Blæser virker ikke (Pesjø 405)???
Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 31-12-03 10:24

Hej NG og godt nytår!

Måske her er en der kan fortælle mig hvordan jeg kommer ind til
varmeblæseren, da den er holdt op med at virke?
Sidder den godt gemt af vejen under instrumentbrættet, eller hvordan??
Det er lidt svært at undvære varme i bilen med frost grader udenfor :o/

På forhånd tak!

kim (Bandit600 fighterstyle / Pesjø 405 raslekasse)

Fra : JBH

Dato : 31-12-03 13:51

"Kim [Bandit600]" <lundgaardFJERNDETTE@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sidder den godt gemt af vejen under instrumentbrættet, eller hvordan??
> Det er lidt svært at undvære varme i bilen med frost grader udenfor :o/

På mine pegøjer sidder elektronikken til regulering af blæsermotoren, ved
siden af blæsermotoren (i luftstrømmen aht. køling) ovre i passagersiden.
Jeg har før haft problemer med vand, som er trængt ind i elektronikken, så
start lige med at checke at der er 12 volt på de 2 TYKKE ledninger i stikket
på selve blæseren. Hvis der er det, kan du tvangsstarte blæseren ved at
kortslutte de 2 TYNDE ledninger i blæserstikket. De går over til et
potentiometer i instrumentbordet. Hvis ikke det virker, kan du løsne de 3
stjerneskruer som holder blæseren. derved får du blæseren fri og kan checke
kullene (evt løsne dem) og kontrollere elektronikken.
Er elektronikken helt færdig, kan du sætte strøm direkte på blæsermotoren
med et par ledninger, det måtte jeg selv gøre en vinteraften sidste år :-/

mvh
JBH

GpZ900R og 2 / Pesjø 405stc. raslekasser)

Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 31-12-03 15:45

"JBH" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> JBH
>
> GpZ900R og 2 / Pesjø 405stc. raslekasser)

Mange tak for hjælpen!!! Nu virker skidtet igen !!!

2 måneder mere og den 4 hjulede ka få lov at ruste igen.

Mvh Kim...
Bandit600 -- fars baby!!
Pesjø 405 -- lortespand!