Cattie
Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 01-01-04 15:22

jeg vil så gerne fortælle, at min sort-hvide tæve, Cattie er nedkommen med
et kuld på 7 (!) hvalpe d. 17. december - Cattie fik dårlig mave og dyrlægen
kom her d. 23. og gav hende nogle indsprøjtninger, der hjalp på maven, men
Cattie kradser stadig nogle gange om dagen - hun får masser af kalk i sin
mad, er klar i øjnene, har en fin pels og er ikke dehydreret - måske
overreagerer jeg med kradseriet, der nok er fordi livmoderen trækker sig
sammen (Cattie fik også en indsprøjtning for dette) - men 7 hvalpe er mange,
og jeg har aldrig haft så stort et kuld -

har nogen i gruppen erfaringer med at en tæve kradser 15 dage efter hun har
fået hvalpe? Cattie kradser under sofaen og sengen ....
Hvalpene tager fint på og vejer nu hver 835 gram - så jeg tror jeg snart
skal til at give dem lidt tilskud i form af kartoffelmos eller andet blødt
de kan sluge, for de har jo kun hårde gummer ... og de er så kære de små
................. og er en meget stor trøst for mig, da jeg mistede min mor
1. juledag -

hilsen Pia

--
Pia Palmblad Wright
Slarisdal 7B, Torsted,

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-01-04 15:55

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3ff42d09$0$29412$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>
> har nogen i gruppen erfaringer med at en tæve kradser 15 dage efter hun har
> fået hvalpe? Cattie kradser under sofaen og sengen ....

Hej Pia

Med hensyn til Catties kradseri kan jeg ikke svare dig,
men der er sikkert andre mere hundekyndige, der ved råd.

Men jeg vil ønske tillykke med det fine kuld - de er garanteret bare dejlige.
Hvis jeg ikke husker helt galt, så er det basenji, du har, ikke?
Jeg er helt vild med den race, synes simpelthen de er så smukke!

> ................ og er en meget stor trøst for mig, da jeg mistede min mor
> 1. juledag -

Det gør mig ondt at høre, det er altid svært at miste nogen, man holder af.
Men så er det godt, du har dine hunde, det er altid en trøst i sorgen,
når man har dyr omkring sig!

mvh Eva