malawicichlide hjælp
Fra : Katjastrofen

Dato : 19-04-01 23:55

Fik desværre postet dette indlæg i en forkert NG - og prøver derfor igen -
på den rette!!! - nemlig denne :)

Jeg står pludselig med nogle cichlider - da den forrige ejer ikke længere er
i stand til at tage sig af dem!

Jeg aner dog ufattelig lidt om netop disse cichlider - og vil derfor gerne
i kontakt med nogle cichlideeksperter, som måske kan rådgive mig lidt
omkring deres pasning [Jeg har nemlig kun erfaring omkring de alm
selskabsakvariefisk som guppy og deslige!]

Jeg er i den uheldige situation, at jeg ikke engang er klar over hvilken
slags cichlide der er tale om - blot at det er en malawicichlide - og noget
med zebra - Derfor ville det hjælpe mig meget, hvis nogle vil kunne
identificerer den specifikke race/slægt - så jeg kan give dem den rette
pleje!
Jeg ved ikke om det er nok at sige - at hannen er blå med striber og hunnen
er gul over i det lidt orange - uden striber - og skulle vist underligt nok
hedde en rød zebra cichlide! - Har kigget billeder i stor stil - men synes
ikke der er nogle der ligner, og slet ikke hunnen..

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at [Identificere] mine fisk.. og
hjælpe mig - med at fortælle, hvad der er vigtigt omkring pasning og pleje
af disse fisk :)

katja

Fra : Dag Deberitz

Dato : 20-04-01 07:11

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i melding
> [...]
> omkring deres pasning [Jeg har nemlig kun erfaring omkring de alm
> selskabsakvariefisk som guppy og deslige!]

.........Snip

Hej Katjastrofen!
På "Fishbase" finner du det mæste om alle slags fisker og deres
habitat-krav: http://www.fishbase.org/home.htm.
Lykke til!

Dag Deberitz
dag.deberitz@c2i.net
Tønsberg/Norge

\!/
(@ @)
-----oOO-(_)-OOo----------------------------

Fra : Tina

Dato : 20-04-01 07:42

Hvis du ved at det er malawiecichlider kan du søge dem på disse steder.

http://www.ortenau-markt.de/cichlid/

http://www.connix.com/%7emko/

Tina

Fra : Torben

Dato : 20-04-01 14:27

Hej,

Det er temmelig sikkert en Pseudotropheus af en slags. Men mere specifikt er
svært at sige når man ikke kan se fisken. Prøv de links de andre har
skrevet.

Torben