False Northing i Kp2000 (Sjælland)
Fra : TDJ

Dato : 01-01-04 18:35

Håber GPS-spsm er placeret korrekt her...

Jeg prøver at sætte et brugerdef. UTM-net op ud fra oplysningerne
fra Kort / Matrikelstyrelsen.

Der står på http://www.kms.dk/C1256AED004E87BA/
(AllDocsByDocId)/3F45D208D16C093BC1256BC700264521?
open&page=referencenet&omr=ERVGRUNDLAG

oplysning om False Easting for sjælland, men i min GPS skal der også
indtastes False Northing.

Hvad er denne værdi for sjælland ?

Fra : Ole Pagh

Dato : 02-01-04 18:04

TDJ wrote:
> Håber GPS-spsm er placeret korrekt her...

Gruppen: dk.teknik.satellit.navigation er nok bedre, selv om de mest
diskuterer bilnavigationssystemer

> Jeg prøver at sætte et brugerdef. UTM-net op ud fra oplysningerne
> fra Kort / Matrikelstyrelsen.

<klip>

> oplysning om False Easting for sjælland, men i min GPS skal der også
> indtastes False Northing.
>
> Hvad er denne værdi for sjælland ?

Er absolut ikke ekspert i det, men kan du ikke bruge alm. længde/bredde
oplysninger ?
Et program som "Det Levende Danmarkskort" kan vise koordinater i både
længde/bredde og UTM (+ et par andre), samt i diverse datum systemer.
Jeg har DLS og hvis du kan bruge nogle koordinater herfra, så skriv.

--
Ole Pagh