Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scannede neg. giver grønne billeder
Fra : Sørensen

Dato : 31-12-03 14:02

Hej.

Jeg har købt en negativadaptor til min HP-Scanner men det er ligesom
billederne bliver meget lyse og med et grønligt skær, hvad kan det skyldes ?

vh.
Sørensen

Fra : Will Bill

Dato : 31-12-03 14:49

Hej,

Hvad er mærket på negativadaptoren og hvor er den købt ?

/WB

Fra : Sørensen

Dato : 31-12-03 20:29

"Will Bill" skrev

> Hej,
>
> Hvad er mærket på negativadaptoren og hvor er den købt ?

HP det er originale til flattbedscanneren

vh.
Sørensen

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 01-01-04 19:55

> [...]
>
> Jeg har købt en negativadaptor til min HP-Scanner men det er ligesom
> billederne bliver meget lyse og med et grønligt skær, hvad kan det skyldes

Hej Sørensen

Forskellige filmtyper har forskellige karateristika, og da du næppe kan
fortælle dit scannerprogran hvilken film du anvender, vil du altid skulle
efterbehandle dine scans i f.eks. Photoshop.
Mht. for lyse scans er vel muligheder i programmet for at ændre exposure.
Trøst dig med, at alle der scanner (især negativer) slås med den slags
problemer.

Mvh
Ole

Fra : Sørensen

Dato : 05-01-04 09:25

"Ole Palmhøj" <opal@dr.dk> skrev
> [...]
> Mht. for lyse scans er vel muligheder i programmet for at ændre exposure.
> Trøst dig med, at alle der scanner (især negativer) slås med den slags

Tak for svar.
Jeg fandt en funktion i scannerprogrammet der selv justere exposure, Så nu
er De gode

vh.
Sørensen