Fredrica Inghausen
Fra : Ulla Hilbert

Dato : 31-12-03 22:28

Er der nogen der er stødt på vielsen af skrædder Peder Mortensen og
Frederica Inghausen, eller andre oplysninger om dem. De får en søn Jens
Schmidt Mortensen i 1814 i Viborg Sønder sogn, som bliver g. 1844 i Kbh. og
døde 1844 i Århus
m.v.h.
Ulla Hilbert

Fra : Ole Dorch

Dato : 01-01-04 01:23

Subject: Fredrica Inghausen

> Er der nogen der er stødt på vielsen af skrædder Peder Mortensen og
> Frederica Inghausen, eller andre oplysninger om dem.

Mon ikke du kan bruge følgende uddrag af folketællingen 1801:

Samtlige personer i husstanden

viborg, Nørlyng, Viborg Købstad, Viborg købstad, , Lundesstræde 4, 395,
FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Frederik Enghausen, 42, Gift, Husbonde, Skorstensfejer,
Anne Elisabeth Hiersing, 44, Gift, Hans kone, ,
Christian Enghausen, 10, Ugift, Deres søn, ,
Jørgen Peter, 8, Ugift, Deres søn, ,
Anne Frederike Enghausen, 7, Ugift, Deres datter, ,
Marie Magdalene Enghausen, 5, Ugift, Deres datter, ,
Frederika Enghausen, 3, Ugift, Deres datter, ,

Mvh.
Ole Dorch.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 01-01-04 11:13

"Ulla Hilbert" <puas@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Frederica Inghausen, eller andre oplysninger om dem. De får en søn Jens
> Schmidt Mortensen i 1814 i Viborg Sønder sogn, som bliver g. 1844 i Kbh.

Måske er det hende, som bliver gift anden gang her? (fundet på
www.familysearch.org)

FREDERIKE ENGHAUSEN
Female

Marriages:
Spouse: MATHIAS MULVAD Family
Marriage: 19 JUN 1823 Domsognet, Viborg, Viborg, Denmark

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source
records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Det er da værd at undersøge.

Hvis du søger på Familysearch.org, vil du finde mange med familienavnet
Enghausen -
bemærk, at der er en pige, som bliver født i Snedsted sogn 1777 - det kunne
måske
være en søster, og dermed skulle du måske kigge efter vielsen til den første
mand der?

Du kan også finde fire personer med navnet Inghausen, men det er alle i
Tyskland.

God held med den fortsatte jagt.

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

begin 666 invisible.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```/___P```"'_"T%$3T)%.DE2,2XP`M[M`"'Y
6! $```(`+ `````!``$```("5 $`.P``
`
end

Fra : Ulla Hilbert

Dato : 02-01-04 22:35

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff3f2e7$0$9776$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
første
> mand der?
>
> Du kan også finde fire personer med navnet Inghausen, men det er alle i

tak for oplysningerne, det er desværre ikke hende der er g. i Viborg, det er
hende fra fkt. 1801
Det ser ud som du har vehæftet en fil, men der er ikke noget i den
mvh. Ulla

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-01-04 10:28

> [...]
er
> hende fra fkt. 1801
> Det ser ud som du har vehæftet en fil, men der er ikke noget i den

Det var dog ærgeligt. Men hvordan kan du vide det med sikkerhed?

Jeg aner ikke, hvordan jeg undgår den vedhæftede fil - det irriterer
mig, måske er der nogen her i gruppen, der kan give mig klarhed
over, hvordan jeg undgår det?

Mvh.Bodil.

Fra : Bent Fleron

Dato : 03-01-04 10:47

Bodil Grove Christensen wrote:

> Jeg aner ikke, hvordan jeg undgår den vedhæftede fil - det irriterer
> mig, måske er der nogen her i gruppen, der kan give mig klarhed
> over, hvordan jeg undgår det?

Jeg har godt nok lagt mærke til dine vedhæftede filer og uden at kende
din arbejdsmetode har det vist noget at gøre med down load af fil(erne)
som du derefter kalder frem og medsender.
For at undgå det skal du istedet markere teksten og lægge den ud på
klippebordet og tilsidst indsætte dit udklip i meddelelsen du vil sende.
Det er muligt der er en smartere metode men så kan andre melde sig på
banen )
Fortsat godt nytår Bodil.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Ulla Hilbert

Dato : 04-01-04 09:40

> [...]
>
> God held med den fortsatte jagt.
>
> Mvh.Bodil.
>
> Da jeg var i Viborg for flere år siden, var der en af mine bekendte som
viste mig nogle små sedler med navnet, og en bog med register for viede og
døde i Viborg. Hende der blev gift var datter af skorstensfejeren hun var 3
år i 1801. Jeg har set navnet Enghusen flere steder, men det er længere oppe
i tiden
Mvh Ulla