Hvilke film SKAL man simpelthen have på DV~
Fra : Mithril

Dato : 31-12-03 17:21

Jeg går med store overvejelser om at udvide min DVD samling betragteligt i
det nye år. Derfor har jeg sat mig for at oprette en liste over alle de film
jeg simpelthen SKAL ha. Jeg vil derfor lige høre jeres mening. Hvilke film
SKAL man simpelthen ha i en DVD samling ? Genre er ubetydelig, da jeg
faktisk er interesseret i alt mellem himmel og jord.

Det vil være helt kanon hvis i laver dem på en liste, eventuelt med en lille
kommentar til hver film, og helst som svar direkte til dette indlæg. Helst
ikke som svare på andre folks indlæg, da det vil gøre det mere uoverskueligt
at finde rundt i. I kan selvfølglig kommentere andre folks indlæg ligså
tosset i vil.

Lad os lave en god laaaaaaaaaang nytårs tråd ud af dette. Go fornøjelse !

Fra : Devast8or

Dato : 31-12-03 17:33

Mithril wrote:
> [...]
> andre folks indlæg ligså tosset i vil.
>
> Lad os lave en god laaaaaaaaaang nytårs tråd ud af dette. Go

LOTR: EE (dem alle tre)
The Matrix
The Usual Suspects
Monty Python And The Quest For The Holy Grail

Det var lige hvad jeg kunne komme på i øjeblikket.

Derudoevr er der jo så mange andre der også helt sikkert er pengene værd.
Conan The Barbarian, og alt hvad der står Monty Python på f.eks. :)

Devast8or

Fra : Emil Saksager

Dato : 31-12-03 18:07

"Mithril" <na@nospam.com> wrote in message
> [...]
> tosset i vil.
>
> Lad os lave en god laaaaaaaaaang nytårs tråd ud af dette. Go fornøjelse !

Rocky collectors box

Godt nytår!

-Emil Sakager
www.oldtrafford.dk

Fra : HKJ

Dato : 31-12-03 18:14

"Mithril" <na@nospam.com> wrote in message
> Det vil være helt kanon hvis i laver dem på en liste, eventuelt med en
lille
> kommentar til hver film, og helst som svar direkte til dette indlæg.

Nogle af mine yndlingsfilm er:

Moulin Rouge
En musical, som er flot filmet og bruger meget forskelligt musik. Samme
instruktør har også lavet Strictly Ballroom og Romeo + Juliet. Især Romeo +
Juliet har en del lighedspunkter med Moulin Rouge, i måden den er
lavet/filmet på.

O Brother, Where art Thou
En komedie, også med masser af musik. George Clooney kan faktisk være ret
morsom.

L.A.Confidential
Et kriminal drame i L.A. anno 1950'erne.

Princess Mononoko
Anime, når det er bedst.

Clerks
Kevin Smith's første og bedste film. Om to venner der passer hver sin
forretning dør om dør, men har hvert sit synspunkt på begrebet kundeservice.

Fight Club
Om at kaste alle værdier overbord.

Pulp Fiction
Gangsterfilm på en ny måde (eller var da den kom frem).

Hero
En kinesisk saga, men en del sværdsvingeri, utrolig flot filmet.

Femme Fatale
Starter med et kup, derefter fokuserer historien på en af de medvirkende.

Finding Nemo
Sød og utrolig flot tegnefilm.

Jeg vil stoppe her, selvom jeg har mange andre yndlingsfilm.

Fra : Andrew

Dato : 31-12-03 18:28

> Lad os lave en god laaaaaaaaaang nytårs tråd ud af dette. Go fornøjelse !

Hej

Her er lidt:

Finding Nemo - Collectors Edition
Crouching Tiger - Hidden Dragon
Hero
Amelie
Shawshank Redemption
The Matrix
American History X
Pulp Fiction
Dommedag Nu
12 Monkeys
Memento
Chocolat
Donnie Darko
Fight Club
Band Of Brothers BOX
Saving Private Ryan
Chinatown
Zoolander
Equilibrium

Godt nytår

Mvh Anders

PS: køb hos cd-wow, der er MANGE penge at spare!

hygge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-12-03 18:30

> [...]
> tosset i vil.
>
> Lad os lave en god laaaaaaaaaang nytårs tråd ud af dette. Go fornøjelse !

Tjah, de film der enten står på min ønskeliste, eller som haves hjemme:

Band Of Brothers dvd-box set
Saving Private Ryan
Kelly's Heroes
A Bridge Too Far
Where Eagles Dare
Battle Of Britain
The Eagle Has Landed
The Longest Day
Alle tre Indy-film
LOTR-serien - dog har jeg kun de to endnu, af gode grunde.
BTTF-serien
James Bond-serien
Lethal Weapon-serien
Die Hard-serien
Shanghai Noon 1+2
The Usual Suspects
O Brother Where Art Thou?
The Tuxedo
Dances With Wolves
The Patriot
Payback
Braveheart
Mad Max-serien
Schindler's List
Close Encounters of the Third Kind
Always
Matrix-serien
2001: A Space Odyssey
Blade Runner
De tre første SW-film
Full Metal Jacket
13 Days
Young Frankenstein
Monty Python and the Holy Grail
Life Of Brian
Monty Python Live at the Hollywood Bowl
Gladiator
To Be Or Not To Be
Blazing Saddles
Silent Movie
The Producers
M*A*S*H
A Night at the Opera
A Day at the Races
Duck Soup
Animal Crackers
The Great Dictator
City Lights
Gold Rush
Modern Times
Limelight
One Flew Over The Cuckoo's Nest
Lawrence Of Arabia
Some Like It Hot
L.A. Confidential

Citizen Kane
Touch Of Evil
The Third Man
Stagecoach
High Noon
She Wore A Yellow Ribbon
The Lady From Shanghai
Casablanca
Dr. Strangelove
Arsenic and Old Lace

The Wizard of Oz
Singing In The Rain
An American In Paris
Sound Of Music
Royal Wedding

Rejseholdet dvd-box
Matador-box
Olsen Banden-serien
Taxa-serien
Blinkende Lygter
Italiensk For Begyndere
I Kina Spiser De Hunde
Til Højre Ved Den Gule Hund
Samtlige Ørkenens Sønner-shows
....og hvis Beck fås på dvd, så skal den da også haves.
Der er maaange flere, men det var dem jeg liiige umiddelbart kunne komme i
tanke om.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Malene

Dato : 02-01-04 19:23

> Samtlige Ørkenens Sønner-shows

> Aragorn_DK

Du ved vel tilfældigvis ikke hvor man kan få fat i en af deres tidligste/det
første show(?) - det er det med "Keld Sheik fra Aabenrå" og "Stægt flæsk og
persillesovs". Har ledt efter det utallige steder - uden held.

Malene

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-01-04 20:34

"Malene" <malene@raptus.dk> wrote in message

> [...]
og
> persillesovs". Har ledt efter det utallige steder - uden held.

*****

Hej Malene.

De omtalte sange stammer fra show 1: 'Ørkenens Sønner', omtalte show findes
endnu kun på VHS, men skulle ifølge pålidelige informationer fra
www.fissefissefezfez.dk gerne komme på DVD i det nye år, formentlig i
forbindelse med ØS's nye show i april, 'Et Skud I Tågen'.
Jeg har selv købt showet på VHS hos TP i Valby, formedelst en 50'er - prøv
at få fat i dem og hør, om de kan skaffe det hjem til din lokale
TP-forretning.

God jagt!

Fissefissefezfez!

Aragorn_DK (...også kendt som Stæh Digh Khamel i forummet på
www.fissefisefezfez.dk)

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : JH

Dato : 03-01-04 11:48

Malene wrote:
> [...]
flæsk og
> persillesovs". Har ledt efter det utallige steder - uden held.

Så har du ikke ledt her:
http://www.softexchange.dk/

"Gå ikke tilbage til en fuser" kr. 95,-.
"En storm i et glas vand kr." 89-.

JH

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-12-03 18:51

On Wed, 31 Dec 2003 17:20:46 +0100, "Mithril" <na@nospam.com> wrote:

> [...]
>tosset i vil.
>
>Lad os lave en god laaaaaaaaaang nytårs tråd ud af dette. Go fornøjelse !

Ja du skal da have et par asiatiske film i samlingen, måske ville det
bedste bud være Akira Kurosawa boksen(e)
og Hero

Alfred Hitchcok skal man også have, der vil jeg anbefale Vertigo,
Skjulte Øjne, north by northwest og Psycho

Lars von Triers Riget 1+2, som sælges i brugsen til 299,- hvis man
viser et medlemskort :)

Westernfilm:
Tombstone
Øje For Øje
En nævefuld dollars
Hævn for dollars
Den gode den onde og den grusomme
Once upon a time in the west
Danser med ulve
The unforgiven

Gyser/horro/thriller:
The Others
The Exorchist the version you never seen before
De 3 zombie film af George a Romero (night of the living dead, Dawn of
the dead og day of the dead)
The Sixth sense
The Thing
Sleepy Hollow
Army of darkness R3
Hellraiser 1+2

krimi/thriller
Scarface
Resovair dogs
Heat
Pulp Fiction
The Boondock saints
The Usual suspects
Den tredie mand
Angel heart
The man who wasnt there
Blood Simple
L.A Confidential
Seven
Fight Club
Pusher
Bleeder
Millers Crossing
The Untouchables
Fargo
City Of God

Krigsfilm:
Apocalypse Now redux
Saving Private benjamin
Black Hawk Down
Stalingrad
Ørneborgen
Enemy at the gates
Das Boot

Drama:
Den grønne mil
En Verden udenfor
One flew over the cookos nest
Amadeus
JFK directors cut
Taxi Driver
Gosford Park
Kilden i provence
Manon og kilden
Almost famouse

Science fiction:
Bladerunner
Alien 1+2
Signs
Starship Troopers
ET
Nærkontakt af 3die grad
The Abyss
Star wars 1 + 2
Terminator 1+2
The Matrix
det femte element
Minority Report
Bicenntenial Man

Komedie/børn:
Spaceballs
De fleste Jim carrey film
Oh brother where art thou
Amelie
Elling
The Big Lebowski
Scary Movie
Bjærgkøbing Grand Prix
Kops
Shrek
Løvernes Konge
Toy Story 1+2
Willow

Epos:
Spartacus
Gladiator
Lawrence of arabia
Ben Hur
2001
Conan the barbarian
The Deer hunter
The Godfather trilogy

Strange:
Donnie Darko
Mullholland Drive
Memento
Magnolia
Jacobs Ladder
Requiem for a dream
Barton Fink
A Clockwork Orange
The Cube

Her er lidt, der er sikkert mange andre film, specielt kunne jeg nævne
en masse asiatiske film, men da disse ikke er så nemme at få tag på så
gemmer jeg det lidt til en anden gang :)

Godt Nytår fra

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Brian Nielsen

Dato : 31-12-03 19:57

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message
> The Exorchist the version you never seen before

Nix, hold dig til den originale version!

/Brian

Fra : ML-78

Dato : 01-01-04 20:11

> Nix, hold dig til den originale version!

Enig, og det samme gælder "The Thing". Ellers var det en udmærket liste, Morbid
Angel kom med.

ML-78

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-01-04 20:47

On Thu, 1 Jan 2004 20:10:48 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Enig, og det samme gælder "The Thing". Ellers var det en udmærket liste, Morbid
>Angel kom med.
>

>ML-78

Nu skal jeg lige sige at jeg aldrig har set The Exorchist, jeg nævnte
bare den jeg selv havde købt :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 02-01-04 12:07

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Enig, og det samme gælder "The Thing". Ellers var det en udmærket liste,
Morbid
> Angel kom med.

Jeg synes ikke rigtig man kan sammenligne en (unødig) omklipning og 2
forskellige film - jeg sluttede året med at se begge udgaver af The Thing og
jeg synes begge film er rigtig gode og holder begge vand hver for sig...

The Version you never seen before lugter tilgengæld meget mere af
spekulation i profit - bortset fra spiderwalk scenen og den bedre lyd var
den helt unødvendig IMHO

Fra : ML-78

Dato : 02-01-04 13:12

> [...]
> jeg synes begge film er rigtig gode og holder begge vand hver for sig...

Du har ret i, at det er lidt urimeligt at sammenligne de to udgaver af "The
Thing". De er meget forskellige, og der er ikke tale om en genindspilning men to
forskellige filmatiseringer af samme historie. Jeg benyttede egentlig bare
lejligheden til at give Hawks' film lidt kredit, da den alt for ofte står i
skyggen af Carpenters overvurderede version.

> The Version you never seen before lugter tilgengæld meget mere af
> spekulation i profit - bortset fra spiderwalk scenen og den bedre lyd var
> den helt unødvendig IMHO

Ja. Den har nogle enkelte forbedringer som spiderwalk-scenen (der mærkeligt nok
er anderledes end den, der ses i dokumentarprogrammet om filmen) og at der gøres
mere ud af de undersøgelser pigen udsættes for. Desværre har nogle af de andre
ændringer en negativ indflydelse på helhedsintrykket, så alt i alt kommer den
til at fremstå som ringere end originalen.

ML-78

Fra : Rene Schnoor

Dato : 02-01-04 23:20

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Saving Private benjamin

Alternativ version med Goldie Hawn i stedet for Matt Damon?

René

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 31-12-03 19:30

> [...]

>SKAL man simpelthen ha i en DVD samling ? Genre er ubetydelig, da jeg
>faktisk er interesseret i alt mellem himmel og jord.

Hitchcocks "The Birds"
Borte med blæsten
Requiem for a dream
Lawrence of Arabia
Jaws - Collectors edition
Close encounters of the third kind
[Futurama Box 1-4]

Mine umiddelbare valg, og hvad der står på min hylde. "The birds" er
fantastisk, selv ser jeg den regelmæssigt. _Langsom_ uhygge i ægte
Hitchcock stil. Effekterne er _fantastiske_, hvis man husker på at de
er meget gamle.

Borte med blæsten er min yndlingsfilm. Snart sagt så jeg den før i
tiden hver søndag. Dejlig lang film der giver sig tid til at male et
billede af sin tid. "Frankly my dear - I don't give a damn"...

Requiem for a Dream er der ingen grund til at skrive så meget om. Står
den ikke på din hylde, mangler din hylde noget.

Lawrence of Arabia er lang.. Meget lang.

Jaws er skyld i, at jeg aldrig mere vil soppe i strandkanten, uden at
have frygt i baghovedet. Vel sagtens den første rigtige monsterfilm
der holder.

R.

Fra : Mathness

Dato : 31-12-03 20:43

Hmmm, ja, hvad skal man vælge? Jeg har prøvet at forkorte mit bud så
meget som muligt, men det er dælme svært ;p

Asien:
Avalon (af Mamoru Oshii)
Fong Sai Yuk (1+2)
JSA
Kairo
Seven Samurai
Tell me something
Time and tide

Vestlige:
Blair Witch Project, the
Brazil (Criterion collection!)
City of lost children, the
Delicatessen
Driving miss Daisy
Fried Green Tomatoes
Ghost dog: The way of the samurai
High Fidelity
Mississippi burning
Mystery Science Theater 3000: The movie
Outlaw Josey Wales, the
Right stuff, the
Royal Tenenbaums, the
Session 9
Snatch
Training Day
Unforgiven
Wallace & Gromit

De danske film kender du jo nok...

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-01-04 13:16

Mathness escribió / skrev

> Avalon (af Mamoru Oshii)
> Fong Sai Yuk (1+2)

Hvor kan ovenstående købes til fornuftig pris?

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-01-04 14:11

On 1 Jan 2004 12:16:04 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Mathness escribió / skrev

>Hvor kan ovenstående købes til fornuftig pris?

www.DDDhouse.com

avalon er out of stock men de har begge Fong Sai Yuk til 30HK$ stk
køber du begge skal du betale 50HK$ i forsendelse alt i alt bliver det
110HK$ med dagens kurs bliver det 84,50 Dkr.

Det billigt!

Jeg har købt en 200 film sidste år (2003) hos DDDHouse ingen problemer
der.

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Andrew

Dato : 01-01-04 14:42

> [...]
>
> Det billigt!
>
> Jeg har købt en 200 film sidste år (2003) hos DDDHouse ingen problemer

Hej

Er det lovligt at sælge VCD'er som de gør hos DDDhouse? er det ikke
"pirat-kopier" ?

Mvh Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-01-04 15:41

Andrew escribió / skrev

> Er det lovligt at s‘lge VCD'er som de g›r hos DDDhouse? er det ikke
> "pirat-kopier" ?

De sælger originale VCDer. Flere steder i østen bliver der udgivet film
på VCD.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-01-04 15:41

Morbid Angel escribió / skrev

> avalon er out of stock men de har begge Fong Sai Yuk til 30HK$ stk
> k›ber du begge skal du betale 50HK$ i forsendelse alt i alt bliver
> det 110HK$ med dagens kurs bliver det 84,50 Dkr.
>
> Det billigt!

plus moms og afgift ikke sandt?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-01-04 16:09

Lars Hoffmann escribió / skrev

> plus moms og afgift ikke sandt?

Nå, hul i det, nu fik jeg bestilt Fong Sai Yuk (1+2) fra dddhouse, så må
vi se hvordan det går. Hvor lang tid plejer de at tage om at nå frem?

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-01-04 20:43

On 1 Jan 2004 15:08:36 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Nå, hul i det, nu fik jeg bestilt Fong Sai Yuk (1+2) fra dddhouse, så må
>vi se hvordan det går. Hvor lang tid plejer de at tage om at nå frem?

De kommer anbefalet så du skal skrive under på at have modtaget
pakken, det tager ca 1 uge fra de har sendt den, du får en email når
pakken er sendt.

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-01-04 21:42

Morbid Angel escribió / skrev

> De kommer anbefalet s† du skal skrive under p† at have modtaget
> pakken, det tager ca 1 uge fra de har sendt den, du f†r en email n†r
> pakken er sendt.

Ok, tusind tak for info, hvis det går godt, er det da bestemt værd at
handle hos dddhouse igen i fremtiden.

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-01-04 20:42

On 1 Jan 2004 14:41:20 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>plus moms og afgift ikke sandt?

Der kommer ikke moms og agift på da det er under 80 kr
for filmene.

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Beeblebrox

Dato : 17-01-04 20:51

Morbid Angel wrote:

> Der kommer ikke moms og agift på da det er under 80 kr
> for filmene.

Sender de dem hver for sig (som CD-WOW)?

Vh,
Claus

Fra : Morbid Angel

Dato : 18-01-04 14:00

On Sat, 17 Jan 2004 20:50:41 +0100, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

>Sender de dem hver for sig (som CD-WOW)?
>
>Vh,
>Claus

Nej ikke hvis de er bestilt i samme ordre, men hvis du laver en ordre
på f.eks hver bliver de sendt hver for sig.

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Beeblebrox

Dato : 19-01-04 19:10

Morbid Angel wrote:

> Nej ikke hvis de er bestilt i samme ordre, men hvis du laver en ordre
> på f.eks hver bliver de sendt hver for sig.

Takker

Vh,
Claus

Fra : Mathness

Dato : 01-01-04 22:49

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Nå, hul i det, nu fik jeg bestilt Fong Sai Yuk (1+2) fra dddhouse, så må
> vi se hvordan det går. Hvor lang tid plejer de at tage om at nå frem?

Håber du kan lide filmene :D

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : Jacob Varberg

Dato : 01-01-04 13:30

"Mithril" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SKAL man simpelthen ha i en DVD samling ? Genre er ubetydelig, da jeg
> faktisk er interesseret i alt mellem himmel og jord.

Den film der helt klart imponerede og overraskede mig mest i 2003, var Cubic
(Equilibrium http://www.imdb.com/title/tt0238380/), DEN SKAL DU DA SE! :)

Lars B

Fra : Martin Schou

Dato : 01-01-04 16:32

> Den film der helt klart imponerede og overraskede mig mest i 2003, var
Cubic
> (Equilibrium http://www.imdb.com/title/tt0238380/), DEN SKAL DU DA SE! :)
>
> Lars B

Ja den er god, lidt matrix agtigt.

Man skal bare ikke tænke for meget over plottet.
Hvis mennesker ikke havde nogen følelser ville samfundet nok ikke være uden
vold, snarere tværtimod. Men det er vist en helt anden snak. ;)

Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-01-04 22:55

"Martin Schou" <fake@made.up> wrote in message
> Cubic
:)

> [...]
uden
> vold, snarere tværtimod. Men det er vist en helt anden snak. ;)

Det er jo fordi de slet, slet ikke har nogen følelser... dvs ikke kun gode
men heller ingen onde følelser...

Jeg blev virkelig overrasket over filmen! Havde ingen forventninger
overhovedet....

Dog kan man da godt ane inspirationerne til den. Der er lidt Farenheit over
den, og ellers andet godt misk-mask af ældre/nyere sci-fi romaner.
Men utrolig fed film!

Mvh. Martin

Fra : Devast8or

Dato : 02-01-04 17:13

Martin Ohlsson wrote:

> Det er jo fordi de slet, slet ikke har nogen følelser... dvs ikke kun
> gode men heller ingen onde følelser...

Men hvis de slet ingen følelser har, er det så ikke lidt underligt at de
rejser sig op og klapper da de hører Father (var det ikke det han blev
kaldt?) tale? Stående bifald er da helt klart en måde at vise sine følelser
på.

> Jeg blev virkelig overrasket over filmen! Havde ingen forventninger
> overhovedet....

Enig, det er en rigtig fed film hvis man ikke tænker for over nogle af
tingene.

Devast8or

Fra : Malene

Dato : 02-01-04 19:33

>Hvilke film
> SKAL man simpelthen ha i en DVD samling ? Genre er ubetydelig, da jeg
> faktisk er interesseret i alt mellem himmel og jord.

af film der ikke tidligere er nævnt i tråden (sådan ca)

Shakespeare in Love - Rigtig, rigtig sød og dejlig kærlighedsfilm, samtidig
med en alternativ fortolkning af Shakespeares liv, med mange referencer.

Tilbage til Fremtiden boxset - en af de bedste eventyrfilmtrilogier, spækket
med gode twists og sjove detaljer - og en af de få 80'er film der stadig
holder!

The Sound of Music - Julie Andrews der render syngende rundt i alperne mens
hun passer børn! Et must hvis man er musicalfan ...

Troldmanden fra Oz - Judy Garlands gennembrud, bygger på klassisk,
amerikansk børnebog. Vidunderlig kitchet i sine technicolor farver og
naivitet.

Singin' in the rain - Gene Kelly når han er bedst. Eminente koreograferede
danse, dejlige sange, og et sjovt kig tilbage til filmens barndom.

Mary Poppins - mange kalder den Disneys bedste film. En præstation ud over
det sædvanlige rent teknisk, når man tænker på den er fra 1964. Musikalsk et
mesterstykke, og dejlig eventyrlig - og går afsted i et tempo kan man følge
med i, for ikke at nævne de mange engelsktalende skuespillere ...

Beauty & the Beast - special edition - eneste minus er, at det er uden den
danske tale. Tonvis af goodies til enhver tegnefilmsfan.

Ice Age - en af de absolut bedste og mest humoristiske animationsfilm som
ikke er produceret af Pixar. Kan ses igen og igen .... og igen.

Malene

Fra : USH

Dato : 03-01-04 01:58

Lige et par humoristisk sorte tegnefilm:

Kejserens nye flip
Efter at ha set den fik jeg troen tilbage på Disney. Gakket humor, men
måske til tider en smule plat. Handler om en irriterende selvglad
inka-kejser der blir forvandlet til en lama(!).

Vejen til Eldorado
Ufatteligt morsom, vistnok Dreamworks. Selvom det er en børnetegnefilm er
der mange "voksne" referencer (på den gode måde), og den er også temmelig
gakket. Mange herlige ping-pong-replikker. Handler om to europæere som
finder Eldorado i Sydamerika.

Lilo og Stitch
En af de nyere Disneyer, om et lille nuttet dyr fra rummet som er skabt til
at ødelægge, men blir adopteret af en pige på Hawai. Crazy komedie, samme
humor som i Find Nemo (som desværre ikke er kommet ud endnu)

Ice Age
Kan næsten ikke huske den, men den havde i hvert fald sine gode steder.
Også sort humor, men måske en lidt vammel slutning.

#Ulrik

Fra : Malene

Dato : 03-01-04 22:19

> [...]
> måske til tider en smule plat. Handler om en irriterende selvglad
> inka-kejser der blir forvandlet til en lama(!).

Synes du virkelig dene r god? Jeg er selv inkarneret Disneyfan, og jeg var
SÅ skuffet da jeg så denne både i Bio, og engang til på DVD ... Historien er
så tynd, og figurerne flade og vanvittig irriterende ...

> [...]
> der mange "voksne" referencer (på den gode måde), og den er også temmelig
> gakket. Mange herlige ping-pong-replikker. Handler om to europæere som

- Enig med dig! Rigtig gode antihelte - en film der også havde gjort sig
kanongodt som eventyrfilm med rigtige mennesker.

> [...]
> at ødelægge, men blir adopteret af en pige på Hawai. Crazy komedie, samme
> humor som i Find Nemo (som desværre ikke er kommet ud endnu)

- Denne har jeg ike genset siden biffen, me jeg var ikke særlig imponeret
den gang - synes ikke der var noget hold i historien, men jeg er også
nærmest anti-rumvæsen menneske.

Malene

Fra : Ole Sørensen

Dato : 03-01-04 12:44

> [...]

>tosset i vil.
>
>Lad os lave en god laaaaaaaaaang nytårs tråd ud af dette. Go fornøjelse !

   Hvis jeg er ved at bestille film, og synes der skal et par mere i
indkøbskurven, kigger jeg ofte her: http://www.imdb.com/top_250_films
   Faktisk kan du bare starte ved 1 og slutte ved 250
(jaja, jeg ved godt at det ikke er alle titler man kan få på dvd)
--
Med Venlig Hilsen
Ole Sørensen

Fra : PerX ...

Dato : 06-01-04 10:10

In article <3ff2f75e$0$153$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, na@nospam.com
says...
> [...]
> SKAL man simpelthen ha i en DVD samling ? Genre er ubetydelig, da jeg
> faktisk er interesseret i alt mellem himmel og jord.

Det er ikke en film, men alle bør have Firefly: The complete series.
Fantastisk TV :)