Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP-945, Fuji S5000, C750UZ
Fra : Kai Mårsted

Dato : 01-01-04 19:50

Jeg har forsøgt at blive klogere på disse 3 kamera, men det er godt nok ikke
let.

Jeg er temmelig varm på HP 945 bl.a. p.g.a. den gode zoom og den store LCD.
På Dcresource er der en der skriver:

The picture quality was great....When in focus. When you go to take a shot
the LCD display turns off and there is a delay (approx 2 seconds) before the
shot is taken, so if you accidentally moved or the target is moving you
don't know what you have until the picture is snapped.

Er der nogen der har erfaring med dette, og hvad med øje diopteren, hvordan
reagerer den?

Hvordan er det generalt med motiver der bevæger sig (eks. en fugl). Er det
generalt noget gøgemøj at fotografere den slags med digitalt, og er der
nogen der har erfaring med en af ovenstående kameraer.

Godt nytår og mvh

Kai

Fra : nyrup

Dato : 01-01-04 22:34

> Hvordan er det generalt med motiver der bevæger sig (eks. en fugl). Er det
> generalt noget gøgemøj at fotografere den slags med digitalt
Ja! - Med mindre du køber et digitalt SLR.
Mit IXUS 400 synes jeg er så hurtig at man til almindelig fotografering ikke
bemærker nogen problemer. Det ligger meget tæt op ad film-kameraer. Men man
skal altså ha' noget temmeligt dyrt grej hvis man vil fotografere fugle...
Det er ikke sådan "bare lige"... medmindre det er en and eller blishøne i
det lokale gadekær... Det kræver foroskjul og tålmodighed at begi' sig ind
på fugleområdet. Læs evt. et par bøger fra biblioteket, hvis du er
interesseret i at følge den rute. -
mvh,
Lars-Peder

Fra : Henrik