Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke kameraer bruger SD CFB hukommelses-~
Fra : Jakob Munck

Dato : 31-12-03 15:47

Jeg har et Kodak DC215 ditalkamera der er blevet udvidet med en 32 MB
hukommelse. Men jeg påtænker at købe et nyere kamera, og så vil jeg godt
vide, hvilke kameramærker, der bruger den samme type hukommelse, som mit
nuværende. Så kan jeg nemlig flytte chippen over i det nye kamera.

Hukommelsesklodsen er af typen SD CFB.

Hvilke andre kameratyper bruger denne type hukommelse?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 31-12-03 16:05

On Wed, 31 Dec 2003 15:47:24 +0100, Jakob Munck wrote:

> [...]
>
> Hukommelsesklodsen er af typen SD CFB.
>
> Hvilke andre kameratyper bruger denne type hukommelse?

Dit Kodak DC215 bruger Compact Flash (forkortet CF)
SD betyder normalt ifb. med foto Secure Digital og denne korttype er
ikke kompatibel med CF.

Der er mange kameraer der bruger CF som lageringsmedie, men hvis du kun
har det ene 32MB kort synes jeg nu ikke du skal lade det være afgørende
for dit valg af kamera. For det første koster 32MB ikke meget mere end
100,- i dag og for det andet er 32MB langt fra nok til et moderne 3-4 MP
kamera - et billede i bedste kvalitet fylder typisk 1.5-2MB og et 32MB
kort har dermed ikke plads til meget mere end 15 billeder.

--

/Jesper