Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilken canon fotoprinter ??
Fra : Jakob

Dato : 31-12-03 00:05

Hej

Min søster skal have en fotoprinter, der også skal bruges til alm
udprintning. Det er vigtigt at den kan printe i rimelig hastighed, og at
der er 4 patroner for blækøkonomi. Den skal helst ikke koste meget mere
end 1200 kr, og jeg vil meget gerne have nogle bud på hvad der kan
anbefales ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Manse

Dato : 31-12-03 00:26

og jeg vil meget gerne have nogle bud på hvad der kan
anbefales ??

Hejsan
Prøv at læse under printer i hardware på www.edbpriser.dk ..Folk har det med
at anmelde deres nyindkøbte ting.
Selv har jeg købt Canon i850, mere støjfri, og økonomisk skal man vist lede
længe efter, også med 4 farvetanke, og jeg har printet en masse
farvebilleder ud og kan ikke rigtig se den bruger ret meget farve......

Manse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-12-03 11:41

Jakob skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> at der er 4 patroner for blækøkonomi. Den skal helst ikke koste meget
> mere end 1200 kr, og jeg vil meget gerne have nogle bud på hvad der

Canon I-serien er et godt bud på en allround-printer, der også er
fantastisk til foto.

Jeg har en I850, der er et rigtigt godt bud - den har "kun" 3 farve +
sort patroner, men laver ifølge mange tests ligeså gode fotoprint som
de fleste printere med ekstra fotopatron.

I850 er vistnok udgået og erstattet af I865 der i store træk er magen
til.

Den er nok lidt dyderre end 1200 kr, men ikke så meget.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 31-12-03 12:30

Jeg har en I865 og kan varmt anbefale den - den overgår jo ikke fotoprintere
til 5000-10000 men den ligger ret tæt på i kvalitet.

A best buy

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-12-03 12:32

On Wed, 31 Dec 2003 00:04:42 +0100, Jakob wrote:

> [...]
> der er 4 patroner for blækøkonomi. Den skal helst ikke koste meget mere
> end 1200 kr, og jeg vil meget gerne have nogle bud på hvad der kan

Måske Canon i520 (mener jeg den hedder)..

Dog kan det være noget møg, at få Canon's printere til, at virke i
Linux, så jeg ville måske kigge efter Epson eller HP - disse er der
meget sjældent problemer med.

--
Martin Johansen [6000]

Fra : SB

Dato : 01-01-04 02:19

> [...]
>
> Dog kan det være noget møg, at få Canon's printere til, at virke i
> Linux, så jeg ville måske kigge efter Epson eller HP - disse er der

De koster der imod en krig at bruge, har haft flere Hp'r og en enkelt Epson
Var det ikke for refill var opfundet havde det været et dyrt bekendskab.
Har en Canon i865 pris pr. patron 67 kr.
Og man skifter kun den farve der er løbet tør.
Og den bruger nu heller ikke nær så meget som de andre gør/gjorde

At den så koster omkring 1800 kr. tjae... når den føreste 1½ patron er
sparet, så er de penge hentet hjem igen
Og så har man en rigtig godt printer samtidig med

Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-01-04 16:19

On Thu, 01 Jan 2004 02:18:46 +0100, SB wrote:

> De koster der imod en krig at bruge, har haft flere Hp'r og en enkelt Epson

HP er generelt dyre desværre. Epson er lidt mere mild.

> At den så koster omkring 1800 kr. tjae... når den føreste 1½ patron er
> sparet, så er de penge hentet hjem igen
> Og så har man en rigtig godt printer samtidig med

Men hvad hjælper det når de ikke rigtig vil fungere i Linux pga Canon er
ignorante?

--
Martin Johansen [6000]

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-01-04 17:04

Martin Johansen skrev:
> Men hvad hjælper det når de ikke rigtig vil fungere i Linux pga Canon er
> ignorante?

Jeg ved godt at dette ikke er en Linux-gruppe, men må jeg have lov at spørge
om præcis hvad, problemet er?
Står selv og overvejer kraftigt at invistere i en foto/farveprinter, men vil
ret gerne have at den skal kunne bruges både fra Windoze og Linux.

-------
Tomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-01-04 20:26

On Thu, 01 Jan 2004 17:04:06 +0100, Tomas Christiansen wrote:

> Jeg ved godt at dette ikke er en Linux-gruppe, men må jeg have lov at spørge
> om præcis hvad, problemet er?

Gerne for mig

> Står selv og overvejer kraftigt at invistere i en foto/farveprinter, men vil
> ret gerne have at den skal kunne bruges både fra Windoze og Linux.

Som jeg kender til det (ej prof.), så er det noget med, at de fleste
Canon printere bliver styret totalt fra driveren, dvs. der er ikke ret
meget styring i printeren selv. Dette udgør så et problem, fordi det
ikke bare er en bro (læs: simpel driver) der skal compiles, men en lidt
mere advanceret.

Det er dog nogle få som virker, men som de skriver på linuxprinting.org...:

"There are few good free software drivers for Canon and Lexmark inkjets.
Do not buy one and expect success."

Her er det jeg mener Canon er ignorante fordi de negligerer Linux som et
værdigt OS som mange benytter.

Jeg har endda kontaktet Canon pr. mail ang. deres indstilling over for
Linux... svaret? Hø.. jeg har ikke modtaget noget svar. Dette i sig selv
er vel egentlig også svar nok... :-/

Jeg har selv et Canon Ixus Digital V3 og var _meget_ tændt på en Canon
printer, men efter lidt læsning på www.linuxprinting.org har jeg droppet
det mærke som printer.

Håber det var svar nok

--