Anbefaling af Shaw Brothers film ?
Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 31-12-03 02:00

Findes der mon nogen derude som kan anbefale nogle gode film fra Shaw
Brothers studiet?

Cd-wow's Hong Kong afdeling har en del af dem til en billig penge, så jeg
tænkte det var med at slå til før priserne stiger.
Det skal siges at jeg ingen erfaring har med SB, og kun meget lidt med H.K.
film, så fyr endelig løs med titler, og evt. også hvorfor den er god :)

hygge, og godt nytår
Nicolai

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-12-03 02:19

On Wed, 31 Dec 2003 02:00:09 +0100, "Nicolai Zoffmann Heiredal"
<nicolai@heiredal.dk> wrote:

> [...]
>film, så fyr endelig løs med titler, og evt. også hvorfor den er god :)

Det er nok letter , hvis du siger hvad slags film du kan lide, Shaw
Brothers film strækker sig fra Opera til sadistiske "women in prison
camp" film :)
Der er Historiske dramaer, actionfilm, gysere, kung-fu, sværd kung-fu
(wuxia), komedier, drama, ungdomsdramaer, musicals og erotiske film.

Jeg kan bedts lide film som er instrueret af Chang Cheh og andre
kung-fu film.

Prøv evt at kigge her: http://www.shawscope.com/

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 08:00

> [...]
> Der er Historiske dramaer, actionfilm, gysere, kung-fu, sværd kung-fu
> (wuxia), komedier, drama, ungdomsdramaer, musicals og erotiske film.

Kan du nævne gyserne og de vildeste Kung-fu film?

Kung fu filmene skal være ala Duel to the death....

Rune

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-12-03 12:01

On Wed, 31 Dec 2003 08:00:01 +0100, "Rune Vestergaard"
<runwest[at]post6.tele.dk> wrote:

>Kan du nævne gyserne og de vildeste Kung-fu film?
>
>Kung fu filmene skal være ala Duel to the death....
>
>Rune

Her er lidt af dem som er udkommet og som jeg har set eller delvis
set.

nogle har cdwow ikke, dem kan købes hos www.DDDHouse.com

Gyserne kunne være :Killer Snakes og The Siamese Twins

Kung-fu som jeg kan lide:

Shaolin Temple
The Iron Bodyguard
The Master
The 36th Chamber of Shaolin
Return to the 36th Chambe
Disciples of the 36th Chamber
The Five Venoms
Secret Service of the Imperial Court
Two Champions of Shaolin
Shaolin Handlock
Lion Vs. Lion

Sværd (Wuxia):

Have Sword Will Travle
The Heroic Ones
The Magnificent Trio
The Blood Brothers
Clans of Intrigue
The Bat
The Lizard
Heroes Shed No Tears
The Twelve Gold Medallions
The Shadow Whip
The Watermargin
All Men are Brothers

Andre:
Venegance
Police Force
The Bamboo House of Dolls (women in prison camp) med danske Birte Tove
:)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Martintl

Dato : 29-01-04 13:27

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 31-12-03 12:02

Morbid Angel wrote:
> [...]
> Der er Historiske dramaer, actionfilm, gysere, kung-fu, sværd kung-fu
> (wuxia), komedier, drama, ungdomsdramaer, musicals og erotiske film.

Vidste ikke de strakte sig så bredt.

Det er mest Kung Fu filmen jeg tænker på, men har de lavet noget must see i
en anden genre er jeg villig til at prøve det.
hygge,
Nicolai

Fra : Morten DH

Dato : 01-01-04 16:28

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er Historiske dramaer, actionfilm, gysere, kung-fu, sværd kung-fu
> (wuxia), komedier, drama, ungdomsdramaer, musicals og erotiske film.

Vil det sige at SB film dækker over et studio som Hammer og den slags eller
hvad definerer en SB film?

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-01-04 20:45

On Thu, 1 Jan 2004 16:28:23 +0100, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

>Vil det sige at SB film dækker over et studio som Hammer og den slags eller
>hvad definerer en SB film?

Nej nærmere en slags hong kong version af Warner Brothers :)
De fleste film er med store budgetter og flotte scenerier, ikke så
mange b-film agtige, kan dog føles b-agtige for vesterlændinger.

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 02-01-04 12:10

> Nej nærmere en slags hong kong version af Warner Brothers :)
> De fleste film er med store budgetter og flotte scenerier, ikke så
> mange b-film agtige, kan dog føles b-agtige for vesterlændinger.

Oki, hørte først om dem i forbindelse med Kill Bill og regnede med at når QT
prøvede at promote dem var det nogen obskurt b-film noget... nåh men så er
det bare at gå på jagt jo

Fra : Rikke & Brian

Dato : 01-01-04 12:08

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der mon nogen derude som kan anbefale nogle gode film fra Shaw
> Brothers studiet?

Du kan læse anmeldelser af mange SB film her
http://www.kungfucinema.com/index.html

Det har jeg gjort, jeg vil selv til at starte en samling af SB film, har
indtil videre kun set The 36'th chamber of shaolin, og den var rigtig god,
har Twelve Gold Medallions på vej.

MVh. Brian

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-01-04 21:13

> [...]
H.K.
> film, så fyr endelig løs med titler, og evt. også hvorfor den er god :)

Har lige fået set The Twelve Gold Medallions. Den er vil det man vil kalde
en sværdhelte film. Rigtig god, og underholdende. Kan kun anbefales.

Mvh. Brian