ang: Printer deling i Netværk
Fra : kjeld larsen

Dato : 01-01-04 18:52

Hej alle
Jeg har et spørgsmål: Jeg skal have 3 computer til at dele en printer den
ene kører med xp home edition de 2 andre med win98 se , mit spørgsmål er :
skal printeren være installeret ( en hp officejet 5110 ) med al software på
alle computere eller er det nok på den ene (xp'eren), de deler internet
forbindelse fint igennem en router, men printeren virker ikke som den skal
(udover der hvor jeg har sat usbstikket til i xp maskinen) håber på hjælp
fra jer

med venlig hilsen
kjeld larsen

Fra : Peter Vad

Dato : 01-01-04 21:44

kjeld larsen wrote:
> [...]
> (udover der hvor jeg har sat usbstikket til i xp maskinen) håber på hjælp

Også mig
Tror jeg har samme problem, har sat printer til deling på en win xp
home. De to andre 98 og me kan ikke ved installering af netværks printer
finde den delte printer.
Har IPX protokol og kan godt se delte filer.

mvh
Peter

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 02-01-04 17:19

"kjeld larsen" <luke7@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> (udover der hvor jeg har sat usbstikket til i xp maskinen) håber på hjælp
Hej
Normalt installeres printeren på en computer, de andre laves en
installation som netværksprinter. Ved gennemse vælger du den printer den er
installeret på og klikker på det, så skriver den selv adressen ind.
Gunnar

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-01-04 17:32

On Fri, 2 Jan 2004 17:18:45 +0100, "Gunnar Grooss"
<g.grooss@oncable.dk> wrote:

>på
<snip>

> Normalt installeres printeren på en computer, de andre laves en
>installation som netværksprinter. Ved gennemse vælger du den printer den er
>installeret på og klikker på det, så skriver den selv adressen ind.

Men den har vel stadig behov for driver-software?
Ofte kan den selv finde ud af at hente det fra den computer, som er
"host" for printeren, men ikke altid.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj