DCU campingpas
Fra : Kim Olsen

Dato : 01-01-04 14:59

Hej Alle

Vær opmærksom på, at når I modtager Jeres campingpas 2004 fra DCU, er der
tale om et "Camping Card Skandinavia" dvs. IKKE et internationalt campingpas
som vi er vant til!

For at få det internationale, skal man sende en mail eller et postkort til
DCU. Men det koster ingenting.

Jeg fatter ikke hvorfor det skulle være smart at udsende et campingpas, hvor
langt over halvdelen skal laves om til et internationalt efterfølgende, men
er også ligeglad.

Det er bare vigtigt for mig at gøre opmærksom på det, så færrest muligt står
i udlandet til sommer med et ugyldigt campingpas.

Så vær lige opmærksom på dette, når I modtager det nye kort.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-01-04 15:41

Kim Olsen wrote:

> Vær opmærksom på, at når I modtager Jeres campingpas 2004 fra DCU, er
> der tale om et "Camping Card Skandinavia" dvs. IKKE et internationalt
> campingpas som vi er vant til!

Og DCU "glemmer" at fortælle hvad forskellen er - og hvorfor de har valgt
det skift.

Mit gæt er, at DCU sparer en hel del penge på det billigere - men bestemt
ikke ringere - CCS-kort. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at CCS skal have
mindre for deres kort end alternativet.

> For at få det internationale, skal man sende en mail eller et
> postkort til DCU. Men det koster ingenting.

Nej, og det vil DCU heller ikke kunne tillade sig at opkræve penge for - det
er jo en del af medlemskabet.

> Jeg fatter ikke hvorfor det skulle være smart at udsende et
> campingpas, hvor langt over halvdelen skal laves om til et
> internationalt efterfølgende, men er også ligeglad.

Som sagt, er penge givet baggrunden - men besparelsen ser medlemmerne ikke
noget til...

> Det er bare vigtigt for mig at gøre opmærksom på det, så færrest
> muligt står i udlandet til sommer med et ugyldigt campingpas.

Det er også fint nok - men det er de færreste der ikke kan nøjes med
CCS-kortet, der accepteres i de fleste lande vi campister besøger. Se mere
herom på disse sider:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=51

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-01-04 16:29

Hej Carsten

Tak for dit svar.

DCU skriver selv i fremsendelsesbrevet at det kun er til Danmark, norge
Sverige og Finland, men jeg kan se på dit link at det kan bruges nogle flere
steder.

Det hjælper dog ikke mig, da vi kører mod Slovakiet og Tjekkiet.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-01-04 17:31

Kim Olsen wrote:

> Tak for dit svar.

Ingen årsag...

> DCU skriver selv i fremsendelsesbrevet at det kun er til Danmark,
> norge Sverige og Finland, men jeg kan se på dit link at det kan
> bruges nogle flere steder.

Suk... DCU er ikke kendt for at levere korrekt information, hvorfor nogle
har gjort det fodarbejde som DCU reelt burde have udført.

Èn ting er hvis foreningen fejlinformerer - men når det, som også i dette
tilfælde, er direkte usandt trods at de ved bedre, så forstår du måske
hvorfor mange har fravalgt den forening der ellers burde være det naturlige
samlingspunkt for campister i Danmark.

> Det hjælper dog ikke mig, da vi kører mod Slovakiet og Tjekkiet.

Nej, det er rigtigt - der skal du have fat i FICC-kortet. Vær også opmærksom
på at medbringe både rødt- og grønt-kort fra forsikringsselskabet. Og få det
både til bil og til eventuel campingvogn.

Prøv iøvrigt at se nærmere på de links der er nederst, i min signatur.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-01-04 17:50

Vær også opmærksom
> på at medbringe både rødt- og grønt-kort fra forsikringsselskabet. Og få
det
> både til bil og til eventuel campingvogn.

Hej igen

Vi har været på de kanter før, så rødt og grønt kort problematikken er
velkendt.

Men du har ret omkring at lidt mere forarbejde og info fra DCU's side kunne
spare dem for en mængde bestillinger på internationale campingpas, som i de
fleste tilfælde slet ikke er nødvendige.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-01-04 18:04

Kim Olsen wrote:

> Men du har ret omkring at lidt mere forarbejde og info fra DCU's side
> kunne spare dem for en mængde bestillinger på internationale
> campingpas, som i de fleste tilfælde slet ikke er nødvendige.

Problematiken er, at DCU i laaang tid har benægtet at man kunne bruge
CCS-kortet som eneste kort i store dele af Europa. At gå ud og informere om
virkeligheden ville være en kolbøtte af et format, som DCU øjensynligt ikke
vil i al offentlighed.

Fra : Gismo

Dato : 01-01-04 19:51

Carsten Stage wrote:

> Det er også fint nok - men det er de færreste der ikke kan nøjes med
> CCS-kortet, der accepteres i de fleste lande vi campister besøger. Se
> [...]

Det ser ikke ud til at kortet kan bruges i Østrig iflg. campingstuff
men det skulle kunne anvendes iflg. hanses side. så hvem har nu ret?

http://www.hanses-campingsider.dk/campingpas.htm

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-01-04 20:08

Gismo wrote:

> Det ser ikke ud til at kortet kan bruges i Østrig iflg. campingstuff
> men det skulle kunne anvendes iflg. hanses side. så hvem har nu ret?

Det har Hans.

Men allerede sidste år kunne det bruges - selv om det ikke fremgik af kortet
på de svenske sider.

Som Hans Jørgen skriver det, så søg nyeste oplysninger direkte på CCS's
svenske sider.

Fra : Harry

Dato : 01-01-04 20:54

> Vær opmærksom på, at når I modtager Jeres campingpas 2004 fra DCU, er der
> tale om et "Camping Card Skandinavia" dvs. IKKE et internationalt campingpas
> som vi er vant til!

DCU begår den fejl, at de ikke meddeler medlemmerne at Camping Card
Sandinavia er et kort, der gælder i hele Europa. Det er altså blot om
at vænne sig til at kortet har en ny farve - i øvrigt behøver du ikke
at være medlem nogen som helst steder. Du kan købe det samme kort for
80 kr. inkl. årsmærke på det nærmeste turistkontor eller bestille det
online hos www.camping.se

Hanses Campingsider var den første herhjemme der gjorde opmærksom på
dette forhold for 2 år siden, se videre på:
www.hanses-campingsider.dk/campingpas.htm

Jeg har i 2003 rejst 16.300 km med campingvogn i mange lande i Europa.
Ikke noget sted er jeg stødt ind i modstand mod kortet. Tværtimod -
har endda fået rabat fra flere steder uden at spørge om det.

Fra : T. Hartung

Dato : 02-01-04 00:37

"Harry" <hansduggen@direkte.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være medlem nogen som helst steder. Du kan købe det samme kort for
> 80 kr. inkl. årsmærke på det nærmeste turistkontor eller bestille det

Det lyder som om der er nogle her der ikke har modtaget følgeskrivelsen fra
DCU - Det nye kort kan erstattes af et gratis CCI kort ved blot at maile
eller poste til DCU så sender de straks et CCI kort - og det gør de
opmærksom på i skrivelse fordi CCS ikke dækker hele Europa. DCU gør det - at
de på 6 linier let fortæller de mange campister der ikke følger med
hvorledes man kan få det normale campingpas så de ikke behøver at bekymre
sig om det nu kan bruges eller ej - husk mange mennesker sidder ikke og
krydstjekker de forskellige private hjemmesider der så muligvis også er af
forskellig opfattelse.

Mine herre prøv også at være rimlige og objektive - pas på jeres briller
ikke bliver for farvede - så er man jo ikke bedre end en "troll"

Efterhånden er det svært og se det gode ved at fundsatsen blev ændret.

Jeg foreslår at man oprette en NG der hedder: dk.fritid.DCUcamping hvor alle
DCU relaterede indlæg så lægges.

Man fristes til at citere andre indlæg:
I nyhedsgrupperne dukker der fra tid til anden en person op, der øjensynligt
ikke ønsker andet end at skabe splid og ballade. Det kaldes en "Troll"

En troll er ofte ustoppelig og totalt ligeglad med alt og alle. "Don't feed
the troll" siger man ofte - undlad at give ham næring, så ignorer hans
indlæg.

......... man kan komme helt i tvivl om hvile tråde der henvises til.

Det bliver vist et laaaaaaaaang nytår 2004
--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-01-04 10:55

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> wrote in message

> Efterhånden er det svært og se det gode ved at fundsatsen blev ændret.

Resultatet var forudsigeligt - men for nogle var det alt om at gøre.
Problemet er at det ikke er til at få trolden stoppet tilbage i æsken, når
man først har lukket den ud.

vh
Jan

- PS: Din anbefaling af PDA/Navigatorkombinationen er helt berettiget. Et
herligt legetøj!

Fra : Per H

Dato : 02-01-04 11:18

On Fri, 2 Jan 2004 10:55:17 +0100, "Jan Bøgh"
<janboegh@vucnet.spamblok.dk> skrev:

>Resultatet var forudsigeligt - men for nogle var det alt om at gøre.
>Problemet er at det ikke er til at få trolden stoppet tilbage i æsken, når
>man først har lukket den ud.

hvor kan man se hvad der er ændret.

Jeg har ikke hørt noget om det før
Vh Per

icq 8212837

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-01-04 13:14

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> hvor kan man se hvad der er ændret.

Jeg ved ikke om der er et eller andet sted, hvor man kan læse den gamle
fundats - men kort sagt, var der nogle, der med vold og magt ville have
DCU-diskussioner i gruppen, hvilket explicit ikke var tilladt efter den
gamle fundats - hvilket næppe var tilfældigt.

> Jeg har ikke hørt noget om det før

Det gik ellers hårdt til - også før ændringen - bl.a. blev undertegnede
chikaneret groft af Carsten Stage for ikke at bifalde hans på det tidspunkt
OT-tråde om DCU.

Det er jo så lidt morsomt at netop han nu angribes voldsomt af en anden
DCUkritisk krigska'l (så vidt jeg kan forstå den del at DCUtrådene, der ikke
ryger i mit kill-filter).
Men gale hunde har gyldne tider på usenet - det er nok en del af mediets
natur.

Godt nytår

Jan
- der håber at han ikke kom for sent med at tømme varmvandsagregatet i
forgårs

Fra : Per H

Dato : 02-01-04 14:44

On Fri, 2 Jan 2004 13:14:11 +0100, "Jan Bøgh"
> [...]

>ryger i mit kill-filter).
>Men gale hunde har gyldne tider på usenet - det er nok en del af mediets

He he ja diskutionerne har jeg læst en del om, men de regler der er
lavet om aner jeg ik så meget om.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-01-04 17:21

Jan Bøgh wrote:

> Jeg ved ikke om der er et eller andet sted, hvor man kan læse den
> gamle fundats

Det er der ikke på http://usenet.dk

Men mon ikke at den oprindelige fundats kan findes på Google Groups:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&selm=tR5d7.21%24Qg4.1274%40news.get2net.dk

> - men kort sagt, var der nogle, der med vold og magt
> ville have DCU-diskussioner i gruppen, hvilket explicit ikke var
> tilladt efter den gamle fundats - hvilket næppe var tilfældigt.

Det var bred enighed i gruppen, om den ændring af fundatsen, som jeg lavede
i sin tid. Ellers har du har ret - det var ikke tilfældigt.

baggrunden for mit ændringsforslag til fundatsen var, at BB havde holdt sig
væk indtil da - men nu har han desværre opdaget gruppen.

> Det gik ellers hårdt til - også før ændringen - bl.a. blev
> undertegnede chikaneret groft af Carsten Stage for ikke at bifalde
> hans på det tidspunkt OT-tråde om DCU.

Du blev ikke chikaneret - vi var blot ikke enige, hvorfor jeg skrev i min
..sig:

"- som også gerne vil svare på indlæg om Dansk Camping Union i
news:dk.fritid.camping... Men det må jeg ikke for Jan Bøgh!"

Men lad os bare kalde det chikane...

Når det er sagt, så vil jeg ikke undlade at henlede opmærksomheden på denne
lille del af fundatsen for gruppen:

"Debat af personer er uønsket i gruppen"

> Det er jo så lidt morsomt at netop han nu angribes voldsomt af en
> anden DCUkritisk krigska'l (så vidt jeg kan forstå den del at
> DCUtrådene, der ikke ryger i mit kill-filter).

Det lærer jeg nok at leve med, da jeg som så mange andre har smidt BB i
filteret.

> Men gale hunde har gyldne tider på usenet - det er nok en del af
> mediets natur.

Tja, og ikke så meget anderledes end virkelighedens verden... Desværre.

> Godt nytår

I lige måde, tak...

> - der håber at han ikke kom for sent med at tømme varmvandsagregatet
> i forgårs

Puha - det er slemt, når vognen taqges frem af hiet, hvis man helt glemmer
det, og overlader beholderen til Hr. Frost...

Fra : Hans Jørgen

Dato : 02-01-04 19:29

Hej

> Puha - det er slemt, når vognen taqges frem af hiet, hvis man helt
> glemmer
> det, og overlader beholderen til Hr. Frost...

Ja tak det kan jeg tale med om, påske - næsten alle campingforretninger
lukket, vandbeholder frostprængt og vand over det hele næsten.
Kun ved hjælp af en god kammerat lykkedes det at skaffe en ny, men det er
sågu dumme 400-500 kr.
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen
Masser af CampingStuff på http://www.campingstuff.dk

Fra : Thore Sorensen

Dato : 02-01-04 15:25

On Thu, 1 Jan 2004 14:59:24 +0100, "Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk>
wrote:

> [...]
>i udlandet til sommer med et ugyldigt campingpas.
>
>Så vær lige opmærksom på dette, når I modtager det nye kort.

Hej...jeg har også lige modtaget bladet med det nye kort. Står ganske
rigtigt, at man lige skal maile...og så til spørgsmålet... hvad er det
lige mailadressen er?

(Her hvor jeg er lige nu har jeg hverken blad eller følgebrev)..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)

Fra : T. Hartung

Dato : 02-01-04 16:56

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...jeg har også lige modtaget bladet med det nye kort. Står ganske
> rigtigt, at man lige skal maile...og så til spørgsmålet... hvad er det
> lige mailadressen er?

adressen er: pas@dcu.dk

husk at anføre dit navn, adresse og medlemsnummer.