at gennemføre, men har du tænkt over at jo mere uvant
du selv gør situationen ved at lukke jer inde på badeværelset mv. jo mere
utryg gør du hunden. ?

mvh
JBH

Fra : Gert Jensen

Dato : 02-01-04 22:51

Se her www.auritus.dk

Fra : Freedom

Dato : 03-01-04 23:58

" Gert Jensen" <gert@lilanimas.dk> skrev i en meddelelse
> Se her www.auritus.dk

Det har jeg prøvet, vil sige det ikke virkede overhovede. Hundene er
ligeglade med båndet, de er ikke så dumme de ikke kan høre forskel;)))

Iben

Fra : Verner

Dato : 02-01-04 23:13

On Fri, 2 Jan 2004 08:36:44 +0100, "Fessor" <tikkijensen(slet)@pc.dk>
wrote:

>og hvor jeg måtte opholde mig 1½ time inde på badeværelset med hunden , med
>alle døre lukket ....

Der er jo ikke meget forebyggende i at sidde og ynke hunden på den
måde !

Verner

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 03-01-04 01:49

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message

> Der er jo ikke meget forebyggende i at sidde og ynke hunden på den
> måde !

Bingo!

Min gamle Chili som jeg hentede sidste år efter Nytår skulle efter sigende
være skrækslagen for nytår. Hun ynkede da også kort, men da hun fandt ud af
der ikke var noget medlidenhed her og at det var sjovere at være med i
løjerlighederne her hjemme var der ikke noget mere! (og nej, løjerlighederne
var ikke en ungdoms-bule-fest, men en alm. 4-generationers
familie-kom-sammen!:) )

Rinnie

Fra : Fessor

Dato : 03-01-04 08:25

Det er forkert at sige at hunden blev ynket.
Den blev faktisk mere rolig af at blive skældt ud.
Så når den havde en af sine " dyk " skældte jeg den kraftigt ud , og det
opfattede den som en trøst i den situation.

Fessor

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-01-04 09:34

> [...]
> Så når den havde en af sine " dyk " skældte jeg den kraftigt ud , og det
> opfattede den som en trøst i den situation.

Ja det lyder da også utrolig pædagoisk(ironisk), man lære jo ligesom heller
ikke en jagthund at apporter på en jagt, det har man ligesom brugt lang tid
på inden da.

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-01-04 00:28

wrote:

>Efter en Nytårsaften , hvor min lille American Bulterrier

,,,,,,,,,,,hej "fessor" hvad er det nu lige for en race du snakker om
her ? den har jeg aldrig hørt om før ? enten har du stavet meget
forkert eller også ved du ikke hvilken race din hund er

> [...]
>alle døre lukket , så lyden
> blev så svag som muligt , hilser jeg et forbud imod kraftigt fyrværkeri

,du skal jo bare lades som ingenting når hunden bliver bange, så viser
du den at der ikke er noget at være bange for hvis du gemmer dig så er
det jo klart at den tror at der er grund til at være bange, når ejeren
er bange er hunden det også

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-01-04 09:30

> [...]
med
> alle døre lukket , så lyden
> blev så svag som muligt , hilser jeg et forbud imod kraftigt fyrværkeri

Enig, så må vi jo holde politikerne fast i det med jævnlige mails.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 10:37

> [...]
med
> alle døre lukket , så lyden
> blev så svag som muligt , hilser jeg et forbud imod kraftigt fyrværkeri

Hej Fessor

Er det ikke lidt absurd, at bede om et forbud mod fyrværkeri, fordi nogle
hunde er bange for lysglimt eller brag, eller i værste fald begge dele.
Det svarer jo til, at folk med angstneuroser, skulle kunne få det forbudt
for alle vi andre, at færdes på gaden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-01-04 22:26

On Mon, 5 Jan 2004 10:36:58 +0100, "Benny Mortensen"
<bfm@tdc<fjern>adsl.dk> wrote:

> [...]
>hunde er bange for lysglimt eller brag, eller i værste fald begge dele.
>Det svarer jo til, at folk med angstneuroser, skulle kunne få det forbudt

ja eller folk med klaustrofobi kræver elevatorere på minimum 50
kvadratmeter

man må da bare opdrage sin hund til ikke at være bange, og hvis det
ikke lykkes så må man tage sine forholdsregler til nytår

men gad vide om fessor ikke er sådan en troll ? hans hunderace findes
nemlig ikke, med mindre det er en helt ny race fessor har lavet selv ?

Fra : Peter Andersen

Dato : 05-01-04 14:15

> men gad vide om fessor ikke er sådan en troll ? hans hunderace findes
> nemlig ikke, med mindre det er en helt ny race fessor har lavet selv ?

OHHHH NEJ ikke en troll....panik panik *GG*, så går der jo kun få øjeblikke
før hele skaren har et indlæg på emnet . Er helt sikker på på PWH har en
holdning til det.

Peter

Fra : Pwh

Dato : 05-01-04 18:04

Peter Andersen wrote:

> OHHHH NEJ ikke en troll....panik panik *GG*, så går der jo kun få
> øjeblikke før hele skaren har et indlæg på emnet . Er helt sikker
> på på PWH har en holdning til det.
>
> Peter

Nej

/Jens

Fra : J. Jensen

Dato : 07-01-04 14:14

Hunderacen findes , eller har været her , alt efter temperament.
Racen har med årene fået et andet navn .

J. Jensen

Fra : Fessor

Dato : 07-01-04 23:14

Jeg studerer i øjeblikket min hunds oprindelse.Den hedder i dagens tale en "
Boston Terrier "
Men for år tilbage hed den American Bull Terrier
Det var ikke meningen at det skulle vække så meget postyr hvad hunden var
for en.
Jeg syntes det gamle navn var et godt navn , derfor brugte jeg det.
Om det er jer eller mig der har ret , vil jeg lade jer bestemme.

Hilsen Fessor

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 14:35

Hej Punish

Ja det giver, om ikke andet, så i hvert fald god plads i elevatoren. Selv i
myldretiden.

Forresten, brug ikke denne adresse til svar ))

M.V.H.....Benny..