Hvordan ?
Fra : Per Kristensen

Dato : 01-01-04 22:57

Hejsa

Ved ikke helt om det er den rigtige NG, men jeg prøver lige.
Er sammen med en kammerat ved at skrive en bog, her bruger vi en del store
billedefiler. Jeg får fast IP i næste uge og har brug for hjælp til at lave
min PC til en "server" hvor han kan logge sig på (ftp ?) og så
downloade/uploade de forskellige ting (han bor i Ålborg, jeg i Odense) så
man smutter jo ikke lige hen med det
Som i jo nok kan se/læse er det ikke noget jag ved noget om, men der må da
være et sted at hente hjælp, er der evt, et af de billige pc hæfter der dur
?

Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-01-04 00:07

Per Kristensen skrev i sit indlæg på usenet:
> Ved ikke helt om det er den rigtige NG, men jeg prøver lige.

Den er vist OK.

> [...]
> og så downloade/uploade de forskellige ting (han bor i Ålborg, jeg i
> Odense) så man smutter jo ikke lige hen med det

Fast IP er ikke nødvendig - den kan sagtens køre på dynamiske, men JA en
FTP-server er en udmærket løsning til formålet.

Opsætningen afhænger lidt af hvilket program I vælger til formålet - men de
fleste skal "bare" startes og så kører det efter lidt opsætning af hvad der
skal gives adgang til - men der er som regel lidt dok-filer med, der
forklarer det vigtigste.

Bulletproof / G6 er efter min mening det bedste program til formålet, men
der er flere andre, der også er ok.....

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 02-01-04 01:17

Og så www.dyndns.dk så din ven bare skal skrive ditnavn.dyndns.dk