Labrador hvalp i hundegård.
Fra : kenn hansen

Dato : 01-01-04 15:41

Hej ....
Jeg har en labrador hvalp som er ca. 10 uger . Hun skal i hundegård , men
hvornår kan man begynde ??? Her tænker jeg på temperaturen .. Selve
hundegården er lavet på flg. måde . Hun har ca. 10 m2 indenfor , hvor der er
et isoleret hundehus og hvor det ikke trækker . Udenfor er der ca. 50m2 .
Jeg håber der er nogen der har erfaring med hvalp i hundegård om vinteren. '

Mvh.

kenn

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-04 21:17

'

> Mvh.
>
> kenn

Hej Kenn

Så tidligt som muligt, men husk specielt her i starten, at holde øje med
temperaturen, sæt evt en varmelampe derud. Du skal jo nok prøve i starten,
at holde temperaturen på ca 15 - 18 grader, indtil den kan holde
temperaturen selv. Men husk at sikre dig, at den til enhver tid, opfatter
hundegården som noget positivt, ellers vil meget hurtigt blive ked af at
være der.

M.V.H.....Benny..

Fra : kenn hansen

Dato : 02-01-04 09:46

Hej Benny.
Skal der være 15-18 grader i hele hundegården eller er det" nok " med at
hundehuset er 15-18 grader . ????
Mvh.

kenn

Fra : Pia J

Dato : 02-01-04 09:50

"kenn hansen" <kenn.hansen@mail.dk> wrote in message
> Hej Benny.
> Skal der være 15-18 grader i hele hundegården eller er det" nok " med at
> hundehuset er 15-18 grader . ????
> Mvh.

Det må være huset.

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-04 01:04

Hej igen Kenn

Du må godt nøjes med varme i huset. Har du lyst til mere, sender jeg gerne
min varmeregning også )

M.V.H.....Benny..

Fra : scobbi

Dato : 26-01-04 17:25

"Benny Mortensen" skrev d. 01-01-04 21:17 dette indlæg :

> [...]
> være der.
>
> M.V.H.....Benny..
>
> hejsa jeg har selv 2 labordore som jeg bruger til jagt 7 år og en på
10 mdr de er i hunde gården om natten og når vi ikke er hjemme jeg har
selv bygget et hunde hus med 2 rum et vingfang og et sove rum det er
meget vigtigt at hunden kun lige kan være i sove rummet så kan den bedre
varme det op og det er meget vivtigt de ikke får træk jeg har isoleret
med 5o mm iso i siderne og toppen bunden er isoleret med 100mm iso og så
er hele huset hævet så det ikke står direkte på jorden jeg har haft
hvalpen der ude lige fra jeg fik den men der var det også sommer så jeg
ville nok vente lidt ihvertfald til vi får plus grader med at sætte
hunden i gården om natten hvis jeg var dig og til ham der der siger en
hund skal være indenfor peter tror jeg nok du hed jeg kan ikke følge
din tanke gang da dyr især hunde er født i den vilde natur og hvad gør
du når du har luftet hunden og den måske er blevet våd tar du den også
med ind der eller den må måske ikke bade jeg kan fortælle dig at min den
ældste labardore har en rigtig fin tyk vinter pels ligsom de ville have
hvis de var vilde hunde og den bader om vinteren og den elsker det eller
når vi har været på jagt og hunden er pisse træt vil den faktisk af egen
vilje i hunde gården for der kan den sove i fred og ro og det er jo dens
hus det ved den jo godt så jeg kan ikke følge dig i at hundegårde er
dårligt for hunde tværtigmod er det det bedste for dem og det tæste de
kan komme på deres vilde fortid mvh morten

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter

Dato : 04-01-04 14:33

> [...]
> Jeg håber der er nogen der har erfaring med hvalp i hundegård om vinteren.

Jeg kan altså ikke lade være med at spekulere på, hvad du dog vil med en
hund.
Du kan jo tilsyneladende ikke lide den.
En hund skal være sammen med sin "familie", og ikke alene i en hundegård.

Peter

Fra : Is

Dato : 04-01-04 16:41

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du kan jo tilsyneladende ikke lide den.
> En hund skal være sammen med sin "familie", og ikke alene i en hundegård.
---

Hvis en hund er vænnet til at være i en hundegård , oplever den da mere
derude, end at ligge inde i sofaen medens familier er på arbejde, eller hvor
den nu skal hen. Det hindre da ikke at hunden kan være sammen med familien
når den er hjemme.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Winther

Dato : 05-01-04 08:28

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvor
> den nu skal hen. Det hindre da ikke at hunden kan være sammen med

Jeg er helt enig.

Vh. Winther

Fra : x Vuf x

Dato : 04-01-04 21:47

Sun, 4 Jan 2004 14:33:19 +0100, Peter wrote:
> [...]

>Du kan jo tilsyneladende ikke lide den.
>En hund skal være sammen med sin "familie", og ikke alene i en hundegård.

Ja, og specielt en hvalp har behov for at være hos sin flok!

--
Mvh Sonja P. http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk fjern de 3 *
-