?: trådløs til gl. bærbar -
Fra : _pkc_

Dato : 01-01-04 18:57

Hvor finder jeg noget trådløst til en 166 mhz bærbar IBM -

Jeg har købt en cardbus adapter fra Dlink - men der står at maskinen skal
være > end 300 mhz -

Skal jeg prøve alligevel ? eller er der noget med 32 og 16 bit som også kan
blive et problem.

Hvis ja - hvor finder jeg et billigt 16 bit wireless pcmicia kort til min
bærbare ?

Takker

pkc

Fra : VIP

Dato : 01-01-04 21:27

Bilka har en AVAYA wireless pakke med pcmcia kort og AP til ca. 700 kr.
det kan køre i en gammel barbær

--
Venlig hilsen

Viggo
Erstat "punktum" med . i email adresse

Fra : _pkc_

Dato : 01-01-04 21:51

VIP wrote:
> Bilka har en AVAYA wireless pakke med pcmcia kort og AP til ca. 700
> kr. det kan køre i en gammel barbær
>

> Viggo

AP har jeg -

pkc

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 03-01-04 12:45

Den 01/01-2004 klokken 18:56, skrev "_pkc_" <news@scanboat.com> i
> [...]

> skal være > end 300 mhz -

> Skal jeg prøve alligevel ? eller er der noget med 32 og 16 bit som også

Ja, jeg brændte selv fingrene, da jeg uvidende købte et alm. 32bit lan
pcmcia kort til min gamle IBM 365XD.
Anede dengang intet om, at den krævede 16bit. (Der stod intet i
specifikationerne for maskinen).

> Hvis ja - hvor finder jeg et billigt 16 bit wireless pcmicia kort til
> min bærbare ?

Da jeg skiftede til wireless, købte jeg et Netgear Ma401 16bit kort hos
Proconsult for 435 kr. Det virker perfekt.
Kiggede lige på deres hjemmeside, men kunne ikke finde dette kort mere.
(Heller ikke i edbpriser.dk).

Derimod har Proconsult dette 16bit kort til 489 kr.:
<http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwad1/net3crshpw196.html>

Havde det været i dag, havde jeg valgt dette, da det har Xjack. Så kan man
lade kortet sidde i laptoppen under transport. (Ikke noget, der rager ud).

Med venlig hilsen,
Kjeld