Oliven?
Fra : Bjørn Boye Skjoldham~

Dato : 20-04-01 00:18

Hej,

Er der nogen der har haft opevelser at deres kat flipper helt over bestemte
madvarer, ell
bestemt lugt.

Min får stjerner i øjnene og er parat til at flyve til månen når den får
oliven .
Ret pudsigt, den jagter først et oliven for så at æde det bagefter og endda
rulle sig i saften/duften?

Den er også ret ualmindelig glad for dåsemajs????? Kan æde den i
spandevis....

En anden sjov ting er at den åbner skabsdøre og hiver skuffer ud når jeg
ikke er hjemme. Er der ikke plads i sakabet hiver den gerne tøjet ud for at
lægge sig til at sove .

En ting mere jeg har observeret er at den nogle gange drikker ikke med
snuden men dypper potten i vandet og skovler lidt op, for at derefter slikke
vandet fra potten??

--
Greetz from Bjørn Boye Skjoldhammer aka The Red Devil
http://www.trd.msxnet.org

Fra : Gitte J.L

Dato : 20-04-01 08:51

"Bjørn Boye Skjoldhammer" wrote:

> Hej,
> Er der nogen der har haft opevelser at deres kat flipper helt over bestemte
> madvarer, ell bestemt lugt.

Tun og makrel! Kogt æg.... Og endnu værre...alle former for råt kød. Vi kan
næsten ikke være i køkkenet for kattene, hvis vi fx er ved at skære bøffer eller
lignende.

> En ting mere jeg har observeret er at den nogle gange drikker ikke med
> snuden men dypper potten i vandet og skovler lidt op, for at derefter slikke
> vandet fra potten??

Det gør vores også engang imellem. Men Laban elsker især at gå i bruseren om
morgenen efter vores bad, og så tørrer han lige gulvet og væggene af.
-Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-04-01 16:35

Gitte J.L skrev
snip
>Det gør vores også engang imellem. Men Laban elsker især at gå i bruseren
om
>morgenen efter vores bad, og så tørrer han lige gulvet og væggene af.
snip slut
æv, kan jeg ikke låne ham sådan en 3-4 gange om ugen ??
Melissa er laaaangt væk når jeg skal i bad og kommer ud igen, det sidste
fordi min eau du mødding er "lidt" skrap når det kommer ud af beholderen..
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-04-01 16:38

Anja skrev
snip
>Den kat er simpelthen underlig.
snip slut

Jamen i bor sammen med et medlem af kattefamilien, Mulder er ikke underlig
den er bare kat..;))

Jeg havde samme problem med Melissa i sin tid, så skiftede jeg vandskål og
nu drikker hun af den i stedet ;))
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Anja

Dato : 20-04-01 11:21

Bjørn Boye Skjoldhammer <msxtrd@get2net.dk> skrev

> En ting mere jeg har observeret er at den nogle gange drikker ikke med
> snuden men dypper potten i vandet og skovler lidt op, for at derefter
slikke
> vandet fra potten??

Uh, ja, især fra glas der står på bordet, her er Mulder helt ustyrlig. Her i
huset er vi gået over til at drikke vand af ½liters flasker af samme grund.
Det er dog værre når han drikker af opvask der står i blød i vasken eller
blomstervand! Den kat er simpelthen underlig.

--
mvh Anja

Fra : Kristin Andreassen

Dato : 20-04-01 19:23

Bjørn Boye Skjoldhammer skrev:

> Hej,
> Er der nogen der har haft opevelser at deres kat flipper helt over
bestemte
> madvarer, ell
> bestemt lugt.

Ja, mon ikke! Brutus går fuldstændig amok, hvis der er tomater i nærheden.
Han er ellers vores mest velopdragne og artige kat, venter altid pænt, mens
jeg serverer hans kattemad, hvorimod hans to brødre er ved at falde over
hinanden for at få snuden ned til madskålen hurtigst muligt. Hvis jeg
derimod en sjælden gang forbarmer mig og giver Brutus et lille stykke af min
tomat, kaster han sig over det og sluger det med fråde om munden (billedligt
talt). Han har det på samme måde med blandt andet agurker, nektariner og
druer.
Jeg har aldrig haft en kat, der var så vild med grønt og frugt. De to andre
er fuldstændig kolde og foretrækker mere traditionelle godbidder som creme
fraiche og gærtabletter

Hilsen Herkules, Maximus, Brutus og Kristin.

Fra : Fie & Christian

Dato : 20-04-01 20:27

> Hej,
>
> Er der nogen der har haft opevelser at deres kat flipper helt over
bestemte
> madvarer, ell
> bestemt lugt.?

Ork ja *G*

Tulle er helt tosset med pistacienødder og chips (men får ikke så mange pga.
saltindholdet). De bliver kastet rundt i stuen som et andet bytte og
derefter spist. Men også friskkogt kylling og majs behager den lille dame
(hun kan bare ikke finde ud af fordøje majsene, så jeg giver hende dem ikke
så ofte). Sidst, men ikke mindst, er det et lille ritual, at hun får lidt af
den overskydne salat nogle aftener, som man skal sidde og holde, mens hun
gnaver af den (det er ikke spiseligt, hvis man ikke holder den!).

Tilde holder sig til gærtabelleter, og synes at menneske-mad er opreklameret

Hilsen
Fie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 20-04-01 20:42

Hejsa

Neo er helt vild med sine vitaminpiller, han sætter sig ret på sin måz foran
mig og tager glædeligt imod pillen

Chokolade er også en farvoritspise, men det må han jo helst ikke få
Men giver ham dog et hjørne af og til......

Matilde Cafe Chokolademælk gør ham dog fjollet. Han hænger i mit ene ben,
når han får øje på flasken i min hånd *G* Og han viger ikke fra mig, før han
har fået en tår. Han aser, maser og gør sig til..... så han får en tår i
skruelåget..... selv om han da sikkert sagtens ku' bælle hele flasken

Neo kan også åbne skuffer og skabe... natbordsskufferne bliver trukket ud
mange gange i løbet af en dag/nat. Og skabslågen får et puf af og til....
ikke fordi han skal ind i skabet og sove, han har åbentbart bare en trang
til at åbne skabe og skuffer *G*

Neo sidder desuden altid foran døren, ind til brusekabinen og venter på at
man bliver færdig med at bade. Lige så snart der bliver lukket for bruseren,
så skraber han på døren..... for så skal han da jo liiiige ind og ha' en tår
vand fra gulv og væg

Joan

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 20-04-01 20:43

Hej Bjørn

Du skulle se Pjevs hvis jeg har en honningmelon hjemme. Da er han ikkw til
at styre og flipper helt ud, jeg har edda oplevet at han springer op på
køkkenbordet for at stjæle honningmelon og han kan direkte flå det ud af
hånden af en.
Men han holder meget af frugt som rosiner, vindruer, mandarin, apelsin og
meget andet. Men han er ikke så glad for rå kød og frisk fisk. Nåja rejer
kan han godt li. Men til tider har jeg den fornemmelse at han er lidt
forkert "programmeret"

mvh Cindie og Pjevs

citat:" Er det ikke vidunerligt hvordan katte kan få venner og yde
indflydelse på mennesker uden at have læst en bog."

Fra : Jan Nielsen

Dato : 20-04-01 21:53

Vores hankat er meget glad for kødsauce til spaghetti. Specielt hvis den er
godt krydret med chili. Uhm.

Hilsen fra Lisbeth

Fra : Nina

Dato : 21-04-01 00:27

I skulle prøve at spise en rosinbolle i mit hus....... det er umuligt!!!

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 21-04-01 00:47

On Fri, 20 Apr 2001 01:17:38 +0200, "Bjørn Boye Skjoldhammer"
<msxtrd@get2net.dk> wrote:

>Hej,
>
>Er der nogen der har haft opevelser at deres kat flipper helt over bestemte
>madvarer, ell
>bestemt lugt.

Min kat - Fie - var ret vild med (færdigkøbt) boller med ris og
(ekstra) karry.
Desværre var jeg nødt til at lade Fie aflive i starten af april måned
- men ikke af ovenstående grund.
Trist - men heldigvis (som jeg opfattede det) inden der var smerter.
Vægttab fra 4.5 til 2.3 kg på et halvt år !!!
(hyppige opkastninger - svigtende nyrefunktion)
--
Med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk

Fra : Kate

Dato : 24-04-01 19:22

Preben Kittelmann wrote:
> Trist - men heldigvis (som jeg opfattede det) inden der var smerter.
> Vægttab fra 4.5 til 2.3 kg på et halvt år !!!
> (hyppige opkastninger - svigtende nyrefunktion)

Meget trist med Fie. Min Oliwer, som blev aflivet lige før påske pga,
formentligt cancer i slimhinderne i maven, elskede ost. Det var ikke
sådan at han ville ha' ret meget af det jeg spiste, men han skulle på
det bestemteste vide hvad jeg spiste. Johan og Sofie vil med lange
mellemrum gerne ha' ost, noget jeg faktisk tror de lærte af Oliwer.
Ellers er de ikke særligt interesseret i havd jeg spiser, med mindre de
lige kommer forbi mens jeg ta'r en bid af noget.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 25-04-01 00:28

On Tue, 24 Apr 2001 20:21:36 +0200, Kate <oliwer@herogder.tele.dk>
wrote:

>Meget trist med Fie. Min Oliwer, som blev aflivet lige før påske pga,
>formentligt cancer i slimhinderne i maven, elskede ost.

Det gjorde Fie i øvrigt også - samt næsten alt hvad jeg spiste.
Fie fungerede faktisk som opvaskemaskine - så nu må jeg selv vaske op

Da jeg havde Fie hos mig, følte jeg, at jeg altid havde haft kat -
nu føler jeg, at jeg aldrig har haft kat, men ser dog på billeder af
Fie / tænker på Fie - hver dag.
Det er jo ikke let, at miste et dyr, som man har levet så tæt sammen
med - vel !

Fra : Kate

Dato : 25-04-01 20:58

Preben Kittelmann wrote:

> Det er jo ikke let, at miste et dyr, som man har levet så tæt sammen
> med - vel !
> --
> Med venlig hilsen Preben

Nej, det er godt nok svært. Nu ved jeg ikke om du har andre katte, men
alle sagde til mig at det da var godt at jeg har Johan og Sofie for så
er det ikke så tomt. Men jo, selvom jeg holder umådeligt meget af dem så
er der stadig et tomrum efter Oliwer. De er jo så forskellige og en ting
som ikke er mere, er det at blive mødt når man kommer hjem. J&S kommer
mig aldrig i møde med mindre de er sultne, Oliwer stod altid ved døren
når jeg kom hjem. Det var også ham som ville ligge hos mig i sofaen, det
gør de to store ikke. Der er så mange ting som han gjorde, de to store
ikke gør.
Til gengæld er Johan ved at få knurhår igen, nogwet han ikke har haft i
flere år pga Oliwer

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 26-04-01 23:36

On Wed, 25 Apr 2001 21:58:10 +0200, Kate <oliwer@herogder.tele.dk>
wrote:

>Nej, det er godt nok svært. Nu ved jeg ikke om du har andre katte, men...
Fie var første og eneste.

Fra : Maj-Britt

Dato : 21-04-01 09:20

> [...]
> Hej,
>
> Er der nogen der har haft opevelser at deres kat flipper helt over

Min smækforkælede "hustyran" Ninja har den uforbeholdning mening at
menneskemad pr. definition er klart at foretrække fremfor tørfoder ( Hills
C/D - p.t. kaninsmag ) og jeg kæmper en daglig kamp for at nå at sluge min
mad inden hans "fiskekroge" får fat i den helt store gevinst Men nudler
såvel stegte som kogte kan gøre ham fuldstændig udefinerbar for ikke at sige
ustyrlig Frisk økologisk pasta er slet heller ikke tosset - det bliver
endda foretrukket fremfor kød!!!

Med venlig hilsen
Maj-Britt