kan ikke se hinanden
Fra : kent

Dato : 01-01-04 21:31

Jeg har 2 pc'er koblet til D-link 614+ router, begge pc'er har internet
adgang.
Problemet er at de ikke kan se hinanden, får flg. fejl "mshome er ikke
tilgængelig, du har mulighed ikke tilladelse ........"
Begge pc kører xp home, gæste konti er aktiveret på begge. ??

/Kent

Fra : Søren Blom

Dato : 01-01-04 22:39

"kent" <egagernon@oncable.dk> skrev
> Problemet er at de ikke kan se hinanden, får flg. fejl "mshome er ikke
> tilgængelig, du har mulighed ikke tilladelse ........"
> Begge pc kører xp home, gæste konti er aktiveret på begge. ??

Er du sikker på at begge maskiner er i samme arbejdsgruppe?

Der udover, så skal du huske at dele din drev og biblioteker, man må kunne
se hos hinanden, alt dette har ikke noget at gøre med gæstekonti i Windows
XP.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : kent

Dato : 02-01-04 21:06

Ja, de har samme arbejdsnavn, og begge mine c-drev er delte ??

Fra : Søren Blom

Dato : 03-01-04 01:22

"kent" <egagernon@oncable.dk> skrev

> Ja, de har samme arbejdsnavn, og begge mine c-drev er delte ??

ja, så ved jeg det ikke.

Fra : Jan Bachman

Dato : 03-01-04 10:13

> [...]
>tilgængelig, du har mulighed ikke tilladelse ........"
>Begge pc kører xp home, gæste konti er aktiveret på begge. ??

Har du firewalls kørende på maskinerne, der kunne tænkes at blokere?
F.eks. ZoneAlarm eller den indbyggede i XP?

/Jan

Fra : kent

Dato : 04-01-04 23:56

> Har du firewalls kørende på maskinerne, der kunne tænkes at blokere?
> F.eks. ZoneAlarm eller den indbyggede i XP?

XP's firewall er slået fra, jeg har Norton firewall, har prøvet at
deaktivere det hjælper ikke noget.
Min ene pc bærbar køre trådløs, det virker fint, men prøver jeg at sætte
kabel fra den bærbar til routeren kan jeg ikke få forbindelse til internet,
det virker med kabel på min stationær pc. Kan det være noget opsætning i
routeren ?

/Kent